افرادی دنبال دور زدن سیاست‌های ارزی و ریالی هستند

یادداشت مهم همتی در دو سالگی تحریم‌های جامع

بانک مرکزی روزهای سختی را می‌گذراند، ولی با تخصیص و تأمین به‌موقع ارز مورد نیاز کالاهای اساسی و ضروری کشور اجازه نداد کمبودی در نیازهای اساسی ایجاد شود.

رئیس کل بانک مرکزی به مناسبت دومین سال تحریم‌های همه‌جانبه آمریکا علیه ایران یادداشتی در صفحه شخصی خود در یک شبکه اینستاگرامی نوشت.

به گزارش «شهروندآنلاین»، عبدالناصر همتی در این یادداشت تأکید کرده است: «سیزدهم آبان دو سال پیش دولت آمریکا تحریم‌های جامع را با هدف فروپاشی اقتصادی ایران علیه کشورمان به اجرا درآورد.»

در دومین سالگرد اجرای تحریم‌های سنگین آمریکا و با وجود فشار سخت معیشتی به دهک‌های پایین‌تر درآمدی جامعه که بخشی از آن هم بی‌تردید ناشی از مشکلات و ناهماهنگی داخلی بود، ملت بزرگ ایران با سربلندی ایستادگی کرد و امروزه نظاره‌گر جدال دو جناح آمریکا با یکدیگر است.

بانک مرکزی هم روزهای سختی را می‌گذراند، ولی با تخصیص  و تأمین به موقع ارز مورد نیاز کالاهای اساسی و ضروری کشور اجازه نداد کمبودی در نیازهای اساسی ایجاد شود.

او تأکید کرد: «انصاف نیست برخی ناهماهنگی‌های موجود بین برخی دستگاه‌ها و نیز تلاش‌هایی که برای دور زدن نظارت بانک مرکزی بر گردش ریال و ارز انجام می‌گیرد، به دلیل صبوری و رعایت مصالح کشور توسط بانک مرکزی، غیرواقع، تحت عناوینی نظیر جلوگیری از روان‌شدن تجارت و عامل دپوی کالا … به حساب بانک مرکزی گذاشته شود.»

فارغ از توقعات و فشارهای بی‌موردی که برخی زیاده‌خواهان دارند و تلاش کسانی که به طور مداوم با هدف نبودشفافیت، دنبال دور زدن سیاست‌های ارزی و ریالی هستند، بانک مرکزی ضمن تأکید بر برنامه اصولی خود، پیگیر سیاست‌ها و اهداف مهم کنترل تورم، تقویت ارزش پول ملی و کمک به رشد تولید خواهد بود.

ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید
ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

از اینکه دیدگاه خود رو با ما در میان گذاشتید، خرسندیم.