تراکتور شالیزار توسط رییس جمهور در تبریز رونمایی شد

تراکتور شالیزار توسط رییس جمهور رونمایی شد و سه پروژه دیگر با سرمایه گذاری ۱۰ هزار میلیارد تومان با حضور سیدابراهیم رییسی در شرکت تراکتورسازی تبریز مورد بازدید قرار گرفت

به گزارش شهروند آنلاین؛سیدابراهیم رییسی روز پنجشنبه در بازدید از گروه صنعتی تراکتور، از یک طرح رونمایی و سه طرح صنعتی و تولیدی این شرکت را بازدید کرد.

مدیرعامل شرکت تراکتورسازی در توضیح طرح های افتتاح شده و بازدید شده اظهار کرد: تولید تراکتور شالیزاری، تولید کامیونت ۱۱ تنی، ایجاد سالن مونتاژ موتورهای صنعتی و راه اندازی خط تولید محورهای جلوی تراکتور چهار طرحی هستند که با حضور رئیس جمهور بهره برداری شدند.

مصطفی وحیدزاده با بیان اینکه خط تولید تراکتور شالیزاری برای نخستین بار در کشور راه اندازی شد، گفت: برای راه اندازی این خط تولید، ۳.۶ هزار میلیارد تومان هزینه شده است و در حال حاضر جزو پنج شرکتی هستیم که به تکنولوژی تولید این نوع تراکتور دست یافته ایم.

وی افزود: با دستیابی به تکنولوژی تولید تراکتور شالیزار که قیمت تمام شده آن ۶۳ درصد مشابه خارجی است از خروج ۱۵ میلیون دلار ارز جلوگیری و برای بیش از سه هزار نفر اشتغالزایی شد.

وی اضافه کرد: نیاز داخلی کشور یکهزار و ۵۰۰ دستگاه است و میزان تولید در این شرکت ۲ هزار دستگاه پیش بینی شده و با صادرات ۵۰۰ دستگاه مازاد، پنج میلیون دلار درآمد صادراتی عاید شرکت می شود که ماه بعد روانه بازار خواهد شد.نیاز داخلی کشور یکهزار و ۵۰۰ دستگاه است و میزان تولید در این شرکت ۲ هزار دستگاه پیش بینی شده و با صادرات ۵۰۰ دستگاه مازاد، پنج میلیون دلار درآمد صادراتی عاید شرکت می شود که ماه بعد روانه بازار خواهد شد.

مدیرعامل شرکت تراکتورسازی به آماده سازی خط تولید و مونتاژ کامیونت ۱۱ تنی در این شرکت نیز اشاره کرد و گفت: این نوع کامیونت که عمدتا وارداتی بود برای نخستین بار از سوی تراکتورسازی در کشور راه اندازی و رونمایی شد.

وحیدزاده افزود: با بهره برداری از خط تولید و مونتاژ این کامیونت ها، نیاز داخلی کشور تامین خواهد شد و برای ۵۰۰ نفر اشتغالزایی می شود  که برای ایجاد آن نزدیک به ۲.۸ هزار میلیارد تومان هزینه شده است.

وی خط تولید محور جلوی تراکتور را دیگر طرح رونمایی شده در این بازدید اعلام کرد و گفت: این محورها قبلا از ایتالیا وارد می شد که به دلیل تحریم ها، واردات با مشکل مواجه شد و محصولات مشابه خارجی دیگر کیفیت لازم را نداشت.

وحیدزاده اعلام کرد: برای رفع این مشکل، واحد دانش بنیان شرکت با همکاری دانشگاه آزاد، وارد عمل شد و ظرف مدت یکسال، این خط آماده بهره برداری شد.

وی چهارمین طرح بازدیدشده در این بازدید را ایجاد سالن مونتاژ موتورهای صنعتی اعلام کرد و گفت: تراکتور سازی بزرگ ترین واحد تولید موتورهای دیزلی است و با ورود به این حوزه، موتورهای صنعتی مورد نیاز در آسانسورها، لیفت تراکت ها و ماشین آلات راهداری را نیز تامین خواهد کرد.

وحید زاده بیان کرد: با راه اندازی این سالن، ضمن جلوگیری از خروج ارز، صادرات نیز در دستور کار قرار می گیرد و هم اکنون بخشی از تولیدات این شرکت در این سالن به کشور ترکیه صادر شده است.

تراکتورسازی ایران هم اکنون با ۱۲ شرکت اقماری که هشت شرکت در تبریز، ۲ شرکت در خارج از آذربایجان شرقی و ۲ شرکت در بیرون از مرزهای ایران اسلامی، بزرگترین تولید کننده ماشین آلات کشاورزی و تراکتور از ۳۵ تا ۱۵۰ اسب بخار در کشور می باشد که در حال حاضر ۹۹ درصد نیاز کشاورزان کشور به تراکتور را تامین و بالغ بر ۴۱ میلیون دلار ارز آوری طی سال گذشته از محل صادرات انواع تراکتور، موتور و قطعات ریخته برای کشور داشته است.

آیت الله سیدابراهیم رییسی در قالب پنجمین سفر از دور دوم سفرهای استانی به آذربایجان شرقی سفر کرده است و برای این سفر ۲۲۰هزار میلیارد تومان اعتبار و تسهیلات برای استان پیش بینی شده است.

از مجموع اعتبارات۱۹ هزار و ۳۷۳ میلیارد تومانی سفر اول رییس جمهور به آذربایجان شرقی تاکنون هشت هزار میلیارد تومان اختصاص یافته و برخی از ابرپروژه های استان که در سال های گذشته متوقف شده بود با تزریق اعتبارات از محل منابع سفر استانی فعال شده و آماده بهره برداری است.

میانگین پیشرفت فیزیکی پروژه ها ۶۲ درصد است.

تعهد استان برای اجرای پروژه‌ها در سال اول تعداد ۲۷ پروژه بود که در این راستا برای ۱۲ پروژه تخصیص ۱۰۰ و بیشتر از ۱۰۰ درصدی محقق شده و عملیات ۱۵ پروژه نیز به اتمام رسیده است.

در سفر اول رییس جمهور به آذربایجان شرقی ۱۲ هزار میلیارد تومان تسهیلات برای واحدهای تولیدی و خدماتی در چهار بخش گردشگری، صنعت، کشاورزی و پارک علم و فناوری در نظر گرفته و مقرر شد طی ۲ سال پرداخت شود که ۶ هزار میلیارد تومان مربوط به سال اول به صورت کامل پرداخت شده است./ ایرنا

//انتهای پیام

ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید
ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

از اینکه دیدگاه خود رو با ما در میان گذاشتید، خرسندیم.