افزایش جولان کرونا؛ مهم‌ترین نتیجه انتخابات 2020 آمریکا

کووید-19 در روزهای پرالتهاب آمریکا فراموش شده و روند صعودی تعداد مبتلایان نگران‌کننده است

همزمان با رأی دادن میلیون‌ها آمریکایی، ملت با یک بیماری همه‌گیر و به شدت در حال اوج‌گیری مواجه است؛ به ویژه در برخی از ایالت‌ها که برای تعیین نتیجه رقابت ریاست جمهوری بسیار مهم تلقی می‌شوند. آمریکا در روزهای اخیر رکوردها را شکسته و بیش از 85هزار مورد جدید را در روز گزارش کرده است که تقریبا دو برابر موارد در ابتدای ماه اکتبر است.

راضیه زرگری: با آغاز انتخابات ریاست جمهوری ۲۰۲۰ آمریکا اکثر رسانه‌های این کشور به تحولات این دور از انتخابات پرداخته‌اند و کمتر رسانه‌ای به بحران و خطرات شیوع ویروس کرونا در آمریکا می‌پردازد. در این میان اگرچه نامزدهای ریاست جمهوری آمریکا در رقابتی تنگاتنگ برای تصاحب کاخ سفید به سر می‌برند، ویروس کرونا در ایالت‌های مختلف قربانی می‌گیرد و به مسأله‌ای سرنوشت‌ساز در این انتخابات تبدیل شده است.

دکتر «دبورا برکس» مشاور ارشد دونالد ترامپ، رئیس‌جمهوری آمریکا روز سه‌شنبه در مورد خطرات موج جدید مبتلایان و مرگ‌ومیر کرونا در آمریکا هشدار داد. این در حالی است که ترامپ در کارزارهای انتخاباتی خود مدعی مهار کرونا در کشور شده است.

دبورا هماهنگ‌کننده مقابله با کرونا در کاخ سفید می‌گوید: «ما در حال ورود به مهم‌ترین و کشنده‌ترین مرحله این بیماری همه‌گیر هستیم که منجر به افزایش مرگ‌ومیر می‌شود.»

به گفته دبورا، حرفی درباره انجام دوباره  قرنطیه مانند ماه‌های پیش در میان نیست، بلکه موضوع یک رویکرد تهاجمی است که اجرا نمی‌شود.

هماهنگ‌کننده مقابله با کرونا در کاخ سفید در حالی گزارش اخیر خود در مورد شیوع کرونا و خطرات آن را به مقامات وزارت بهداشت و مجلس نمایندگان ارسال می‌کند که گزارش او با نظرات ترامپ در مورد مهار کرونا بسیار در تضاد است. دبورا در حالی از وضعیت وخیم کرونا در آمریکا سخن می‌گوید که ترامپ در هفته‌های اخیر به امید کسب پیروزی، کارزارهای انتخاباتی فراوانی در ایالت‌های مختلف بدون رعایت پروتکل‌های بهداشتی برگزار کرد.

کووید-19 مهم‌ترین چالش رئیس‌جمهوری بعدی آمریکا

به گزارش نیویورک تایمز، از ویسکانسین تا کارولینای شمالی، جدیدترین آمار ابتلا به ویروس کرونا به ویژه در ایالت‌های نبرد اصلی انتخاباتی در حال افزایش است.

مردم ایالت‌های مختلف آمریکا روز گذشته از اخودرو‌ها و میزهایی که در فضای آزاد بود، رأی دادند. آنها در خطوطی  ایستادند که فاصله فیزیکی در آن رعایت شده بود؛ ماسک‌ها بر صورت محکم و ضدعفونی‌کننده‌ها مرتب به کف دست‌ها پاشیده می‌شد. سه‌شنبه در سراسر آمریكا رأی‌دهندگان در انتخابات ریاست جمهوری در حالی رئیس‌جمهوری کشورشان را انتخاب کردند که در این کشور شیوع کنترل‌نشده ویروس كرونا هم موضوع اصلی است و هم تهدید.

همزمان با رأی‌دادن میلیون‌ها آمریکایی، ملت با یک بیماری همه‌گیر و به شدت در حال اوج‌گیری مواجه است؛ به ویژه در برخی از ایالت‌ها که برای تعیین نتیجه رقابت ریاست جمهوری بسیار مهم تلقی می‌شوند. از ویسکانسین تا کارولینای شمالی در حالی که 10 میلیون نفر در گذراندن بیماری به سر می‌برند، عفونت‌ها در حال افزایش است.

