برگزاری نشست همبستگی با کارگران و مردم فلسطین

یازدهمین کنفرانس سازمان جهانی کار:

برگزاری نشست همبستگی با کارگران و مردم فلسطین در حاشیه یازدهمین کنفرانس سازمان جهانی کار انجام شد.

به گزارش شهروند آنلاین؛همزمان با ایام برگزاری یکصد و یازدهمین کنفرانس سازمان بین‌المللی کار، نشست همبستگی با کارگران و مردم مظلوم فلسطین با حضور مدیرکل سازمان بین‌المللی کار برگزار شد.

سازمان کار عرب وابسته به اتحادیه کشورهای عربی با همکاری و هماهنگی نمایندگی دائمی کشور فلسطین در سازمان ملل متحد در ژنو این نشست را همه‌ساله با دعوت از کلیه گروههای کارگری، کارفرمایی و دولتی حاضر در حاشیه فعالیت‌های کنفرانس بین المللی کار برگزار می‌کند.

حاضران در این نشست همبستگی خواستار تبدیل گزارش‌ها به یک برنامه «اقدام» و اتخاذ تصمیمات عملی توسط سازمان برای اصلاح شرایط کارگران در فلسطین و سرزمین‌های عربی اشغالی با مدنظر قراردادن عدالت اجتماعی شدند و تاکید کردند که عدالت اجتماعی در زیر یوغ اشغال محقق نمی‌شود.

سخنرانان با تایید بی‌اعتباری تصمیم اسرائیل برای الحاق جولان سوریه، خواستار توقف اقدامات اشغال‌گرانه اسرائیل علیه کارگران و کارفرمایان در جولان اشغالی سوریه شدند.

آن‌ها بر دشواری و جدی بودن وضعیت کنونی در سرزمین‌های فلسطین، جولان اشغالی سوریه و جنوب لبنان و لزوم برداشتن گام‌های مؤثر و سریع برای پایان دادن به وضعیت غم‌انگیز مردم فلسطین اشاره کردند.

این نشست شاهد سخنرانی گیلبرت هونگبو مدیرکل سازمان بین‌المللی کار، مدیرکل سازمان کار عربی و وزیر کار فلسطین بود.

همچنین نمایندگان بخش‌های سه‌گانه دولتی، کارگری و کارفرمایی نیز ضمن سخنانی بر توجه بیشتر سازمان بین‌المللی کار به موضوع فقر و نابرابری در فلسطین و اثرات مخرب و غیرقابل جبران محدودیت‌های همه جانبه و شدید ایجاد شده از سوی رژیم غاصب اسراییل تاکید نمودند و از مدیرکل سازمان بین‌المللی کار درخواست کردند به‌دلیل اهمیت این موضوع در گزارشات خویش به آن‌ها اشاره کند. گفتنی است که نمایندگان اعزامی خانه کارگر نیز در این نشست حاضر بودند.

در اجلاس امسال سازمان بین‌المللی کار که از ۱۵ تا ۲۶ خرداد در ژنو درحال برگزاری است، بیش از ۵۰۰۰ نماینده به نمایندگی از ۱۸۷ کشور در سراسر جهان از جمله دولت ها، کارفرمایان و کارگران حضور دارند که محمد حمزه ای_ معاون امور بین الملل و علیرضا محمودی_ عضو هیات اجرایی خانه کارگر در این کنفرانس حضور دارند./ایلنا

 

ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید
ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

از اینکه دیدگاه خود رو با ما در میان گذاشتید، خرسندیم.