گوشت قرمز هفته جاری ارزان می شود

وزیر صنعت: ترخیص کالاهای اساسی در گمرک سرعت می‌گیرد

وزیر صنعت، معدن و تجارت اظهارداشت: با توجه به اختلاف قیمت فعلی بازار ایران و بازارهای همسایه، مسئول ستاد مبارزه با قاچاق کالا متعهد شده است که از قاچاق دام زنده جلوگیری شود

شهروند آنلاین:  علیرضا رزم‌حسینی عصر سه شنبه در جلسه ویژه ستاد تنظیم بازار که به دنبال فرمایشات مقام معظم رهبری به طور فوق‌العاده در این وزارتخانه برگزار شد، افزود: ستاد تنظیم بازار روز دوشنبه هر هفته در وزارت صنعت، معدن و تجارت با حضور اعضای موثر این ستاد شامل وزارتخانه جهاد کشاورزی، گمرک جمهوری اسلامی ایران و بانک مرکزی تشکیل می شود که امروز (سه شنبه) نیز پس از فرمایشات رهبر معظم انقلاب برگزار شد.

وی اظهارداشت: هماهنگی خوبی بین وزارتخانه های صنعت، معدن و تجارت، جهاد کشاورزی، گمرک جمهوری اسلامی ایران و بانک مرکزی صورت گرفته که در این راستا، در چند روز گذشته جلسات خوبی با رییس کل بانک مرکزی در ستاد اقتصادی دولت داشته ایم.

وزیر صنعت، معدن و تجارت تصریح کرد: با  ترخیص کالاهای اساسی و ضروری کارخانجات در گمرکات ایران به طور حتم با فراوانی کالاها در بازار، تاثیر قیمتی آن در بازار مشاهده می شود.

وزیر صنعت، معدن و تجارت درباره گوشت قرمز گفت: تصمیم های خوبی در حوزه قیمت گذاری، عرضه گوشت در بازار، تامین، کنترل و خرید تضمینی توسط شرکت پشتیبانی امور دام  انجام شده است.

وی اظهارداشت: با توجه به اختلاف قیمت فعلی بازار ایران و بازارهای همسایه، مسئول ستاد مبارزه با قاچاق کالا متعهد شده است که از قاچاق دام زنده جلوگیری شود.

رحیمی  افزود: البته  از هفته گذشته مبارزه با قاچاق کالا عملیاتی شده که مقداری قیمت ها کاهش پیدا کرده است و تردیدی نداریم در هفته جاری قیمت‌ها به حد قابل قبولی برسد.

وی گفت: امیدواریم با توجه به سیاست های دولت و همکاری خوب بین بخش‌های مختلف همچون بانک مرکزی، رسوب کالا در گمرکات روز به روز کاهش پیدا کند و ما نسبت به تامین مواد اولیه کارخانجات، نهاده‌های دامی، گوشت قرمز، گوشت مرغ و تخم مرغ اقدام کنیم.

ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید
ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

از اینکه دیدگاه خود رو با ما در میان گذاشتید، خرسندیم.