معامله طلا خارج از واحد‌های کسبی ممنوع !

هشدار اتحادیه طلا و جواهر نسبت به انجام معاملات کاغذی

در چند هفته گذشته برخی از دلالان کاغذی را در شهر‌ها و استان‌های مختلف دستگیر کردند که این کار موجب ثبات نسبی نرخ سکه و طلا و ممانعت از افزایش قیمت‌های نجومی شد.

شهروند آنلاین: اتحادیه طلا، جواهر، نقره و سکه تهران از اعضای خود خواست از انجام معاملات غیرفیزیکی طلا مرسوم به معاملات فردایی و کاغذی بپرهیزند، زیرا این کار غیرقانونی است.

در هشدار این اتحادیه خطاب به اعضا امده است: اتحادیه طلا و جواهر تهران در اطلاعیه ۳۹ مورخ ۱۳۹۹.۰۴.۱۶ غیرمجازبودن معاملات غیرفیزیکی طلا مرسوم به معاملات فردایی و کاغذی را اعلام کرده و برابر قانون، مراجع انتظامی و قضائی با متخلفان در این زمینه برخورد خواهند کرد.

این اطلاعیه تأکید کرده است: هرگونه معاملات طلا، خارج از واحد‌های کسبی ممنوع است.

مسئولان اتحادیه طلا، جواهر، نقره و سکه تهران خطاب به اعضا خاطرنشان کرده‌اند: باید در محل‌های کسبی دارای جواز کسب معتبر از اتحادیه طلا و جواهر تهران دادوستد کنند و درصورت معامله، واحد‌های کسبی با دلالان کاغذی و فردایی پس از صدور اخطار، واحد کسبی آنها برای بار نخست پلمپ و درصورت تکرار مجدد، پروانه کسب آنها به صورت دایم ابطال می‌شود.

در این اطلاعیه آمده است: لازم به توضیح است تشکل‌های صنفی (خارج از زیرمجموعه وزارت صمت و اتاق اصناف) از قبیل انجمن‌های صنفی موضوع بند «ک» ماده ۵ قانون اتاق بازرگانی مجاز به اعطای مجوز کسب‌وکار و طلا نیستند و همکاران محترم برای دریافت هرگونه مجوز قانونی برای انجام فعالیت کسبی، فقط به اتحادیه طلا و جواهر تهران مراجعه کنند.

گفتنی است در چند هفته گذشته نیروی انتظامی و مقامات قضائی برخی از دلالان کاغذی را در شهر‌ها و استان‌های مختلف دستگیر کردند که این کار موجب ثبات نسبی نرخ سکه و طلا و ممانعت از افزایش قیمت‌های نجومی شد.

ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید
ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

از اینکه دیدگاه خود رو با ما در میان گذاشتید، خرسندیم.