وزن آرای مسلمانان در آمریکا

نتیجه یک نظرسنجی: رأی ۷۱درصد اقلیت مسلمان آمریکا به بایدن است

براساس یک نظرسنجی ۸۹درصد مسلمانان راغب به حضور در انتخابات هستند و ۱۱درصد از آنها به شرکت در این انتخابات تمایل نشان ندادند

شهروند آنلاین: براساس نظرسنجی کنسولگری مذاهب اسلامی آمریکا (CAIR) که یکی از بزرگ‌ترین سازمان‌های مسلمان غیردولتی کشور محسوب می‌شود، ۷۱درصد جمعیت مسلمانان آمریکا درنظر دارند در انتخابات سوم نوامبر (امروز برابر با سیزدهم آبان) به بایدن از حزب دموکرات رأی دهند. درحالی که تنها ۱۸درصد آنها برای رأی‌دادن نظر به ترامپ دارند. براساس این نظرسنجی، ۸۹درصد مسلمانان راغب به حضور در انتخابات هستند و ۱۱درصد از آنها به شرکت در این انتخابات تمایل نشان ندادند.

جامعه مسلمانان آمریکا با وجود آنکه جزو اقلیت‌های این کشور محسوب می‌شوند، اما با توجه به نزدیک‌بودن رقابت بین دو نامزد جمهوری‌خواه و دموکرات در این دوره از انتخابات، می‌توانند نقشی قابل توجه در سرنوشت پنجاه‌و‌نهمین دوره انتخابات ریاست‌جمهوری این کشور داشته باشند. به گزارش ایرنا به نقل از بخش اسپانیولی خبرگزاری آناتولی، به‌ویژه در انتخابات جاری که امروز سوم نوامبر برگزار می شود، اقلیت مسلمان آمریکا در مقابل سیاست‌های خصمانه ترامپ علیه مهاجران و مسلمانان، به پیروزی «جو بایدن» تمایل نشان داده‌اند.

اگرچه نسبت جمعیت مسلمانان در مقایسه با دیگر اقشار کشور آمریکا، چندان چشمگیر نیست اما تمرکز جمعیت مسلمان در شهرهای مهم و ایالت‌های شناور، آنها را به اقلیتی تأثیرگذار در نتیجه انتخابات ریاست‌جمهوری آمریکا تبدیل کرده است.

ایالت‌های آونگی یا شناور به ایالاتی گفته می‌شود که رویکرد ثابتی نسبت به احزاب موجود آمریکا نداشته و در انتخابات دوره‌های مختلف یا به دموکرات‌ها رأی داده‌ اند یا به جمهوری‌خواهان.

رأی‌دهندگان مسلمان با آگاهی از سیاست‌های ترامپ علیه خودشان، به‌عنوان ایالتی موثر آماده‌اند تا وزنه صندوق‌های رأی را به سمت کاندیدای مدنظر خود سنگین‌تر کنند.

مسلمانان بایدن را ترجیح می‌دهند

براساس نظرسنجی کنسولگری مذاهب اسلامی آمریکا (CAIR) که یکی از بزرگ‌ترین سازمان‌های مسلمان غیردولتی کشور محسوب می‌شود، ۷۱درصد جمعیت مسلمانان آمریکا درنظر دارند در انتخابات سوم نوامبر (امروز برابر با سیزدهم آبان) به بایدن از حزب دموکرات رأی دهند، درحالی که تنها ۱۸درصد آنها برای رأی‌دادن نظر به ترامپ دارند.

براساس این نظرسنجی، ۸۹درصد مسلمانان راغب به حضور در انتخابات هستند و ۱۱درصد از آنها به شرکت در این انتخابات تمایل نشان ندادند.

چهارسال ریاست‌جمهوری ترامپ با سیاست‌های خصمانه‌ای علیه مسلمانان همراه بوده است. اقداماتی همچون تصویب قوانین ممنوعیت سفر برای ۷ کشور مسلمان و در پیش‌گرفتن ادبیات ضدمهاجرتی و نژادپرستانه که شامل حال مسلمانان هم می‌شد، به‌علاوه انتخاب اورشلیم به‌عنوان پایتخت اسراییل و… باعث انزجار جامعه مسلمان آمریکا از رویکرد ترامپ شده است.

این درحالی است که بایدن برای اولین‌بار به‌عنوان مدعو در سازمان «جنبش توانمندسازی» (Emage) که در راستای حقوق سیاسی جامعه مسلمان آمریکایی فعالیت می‌کند، حضور یافت. او با شرکت در مراسم یک مجموعه اسلامی تمایل خود را علی‌الظاهر نسبت به مسلمانان ابراز کرد.

نظرسنجی مرکز سیاست مهاجرت آمریکا (USIPC) در دانشگاه کالیفرنیا، قدرت بالقوه رأی‌دهندگان مسلمان در ایالت آریزونا و جورجیا (از ایالات بحث‌برانگیز در انتخابات آمریکا) به چالش کشید.

براساس نتایج این نظرسنجی نزدیک ۶۰هزار مسلمان در هریک از این ایالت‌ها ساکن هستند که به راحتی قادر به جابه‌جایی تعادل انتخابات بین دونالد ترامپ، نامزد جمهوری‌خواه و رقیب دموکراتش «جو بایدن» هستند.

با وجود پیشتازی بایدن در نظرسنجی‌ها و تا این لحظه انتخابات، جامعه مسلمان آمریکا با آگاهی از دخالت قطب‌بندی‌های سیاسی در نتیجه آرا، در انتظار نتیجه انتخابات نشسته‌اند.

ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

از اینکه دیدگاه خود رو با ما در میان گذاشتید، خرسندیم.