آخرین خبر از دریافت کارمزد از تراکنش‌های خرید

دریافت کارمزد از تراکنش‌های خرید از ۴ تیر اجرایی خواهد شد. در این مرحله نانوایی‌ها و سوپرمارکت‌ها مشمول این کارمزد نخواهند شد.

به گزارش شهروند آنلاین، در حالی که پیش از این قرار بود طرح کارمزد تراکنش خرید کارتی از ۲۱ خرداد ماه آغاز شود اطلاعات به دست آمده حاکی از آن است این طرح از ۴ تیر ماه اجرایی خواهد شد.

طبق دستورالعمل جدید بانک مرکزی، دارندگان دستگاه‌های کارتخوان بخشی از کارمزد تراکنش‌های خود را پرداخت خواهند کرد. برهمین اساس، دارندگان دستگاه‌ها به ازای هر تراکنش از ۱۲۰ تومان تا حداکثر سقف تعیین شده کارمزد پرداخت کنند.

باتوجه به مفاد این دستورالعمل، حداقل کارمزد در تراکنش‌های ۶۰۰ هزار تومان برابر ۱۲۰ تومان و برای تراکنش‌های بالاتر به صورت پلکانی افزایش خواهد یافت.

بر همین اساس در این مرحله برخی اصناف مانند نانوایی‌ها، سوپرمارکت‌ها و فروشگاه‌های مواد غذایی فعلاً مشمول این کارمزد نخواهند شد.

در مدل جدید کارمزد تراکنش خرید، همه ذی‌نفعان یک تراکنش از جمله بانک صادرکننده کارت بانک پذیرنده (حساب پشت کارتخوان)، پذیرنده تراکنش (فروشگاه) کارمزد پرداخت می‌کنند. گفتنی است در قالب این طرح دارنده کارت یا خریدار از این کارمزد معاف است./واحد مرکزی خبر

انتهای پیام

ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید
ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

از اینکه دیدگاه خود رو با ما در میان گذاشتید، خرسندیم.