دیدار حجت الاسلام‌والمسلمین معزی با نماینده ولی فقیه در استان مرکزی

عصر دیروز در ادامه سفر نماینده ولی فقیه در جمعیت هلال احمر به استان مرکزی، حجت الاسلام و المسلمین معزی با آیت الله دری نجف‌آبادی، نماینده ولی فقیه در استان مرکزی و امام جمعه اراک دیدار و گفت‌وگو کرد

به گزارش شهروند آنلاین؛حجت‌الاسلام والمسلمین معزی، نماینده ولی فقیه در جمعیت هلال احمر در این دیدار به برگزاری جلسه گفتمان تبیینی ائمه جماعات جمعیت هلال احمر در چهار استان‌ به میزبانی خمین اشاره کرد و افزود: حوزه نمایندگی ولی فقیه در جمعیت هلال احمر سعی دارد با بهره‌گیری از ظرفیت طلاب و روحانیون در جمعیت هلال احمر، زمینه افزایش و تقویت سرمایه‌ی اجتماعی در جامعه را فراهم سازد. نماینده رهبر معظم انقلاب در هلال احمر در تایید این مسئله به حمایت‌های روحانیون در طول این‌سال‌ها از جمعیت هلال احمر اشاره کرد که زمینه‌‌ساز حضورگسترده‌ مردم در این نهاد بوده است.

وی با بیان اینکه حمایت روحانیون زمینه‌ فرهنگ‌سازی و انس مردم با جمعیت هلال‌احمر است، افزود: خوشبختانه جمع کثیری از جوانان کشور در قالب کانون‌های مختلف با جمعیت همکاری دارند که از جمله آنها کانون طلاب است.

نماینده ولی فقیه در جمعیت هلال احمر در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به اینکه ارتقاء فرهنگ دینی وظیفه حوزه نمایندگی ولی فقیه در جمعیت هلال احمر است، اضافه کرد: این حوزه با برنامه‌ریزی‌های منسجم از جمله برگزاری گردهمایی سالانه مسئولان دفاتر نمایندگی سعی کرده است در راستای این وظیفه مهم گام بردارد.

نماینده رهبر معظم انقلاب در بخش دیگری از سخنان خود بر لزوم بهره‌گیری از ظرفیت‌ مساجد در مسائل اجتماعی تاکید کرد. وی در تکمیل این بخش از سخنان خود تصریح کرد: مساجد یک پایگاه عبادی و مردمی‌برای آموختن و نشر معارف دینی و همچنین اتصال و ارتباط مردم با مردم است.

حجت الاسلام والمسلمین معزی با بیان اینکه جمعیت هلال احمر یک نهاد مردمی و عام المنفعه است، اضافه کرد: با توجه به حادثه خیز بودن کشور، ما امیدواریم که با بهره‌گیری از ظرفیت مساجد بتوانیم در ارتقا خدمت‌رسانی به آسیب‌دیدگان گام برداریم.

نماینده رهبر معظم انقلاب در ادامه با اشاره به ویژگی‌های جغرافیایی و فرهنگی استان مرکزی خاطرنشان کرد: استان مرکزی، مهد پرورش علماء، فقها و دانشمندان بزرگی بوده و خاستگاه انقلاب اسلامی نیز به نوعی در این استان شکل گرفته است.

آیت الله دری نجف‌آبادی نیز در این دیدار از خدمات جمعیت هلال احمر در یک دهه گذشته در این استان قدردانی کرد. آیت‌الله دری نجف‌آبادی جمعیت هلال‌احمر را بنگاه خدمات صادقانه و خالصانه معرفی کرد و افزود: این خدمات نوع‌دوستانه به‌ویژه در مواقع بحران، پررنگ‌تر می‌شود. امام جمعه شهر اراک در این دیدار همچنین بر لزوم تمرکرزدایی از پایتخت و توجه بیشتر به استان‌های دیگر در اختصاص اعتبارات فرهنگی خدماتی تاکید کرد./ پایگاه اطلاع‌رسانی جمعیت هلال‌احمر

//انتهای پیام

ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید
ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

از اینکه دیدگاه خود رو با ما در میان گذاشتید، خرسندیم.