ویروسی که میلیون ها نفر را از کار بیکار کرده و بیش از 230 هزار نفر را در ایالات متحده کشته است، یکی از مهم‌ترین چالش‌ها برای برنده مسابقه ریاست جمهوری خواهد بود.

در آخرین ساعات تبلیغات انتخاباتی،  ترامپ که بدون در نظر گرفتن نتیجه انتخابات، مسئولیت پاسخ ملت به بیماری همه‌گیر را طی دو ماه و نیم آینده برعهده خواهد داشت، با کارشناسان ویروس کرونا مخالف بود و حتی تهدید کرد احتمال دارد دکتر آنتونی فاوسی، بزرگ‌ترین متخصص بیماری‌های عفونی آمریکا را اخراج کند.

جوزف آر بایدن، معاون سابق رئیس‌جمهوری در آخرین مرحله به رأی‌دهندگان گفت که «اولین قدم برای غلبه بر ویروس شکست‌دادن دونالد ترامپ است.»

ویروسی که میلیون ها نفر را از کار بیکار کرده و بیش از 230 هزار نفر را در ایالات متحده کشته است، یکی از مهم‌ترین چالش‌ها برای برنده مسابقه ریاست جمهوری خواهد بود.

در ویرجینیا دمای بدن رأی‌دهندگان در برخی از سایت‌های رأی‌گیری اندازه‌گیری می‌شد. در ویسکانسین، شهردار واوساو، یک شهر کوچک که در آن موارد ابتلا زیاد شده و تنش‌ها بالاست، دستور منع حمل سلاح در محل‌های رأی‌گیری را صادر کرد.

در تگزاس، یک ناظر انتخاباتی از پوشش صورت خود با ماسک خودداری کرد و همین موضوع باعث ایجاد اتهاماتی در مورد ارعاب رأی‌دهندگان شد.

من فقط دیگر تعطیلی و قرنطینه نمی‌خواهم

همه‌گیری کرونا که تعداد بی‌شماری از آمریکایی‌ها را به رأی‌دادن زودهنگام یا از طریق پست سوق داد، تا سال‌ها در ذهن مردم این کشور باقی می‌ماند. ریچل اوسپرک بیست‌ونه ساله که برای اولین بار در انتخابات شرکت کرده و در اوهایو  به ترامپ رأی داده، می‌گوید: «من فقط دیگر تعطیلی و قرنطینه نمی‌خواهم.»

در میامی، ادی گیل پنجاه ساله می‌گوید مانند بسیاری از مردم کشورش تحت‌تأثیر نگرانی‌های ناشی از ویروس کرونا و نحوه کنترل آن قرار گرفته است: «در سال 2016 به ترامپ رأی دادم، اما امسال باید بایدن را انتخاب کرد؛ بخشی از این تصمیم به دلیل عملکرد رئیس‌جمهوری در بحران کرونا برمی‌گردد.»

شیوع ویروس کرونا تقریبا همه جنبه‌های انتخابات سال 2020 را تحت تأثیر قرار داد و با رفتن رأی‌دهندگان به مراکز رأی‌گیری شدت گرفت.

آمریکا در روزهای اخیر رکوردها را شکسته و بیش از 85 هزار مورد جدید را در روز گزارش کرده که تقریبا دو برابر موارد در ابتدای ماه اکتبر است. مرگ‌ومیرها نیز به آرامی به بیش از 800 نفر در روز افزایش یافته است.

شیوع ویروس کرونا تقریبا همه جنبه‌های انتخابات سال 2020 را تحت‌تأثیر قرار داد و با رفتن رأی‌دهندگان به مراکز رأی‌گیری شدت گرفت.

دانشگاه استنفورد هفته گذشته اعلام کرد که حداقل در ۱۸ کارزار انتخاباتی ترامپ ۳۰ هزار نفر به ویروس کرونا مبتلا شده‌اند. بر اساس گزارش دانشگاه استنفورد، شیوع کرونا در کارزارهای انتخاباتی ترامپ و ابتلای شرکت‌کنندگان در این مراسم‌ها احتمالا منجر به مرگ بیش از ۷۰۰ نفر به علت بیماری کووید-۱۹ شده است. براساس این مطالعه افرادی که در کارزارهای انتخاباتی ترامپ شرکت کرده‌اند، بهای سنگینی از نظر بیماری و مرگ پرداخت کرده‌اند.

 

ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید
ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

از اینکه دیدگاه خود رو با ما در میان گذاشتید، خرسندیم.