فیلمبرداری از آزار کودکان و نوجوانان پسر

پوران درخشنده «هیس، پسرها گریه نمی‌کنند» را جلوی دوربین می‌برد

ظاهرا موانع موجود پیش پای پوران درخشنده برای ساخت فیلم «هیس، پسرها گریه نمی‌کنند» رفع شده و او بعد از دو سال بلاتکلیفی این فیلم را جلوی دوربین می‌برد.

شهروندآنلاین: پوران درخشنده از آغاز فیلمبرداری «هیس، پسرها گریه نمی‌کنند» در آذرماه سال‌جاری خبر داد. او که در کارنامه‌اش موضوعات اجتماعی مرتبط با نوجوانان و جوانان برجسته است، در «هیس پسرها فریاد نمی‌زنند» آزار جنسی کودکان و نوجوانان پسر را دستمایه روایت داستانش قرار داده. موضوعی ملتهب که قرار است کامل‌کننده پازلی باشد که خود درخشنده در فیلم «هیس دخترها فریاد نمی‌زنند» سنگ بنایش را در سینمای ایران گذاشت…

کارگردان فیلم‌های «زیر سقف دودی»، «هیس! دخترها فریاد نمی‌زنند» و «خواب‌های دنباله‌دار»  در مورد فیلم «هیس، پسرها گریه نمی‌کنند» گفت: «در حال حاضر این پروژه در مرحله پیش‌تولید قرار دارد و گروه تولید آرام‌آرام به جلو می‌رود.» او افزود که «مدتی پیش برای انتخاب برخی از نقش‌ها در «هیس، پسرها گریه نمی‌کنند» فراخوانی را منتشر و از بین آنها تعدادی را انتخاب کردیم که به زودی اسامی آنها اعلام می‌شود.»

به گفته کارگردان «بچه‌های ابدی»، «رؤیای خیس» و «شمعی در باد» «در شرایط فعلی و شیوع ویروس کرونا باید دید که چه دستورالعمل‌هایی برای ادامه فعالیت در سینما اعلام می‌شود تا ما بدانیم چه کاری باید انجام دهیم. برنامه ما این است که این پروژه را در آذرماه جلوی دوربین ببریم، اما باید دید که شرایط ما را چگونه هدایت می‌کند.»

کارگردان «هیس، دخترها فریاد نمی‌زنند» بیان کرد: «علاوه بر کسانی که از طریق فراخوان برای بازی در «هیس، پسرها گریه نمی‌کنند» انتخاب شده‌اند، با تعدادی از بازیگران حرفه‌ای نیز صحبت کرده‌ایم که هنوز به نتیجه نهایی نرسیده‌ایم. یعنی گفت‌وگوهایی در این زمینه شده است که به محض قطعی‌شدن اسامی بازیگران اعلام می‌شود، البته این را هم باید مدنظر داشته باشیم که در حال حاضر نزدیک به ۱۸ سریال شبکه نمایش خانگی در حال تولید است و اکثر بازیگران را در اختیار گرفته‌اند که این مسأله به سینما لطمه می‌زند.»

گلایه‌های درخشنده

درخشنده پیش‌تر در گفت‌وگو با روزنامه شهروند از دشواری‌های ساخت این فیلم خبر داده بود. او در این زمینه گفته بود: «از آن روزی که گفتم می‌خواهم این فیلم را بسازم، موانع پرشماری پیش پایمان سبز شدند. مهم‌ترینش صدور پروانه ساخت بود که دو‌ سال زمان برد و درنهایت مدیران سینمایی ناچار شدند با توجه به جو عمومی جامعه پروانه فیلم را صادر کنند؛ با این حال بعد از آن هم اتفاقی رخ نداده و فیلم هنوز هم ساخته نشده است. یکی از مشکلات مهم دیگر هم سرمایه‌گذار بود که آن نیز حل شد، تا رسیدیم به مانعی به نام کرونا.»

به گفته پوران درخشنده «یافتن سرمایه‌گذار برای چنین فیلم‌هایی بسیار دشوار است، چون این فیلم‌ها کمدی نیستند که زود ساخته و اکران شوند و سرمایه‌گذار هم زود به پولش برسد و برود. برای چنین فیلم‌هایی سرمایه‌گذار باید خودش هم فرهنگی باشد و دغدغه فرهنگ داشته باشد و این کار را دشوارتر از حد تصور می‌کند.»

او همچنین گفته بود که فارغ از مشکلات خاص پروژه‌هایی از جنس «هیس پسرها فریاد نمی‌زنند» دشواری‌های عام سینما هم مزید بر علت شده و ساخت فیلمش را مدام به تعویق انداخته‌اند: «در کل حال سینمای ما بد است و یک فیلمساز برای اینکه بتواند فیلمش را بسازد، باید هزاران مشکل و معضل و مانع را رد کند. این مشکلات که در تمام جوانب سینما وجود دارد، در مرحله تولید آزاردهنده‌تر و نگران‌کننده‌تر است. آن‌قدر که تولید یک فیلم، آن‌هم برای یک کارگردان مستقل که نه با ارگان‌های دولتی همکاری دارد و نه کمدی‌های عامیانه می‌سازد، تقریبا غیرممکن شده، به‌ویژه در ماه‌های اخیر چند برابرشدن دستمزدها هم باعث شده تنها عده معدودی از پس ساخت فیلم برآیند.»

ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید
ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

از اینکه دیدگاه خود رو با ما در میان گذاشتید، خرسندیم.