هرکس رئیس‌جمهوری آمریکا شود، تأثیری بر سیاست ما ندارد

رهبر معظم انقلاب: اهانت به پیامبر نشان‌دهنده ذات ظلمانی تمدن غرب است

سیاست ما در قبال آمریکا مشخص است و با رفت‌وآمد اشخاص تغییری نمی‌کند. اینکه چه کسی برود و بیاید برای ما فرقی نمی‌کند. بله، حتما با آمدن افراد تغییراتی ایجاد می‌شود اما این تغییرات به ما ربطی ندارد و کاری به آن نداریم

شهروند آنلاین: حضرت آیت‌الله خامنه‌ای به مناسبت خجسته سالروز ولادت با سعادت حضرت ختمی مرتبت محمد مصطفی صلی‌الله‌علیه‌وآله و حضرت امام جعفر صادق علیه‌السلام به صورت زنده و تلویزیونی با مردم سخن گفتند.

گزیده‌ای از مهم‌ترین بخش‌های این سخنرانی به شرح زیر است:

– امروز بشر بیش از همیشه تاریخ دچار رنج است. جنگ، نابرابری و مادی‌گرایی افراطی را شاهد است و طغیان‌گری و شرارت را می‌بیند و برای اعمال این قدرت‌های تاریخی از علم سوءاستفاده می‌شود.

– امروز آمریکا که همان فرعون مصر گذشته است، تنها به سرزمین خود بسنده نمی‌کند بلکه با سوءاستفاده از علم، در نقاط مختلف جهان جنگ‌افروزی و شرارت می‌کند.

– امروز دشمن اسلام، همین استکبار و صهیونیسم است. آخرین نمایش این معارضه همین نمایش زشتی است که در هفته گذشته در پاریس انجام شد.

– یک کاریکاتوریست یک غلطی کرده و یک کاریکاتوری علیه پیامبر کشیده است. این فقط انحراف یک هنرمند نیست که یک غلطی کرده بلکه پشت این کار تشکیلاتی وجود دارد و رئیس‌جمهوری این کشور از این کار غلط حمایت می‌کند.

– شما می‌گویید کسی برای این ماجرا کشته شده است، خب شما برای کشته‌شدن این فرد اظهار تأسف بکنید. چرا می‌آیید و این کاریکاتور را در ابعاد بزرگ پخش می‌کنید و از آن حمایت می‌کنید؟

– عبرتی در این ماجرا وجود دارد و آن‌هم اینکه دولت فرانسه این ماجرا را به حقوق بشر مرتبط می‌کند و حالا دولت این کشور خشن‌ترین و بدترین تروریست‌ها را در کشور خود جای داده، کسانی که ۱۷هزار نفر از مردم عادی را در کشور ما کشتند و رئیس‌جمهوری و نخست‌وزیر را در ایران ترور کردند. آن‌وقت این افراد پناهشان در فرانسه است.

– همین دولت به گرگ خونخواری مثل صدام بیشترین کمک را کرد. نمی‌توانیم بگوییم از همه کشورها بیشتر کمک کرد، اما هواپیماها و جنگنده‌های جنگی را در اختیار آن گرگ خونخوار قرار داد و به آن کار افتخار کرد.

– برخورد این دولت با مردم خودش را هم در «شنبه‌های اعتراض» می‌توان دید که چگونه رفتار می‌کند و جالب است که این دولت ادعای حقوق بشر و آزادی می‌کند.

– جنایتی که با انتشار آن کاریکاتور انجام شد، روی دیگر همان سکه است که از صدام و تروریست‌های خشن حمایت می‌کند.

– کار زشتی که در تاراج حق ملت فلسطین رخ داد؛ از جمله همین موارد عدم اتحاد امت اسلام است. البته مسأله فلسطین تمام نمی‌شود، رژیم صهیونیستی نابود خواهد شد و فلسطین بار دیگر به شرایط گذشته باز خواهد گشت.

– برخی از دولت‌های این منطقه که پشتیبانی مالی از گروه‌های تروریستی همچون داعش را برعهده گرفتند، جرم بیشتری از کسانی دارند که عضو این گروه‌ها می‌شوند و البته در شکل‌گیری جریان تکفیری در منطقه جرم اصلی متوجه آمریکاست و بعد هم سعودی‌ها که از این کار حمایت کردند.

