ارائه مشوق‌های مالی بخش آب شرب طرح‌های تامین و انتقال آب از دریا

در جلسه بررسی طرح‌های انتقال آب از خلیج فارس و دریای عمان به فلات مرکزی با حضور مخبر مطرح شد

در جلسه بررسی طرح‌های انتقال آب از خلیج فارس و دریای عمان به فلات مرکزی که بعد از ظهر امروزبا حضور محمد مخبر معاون اول رئیس‌جمهوری برگزار شد، مشوق‌های مالی بخش آب شرب طرح‌های تامین وانتقال آب از دریا تصویب و گزارشی از پیشرفت پروژه‌ها ارائه شد.

به گزارش شهروند آنلاین از پایگاه اطلاع‌رسانی معاون اول رئیس‌جمهوری،در این جلسه و در راستای تامین منابع مالی بخش آب شرب طرح‌های انتقال آب از دریای عمان به نوار شرقی کشور و خط دوم انتقال آب از خلیج فارس به استان‌های یزد و کرمان در انطباق با سیاستهای سند ملی آمایش سرزمین، قانون ششم توسعه و قانون انتقال آب از دریای عمان به استان سیستان و بلوچستان، پیشنهاد مشوق‌های مالی بخش آب شرب طرح‌های تامین و انتقال آب و چگونگی اجرای آن مورد بحث و تبادل نظر قرار گرفت و پس از تصویب کلیات طرح، مقرر شد طرح موردنظر هفته آینده در نشست هیات دولت مطرح شود.

همچنین در این جلسه که با حضور معاون اجرایی رئیس‌جمهوری، دبیر هیأت دولت، وزیر نیرو و سرپرست وزارت صنعت، معدن و تجارت برگزار شد، گزارشی از میزان پیشرفت کریدورهای شرقی سیستان و بلوچستان و خراسان جنوبی و رضوی و سایر خطوط انتقال آب از خلیج فارس و دریای عمان به استان‌های  یزد، کرمان، اصفهان و فارس ارائه شد.

طبق این گزارش کریدور شرقی سیستان و بلوچستان و در ادامه خراسان جنوبی و رضوی با شروع احداث سامانه نمک‌زدایی، مسیرگشایی و آغاز عملیات لوله‌گذاری در حدود ۸ درصد پیشرفت فیزیکی داشته است.

همچنین پس از آغاز عملیات اجرایی کریدور ۷۴۰ کیلومتری کرمان و یزد در چهار ماه قبل نزدیک به ۴۷ کیلومتر خط انتقال آب در این مسیر در دست اجراست.

در خط سوم کریدور انتقال آب برای استان اصفهان از کفه نمکی سیرجان تا مخزن کمشچه اصفهان در 10 جبهه کاری عملیات در حال اقدام و برای حدود ۲۴۹ کیلومتر حفاری آغاز و ۳۵۰ کیلومتر بازگشایی مسیر انجام شده است.

در همین خصوص نقشه‌برداری به میزان ۳۰۰ کیلومتر و مسیرسازی به میزان ۱۵ کیلومتر در ناحیه ۲ و همچنین نقشه‌برداری به میزان ۱۲۰ کیلومتر و مسیرسازی به میزان ۴۵ کیلومتر در ناحیه ۱۱ از اقدامات انجام شده در سامانه خط انتقال استان فارس است که لوله‌گذاری در این ناحیه‌ها نیز آغاز خواهد شد./

انتهای پیام

ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید
ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

از اینکه دیدگاه خود رو با ما در میان گذاشتید، خرسندیم.