سکه 1402 به قیمت پارسال!

کارشناس بازار طلا گفت: باتوجه به کاهش بهای انس جهانی طلا و نرخ ارز در داخل، سیر نزولی قیمت‌ طلا و سکه شدت بیشتری یافت و قیمت‌ها به نرخ‌های سال گذشته (۱۴۰۱) بازگشت.

به گزارش شهروند آنلاین،«محمد کشتی‌آرای» امروز در گفت‌وگو با ایرنا اظهار داشت: هفته گذشته قیمت جهانی طلا با نوسان ۲۰ دلاری همراه بود و طی روز گذشته و امروز در آخرین معاملات بهای انس جهانی به یک‌هزار و ۹۴۹ دلار رسید که به طور متوسط در مقایسه با ابتدای هفته ۲۰ دلار کاهش داشت.

او افزود: از سوی دیگر سیر نزولی نرخ ارز نیز در داخل کشور را شاهد بودیم و بر این اساس قیمت طلا و سکه در داخل به شدت کاهشی بود و سیر نزولی داشت و حتی شاهد بازگشت نرخ‌ها به قیمت‌های سال گذشته بودیم.

این فعال صنفی گفت: در آخرین معاملات روز گذشته، سکه طرح قدیم یک میلیون و ۷۰۰ هزار تومان، سکه طرح جدید ۲ میلیون و ۱۰۰ هزار تومان، نیم سکه یک میلیون تومان، ربع سکه ۷۰۰ هزار تومان و سکه‌های یک گرمی ۳۵۰ هزار تومان کاهش قیمت هفتگی داشت.

کشتی‌آرای بیان‌داشت: نرخ ارز در هفته گذشته به کانال ۴۰ هزار تومان بازگشت و در نتیجه هر مثقال طلای آب شده که مبنای معاملات طلا است ۶۴۰ هزار تومان کاهش قیمت هفتگی داشت و هر گرم طلای ۱۸ عیار نیز ۱۳۷ هزار تومان کاهش قیمت تجربه کرد.

او ادامه‌داد: هفته گذشته داد و ستدها در بازار طلا با توجه به سیر نزولی قیمت‌ها، کم شده بود و در نتیجه حباب سکه نیز ۸۰۰ هزار تومان کاهش یافت و به پنج میلیون و ۲۰۰ هزار تومان رسید.

این کارشناس بازار طلا گفت: پیش‌بینی می‌شود با توجه به افت قیمت طلا و نرخ ارز در ۱۰ روز اخیر، در روزهای آینده نیز این روند ادامه داشته باشد.

او تصریح‌کرد: مواقعی که قیمت‌ها نزولی است داد و ستدها و تقاضا نیز کاهش می‌یابد و در این روزها تقاضایی برای سکه وجود ندارد و معاملات با احتیاط انجام می‌شود و می‌توان گفت بازار در حالت سکون قرار دارد./

انتهای پیام

ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید
ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

از اینکه دیدگاه خود رو با ما در میان گذاشتید، خرسندیم.