تنهایی شهرداری با مشکلات مترو

شهردار تهران بیشترین مشکل مترو را واگن و تأمین ‌اعتبار عنوان کرد

شهرداری در تأمین اعتبار مترو تنهاست. مترو تهران روزانه مسئولیت جابه‌جایی چهارمیلیون شهروند را به‌ عهده دارد. پروژه‌ای که به دلیل مسئولیت سنگینی که به‌ عهده گرفته نیازمند حمایت‌های بیشتری است؛ پروژه‌ای که به گفته شهردار تهران در تأمین اعتبارش تنهاست.

شهروندآنلاین- پیروز حناچی از پیگیری اوراق مشارکت برای جوابگویی به خواسته‌های مالی پیمانکاران خبر می‌دهد. «زیرساخت‌های مترو به‌‌خصوص در خطوط ۶ و ۷ فراهم شده است.» حناچی بیشترین مشکل را واگن و تأمین اعتبار می‌داند. «شهرداری در این تأمین اعتبار تنهاست.»

رئیس شورای شهر هم واگن را یکی از مشکلات مترو دانسته بود. او گفته بود: «از مدیریت شهری، دولت، سازمان برنامه و بودجه و بانک مرکزی می‌خواهیم تامین 603 واگن را برای تهران جدی بگیرد.»

محسن هاشمی گفته بود: «بر اساس قانون باید بیش از 25درصد حمل‌و‌نقل عمومی توسط مترو انجام گیرد.» هاشمی اما گفته بود: «حالا این میزان به 10درصد هم نرسیده و اگر این قوانین اجرا یا اصلاح نشود آلودگی هوا بیشتر خواهد شد.»

مدیرعامل شرکت مترو تهران هم تعویق افتتاح ایستگاه‌های جدید مترو را تأمین‌نشدن اعتبار دانسته بود. علی امام حل‌نشدن مشکل وثیقه برای اوراق مشارکت سال ۹۸ و تزریق‌نشدن بودجه را از مشکلات ایستگاه‌های جدید عنوان کرده بود. اما گفته بود: «از ۲۸۰۰ میلیارد بودجه شهرداری اگر ۵۰درصدش هم تأمین شود، در راه اندازی فعالیت‌های ما تأثیر چشمگیری خواهد داشت.»

«از ۲۸۰۰ میلیارد بودجه شهرداری اگر ۵۰درصدش هم تأمین شود، در راه‌اندازی فعالیت‌های ما تأثیر چشمگیری خواهد داشت»

به گفته شهردار تهران تعداد مسافران مترو و اتوبوس در ایام کرونا به هفتصد تا هشتصد هزار نفر کاهش پیدا کرده است. حناچی می‌گوید اوراق مشارکت ۹۸ رسیده، اما مشکلات اداری در تأمین اجتماعی داریم که انتظار داریم مشکلات هر چه زودتر حل شود.

شهردار پروژه خط 6 را پروژه‌های پیچیده‌ای می‌داند. «یکی از مهم‌ترین خطوط مترو تهران که شرق تهران را به غرب وصل می‌کند.»

حناچی جمع‌آوری آب‌های سطحی را مقوله بسیار مهمی می‌‌داند.«تهران باید در سیل‌های دوره‌ای بیست‌وپنج و پنجاه ساله تهران آمادگی داشته باشد.»

شهردار تهران ادامه داد: «باید یک قدم جلوتر رفت. آب‌های سطحی مایه حیات  است و باید برای گذران اوقات فراغت و بهبود زندگی مردم به شهر برگردد.»

حناچی می‌گوید: «اگر بتوان از آب‌های سطحی در محدوده شهر استفاده کرد، می‌توان به طراوت شهر کمک کند.» او ادامه داد: «در برخی مسیرها این کار را به راحتی می‌توان انجام داد؛ مثلا در مسیر آب از اوین تا پارک گفتگو می‌توان این کار را انجام داد.»

شهردار تهران می‌گوید: «لایحه سازمان آب‌های سطحی را هم به شورای اسلامی شهر ارایه کرده‌ایم. امیدوارم به تصویب برسد زیرا احتمال سیل در نیمه اول سال بیشتر است.»

 

ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید
ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

از اینکه دیدگاه خود رو با ما در میان گذاشتید، خرسندیم.