– هفته وحدت بسیار مهم است و اتحاد مسلمانان درمان بسیاری از آلام مسلمین است. جنگ یمن که الان پنج‌سال از آن می‌گذرد و قساوتی که سعودی‌ها در این زمینه از خود نشان می‌دهند، هیچ چیز کوچکی نیست.

– سیزدهم آبان مظهر استکبارستیزی ملت ایران بود، این‌جور نبود که جوانان ما با چندنفر که در یک سفارتخانه بودند مشکلی داشته باشند، این یک کار نمادین در برابر رژیم استکباری بود.

– ستیزه‌گری با استکبار عین عقلانیت است، اگر زیر بارشان می‌رفتیم و کنار می‌آمدیم، ضدعقلانیت بود.

– ما که وقتی انقلاب شد، به سفارت آمریکا حمله نکردیم، آنان علیه انقلاب شروع به فعالیت کردند، وگرنه بعد از انقلاب سفارت آنان برقرار بود و کار می‌کردند اما آنان علیه انقلاب عمل کردند و کار جوانان ما واکنش به این موارد بود.

– آنانی که خود را تسلیم آمریکا کردند و زیر بار زورگویی‌های آمریکا رفتند، ضرر کردند.

– سیاست ما در قبال آمریکا مشخص است و با رفت‌وآمد اشخاص تغییری نمی‌کند. اینکه چه کسی برود و بیاید برای ما فرقی نمی‌کند. بله، حتما با آمدن افراد تغییراتی ایجاد می‌شود اما این تغییرات به ما ربطی ندارد و کاری به آن نداریم.

– قطع نظر از اینکه چه کسی در آمریکا انتخاب می‌شود، باید به این توجه کرد که رژیم آمریکا به‌شدت دچار انحطاط مدنی، اجتماعی و سیاسی و اخلاقی است. این را من به‌عنوان تحلیل نمی‌گویم، خود آمریکایی‌ها در کتاب‌هایی که در آنجا منتشر کردند، می‌گویند.

– وقتی که کار یک رژیم به اینجا رسید، دیگر چندان عمر طولانی نخواهد داشت. برخی که سرکار بیایند، ممکن است دیرتر موجب نابودی آن شوند و برخی دیگر این روند را تسریع بخشند.

– مردم انصافا در مدتی که مشکلات تحریم بوده است، ایستادگی‌ کردند و از خود مقاومت نشان دادند.

– در زمینه اقتصاد، امنیت و فرهنگ لازم است که مسئولان تلاش بیشتری کنند. در اقتصاد نگاه اصولی این است که علاج را از بیرون مرزها نخواهیم. این معنایش قطع ارتباط با سایر کشورها نیست، هرگاه من این موضوع را گفته‌ام در فضای مجازی برخی نوشته‌اند که با ارتباط با جهان مخالفند، نه این‌طور نیست، ارتباط باید باشد ولی راه علاج در داخل است.

– الان از گوشت، مرغ و گوجه‌فرنگی گرفته تا پوشک بچه دچار گرانی شده‌اند. این هیچ منطقی نیست و این گرانی‌ها هیچ دلیلی ندارد. مسئولان باید چنین مواردی را رفع کنند.

– افزایش قدرت بازدارندگی سبب حفظ امنیت ما در برابر کشورهای دیگر می‌شود.

– برخی البته می‌گویند مگر با داشتن موشک همه مشکلات ما حل می‌شود؟ خیر. همه مشکلات با داشتن موشک درست نمی‌شود اما داشتن آن سبب افزایش بازدارندگی خواهد شد.

– درباب امنیت داخلی مسئولان امنیتی کشور باید مواظب نفوذ باشند که این مشکل عمده ماست.

– در باب فرهنگ هم مسئولان باید تلاش‌های هوشمندانه کنند و بدانیم که کجا به کدام کار فرهنگی نیاز است.

– بین دو همسایه ما جمهوری آذربایجان و ارمنستان جنگی رخ داده که حادثه تلخی است و برای امنیت ما و منطقه هم خوب نیست و باید این جنگ تمام شود.

– یکی از شرایط اصلی این کار بازگرداندن همه سرزمین‌های اشغالی جمهوری آذربایجان توسط ارمنستان است. این کار حتما باید انجام شود و مرزهای بین‌المللی رعایت شود. البته امنیت و آرامش ارامنه ساکن این مناطق هم باید حفظ شود.

ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید
ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

از اینکه دیدگاه خود رو با ما در میان گذاشتید، خرسندیم.