تکلیف رئیسی برای استانداران؛تسریع نوسازی بافت‌های فرسوده

رئیس‌‌جمهوری بر ساماندهی بازار اجاره‌بها و نظارت بر عملکرد سکوهای ارتباطی در این زمینه به منظور جلوگیری از سوداگری و قیمت‌سازی تأکید کرد و از همه مسئولان و دستگاه‌ها خواست با عمل به وظایف خود باعث رفع هر چه بیشتر نگرانی مردم درباره تأمین مسکن شوند.

به گزارش شهروند آنلاین از پایگاه اطلاع‌رسانی ریاست‌جمهوری،سید ابراهیم رئیسی در هشتمین جلسه شورای‌عالی مسکن در دولت سیزدهم، با تاکید بر ضرورت شتاب گرفتن اعطای تسهیلات به طرح‌های ساخت مسکن، استانداران را مکلف کرد، تسریع در نوسازی بافت‌های فرسوده را نیز در دستور کار قرار دهند.

رئیس‌جمهوری در این جلسه همچنین از استانداری‌ها و ادارات مربوطه در استان‌ها خواست اراضی را که بیش از 10 سال  بلاتکلیف مانده و ساخت و ساز در آنها انجام نشده، شناسایی کرده و با ارائه مشوق‌های لازم و همچنین بهره‌گیری از ساز و کارهای قانونی که در شورای‌عالی شهرسازی به تصویب رسیده است، این زمین‌ها را به ظرفیت ساخت و سازهای مسکن کشور اضافه کنند.

ساماندهی بازار اجاره‌بها و نظارت بر عملکرد سکوهای ارتباطی در زمینه بازار مسکن و اجاره‌بها به منظور جلوگیری از سوداگری و قیمت سازی در بازار مسکن از دیگر تأکیدات رئیس جمهور در جلسه امروز شورای عالی مسکن بود.

رئیسی با اشاره به افزایش سهم مسکن در سبد خانوار، از همه مسئولان و دستگاه‌ها خواست در زمینه اجرای نهضت ملی مسکن با جدیت به وظایف خود عمل کنند تا نگرانی مردم از ناحیه تأمین مسکن هر چه بیشتر برطرف شود.

در این جلسه مقرر شد دستورالعمل تنظیم و کنترل بازار املاک و مستغلات به شرط اخذ نتیجه مطلوب در اجرای آزمایشی، به شکل سراسری در کل کشور اجرا شود. همچنین ایجاد درگاه سامانه ستاد ملی بازآفرینی شهری که آخرین وضعیت پروژه‌های نوسازی بافت فرسوده را نشان می‌دهد، به تایید اعضا رسید.

رئیس‌جمهوری ضمن قدردانی از استقبال گرم و صمیمانه مردم غیور استان آذربایجان شرقی از کاروان دولت مردمی، این حضور دلگرم‌کننده  را در شرایط جنگ ترکیبی و تلاش مستمر دشمن برای یأس‌آفرینی در کشور، معنادار خواند و با تمجید از موقعیت‌شناسی و هوشمندی مردم استان آذربایجان شرقی، افزود: این حضور حماسی، مسئولیت دولت مردمی را در پیگیری و رفع مشکلات استان سنگین‌تر می‌کند.

رئیس‌جمهوری با ابراز امیدواری نسبت به اثربخشی مصوبات سفر اخیر در ارتقای زندگی مردم استان آذربایجان شرقی، خاطرنشان کرد: همانطور که در دور اول سفرهای استانی، شاهد شکستن طلسم برخی مشکلات مزمن و به سرانجام رسیدن برخی پروژه‌ها با سابقه بیشتر از دو دهه در آذربایجان شرقی بودیم، با همت و تلاش دولتمردان و مسئولان محلی انشاءالله دومین سفر استانی هم منشاء آثار خیر برای مردم غیرتمند و وفادار آذربایجان شرقی خواهد بود./

انتهای پیام

ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید
ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

از اینکه دیدگاه خود رو با ما در میان گذاشتید، خرسندیم.