اقتصاد جهانی به سمت رکود شدید می‌رود

کیوسک؛ نگاهی به صفحه نخست روزنامه‌های جهان؛ چهارشنبه، 7 ژوئن 2023

چهارشنبه، 7 ژوئن 2023، واشینگتن‌پست تیتر زد: «اقتصاد جهانی به سمت رکود شدید می‌رود». نیویورک‌تایمز هم از انفجار و تخریب بخشی از سد «کاخوفکا» بر روی رودخانه دنیپرو در منطقه خرسون گفت که اوکراین را با بحرانی جدید مواجه کرده است.

به گزارش خبرنگار شهروند آنلاین؛ مهم‌ترین عناوین روزنامه‌های واشینگتن‌پست، نیویورک‌تایمز و چاینا دیلی به شرح زیر است:

واشینگتن‌پست

«اقتصاد جهانی به سمت رکود شدید می‌رود» عنوان گزارش صفحه نخست واشینگتن‌پست است. در این گزارش آمده: «بانک جهانی درباره رکود شدید اقتصاد ضعیف جهانی هشدار داد. این بانک در گزارش جدیدش در روز سه‌شنبه اعلام کرد که رشد اقتصاد جهانی به‌شدت در حال کاهش است، این در حالی است که نرخ‌های بهره بالاتر بر اقتصادهای پیشرفته و در حال توسعه تأثیر منفی می‌گذارد. بر اساس آخرین تخمین این بانک، به‌طور کلی، پیش‌بینی می‌شود که رشد جهانی از ۳.۱ درصد در سال ۲۰۲۲ به ۲.۱ درصد در سال جاری کاهش یابد و تا سال آینده ضعیف باقی بماند.»

نیویورک‌تایمز

«سد تخریب‌شده، اوکراین را وارد بحرانی جدید می‌کند» عنوان گزارش اصلی نیویورک‌تایمز است که در آن آمده: «سدی بزرگ روی رودخانه دنیپرو در جنوب اوکراین اوایل روز سه‌شنبه منفجر و تخریب شد و ده‌ها هزار نفر از ساکنان را در معرض خطر قرار داد. اوکراین و روسیه به‌سرعت یکدیگر را مسئول این فاجعه دانستند. مقامات کی‌یف گفتند که نیروهای مسکو سد تحت کنترل روسیه را منفجر کردند و ولودیمیر زلنسکی، رئیس‌جمهوری اوکراین، انگشت اتهام را به سمت روسیه گرفت. دیمیتری پسکوف، سخنگوی کرملین، هرگونه دخالت روسیه را رد و انهدام این سد را خرابکاری توصیف کرد.»

چاینادیلی

«شی خواستار مقابله بیشتر با بیابان‌زایی شد» عنوان گزارش اصلی چاینا دیلی است: «شی جین‌پینگ، رئیس‌جمهوری چین، بر اهمیت تقویت کنترل و پیشگیری از بیابان‌زایی برای ایجاد سپر سبز قوی‌تر در مناطق شمالی کشور و تضمین دستاوردهای بیشتر در ساختن چین زیبا تاکید کرد. شی که دبیر کل حزب کمونیست چین و رئیس کمیسیون مرکزی ارتش این کشور است، روز سه‌شنبه در دیدار با مقامات در منطقه خودمختار مغولستان داخلی، خواستار تلاش‌های مستمر برای خلق راهکارهای جدید در مقابله با بیابان‌زایی شد.»

//انتهای پیام

ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید
ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

از اینکه دیدگاه خود رو با ما در میان گذاشتید، خرسندیم.