ناگهان ویسکانسین

دموکرات‌ها امیدوارند که رأی‌های پستی به دلیل بیماری کرونا به نفع بایدن باشد

در شرایطی که خیلی‌ها ترامپ را برنده نهایی ایالت ویسکانسین می‌دانستند و آماده بودند ۱۰ الکترال کالج را به سبد نامزد جمهوریخواه واریز کنند، شمارش آرای پستی و غیابی باعث شد در چشم برهم‌زدن آرای بایدن افزایش یابد.

شهروندآنلاین: اوضاع انتخابات ایالات متحده برخلاف پیش‌بینی‌های اولیه پیش می‌رود. در شرایطی که به نظر می‌رسید آمریکایی‌ها از قلدری ترامپ به ستوه آمده‌اند و نگرانی زیادی بابت بی‌کفایتی‌اش در زمینه کرونا دارند و به دنبال یک گزینه معقول‌تر می‌گردند؛ آرا نشان داد که حداقل در ایالات مهم و تأثیرگذار آمریکا، ترامپ هنوز جایگاه خوبی دارد. او حالا خودش را رئیس‌جمهوری آمریکا دانسته و می‌گوید رأی کافی برای اینکه در کاخ سفید بماند، به دست آورده است. در مقابل بایدن هم خود را پیروز میدان می‌داند. دموکرات‌ها امیدوارند که رأی‌های پستی به دلیل بیماری کرونا به نفع بایدن باشد. این پیش‌بینی چندان دور از ذهن نیست.  سیستم انتخاباتی ایالات متحده می‌گوید تا لحظه آخر اعلام نتایج باید برای اطمینان از آن صبر کرد.

هنوز آرای انتخاباتی در ایالت‌های ویسکانسین، میشیگان،‌ پنسیلوانیا، کارولینای شمالی، جورجیا و آلاسکا در حال شمارش است. در تمامی این ایالت‌ها به جز ویسکانسین، ترامپ پیشتاز است. بایدن با کمتر از هشت‌هزار رأی در ویسکانسین پیشتازی می‌کند. در ایالت نوادا هم شمارش همچنان ادامه دارد و جو بایدن پیشتازی می‌کند. بدین ترتیب بایدن برای پیروزی در این رقابت به ۳۲ رأی و ترامپ به ۵۷ رأی الکترال دیگر نیاز دارد.

در شرایطی که خیلی‌ها دونالد ترامپ را برنده نهایی ایالت ویسکانسین می‌دانستند و آماده بودند ۱۰ الکترال کالج را به سبد نامزد جمهوریخواه واریز کنند، شمارش آرای پستی و غیابی باعث شد در چشم برهم‌زدن آرای بایدن افزایش یابد؛ آن هم در حالی که شمارش آرای این ایالت به حدود ۹۵ رسیده است.

بر اساس آنچه سی‌بی‌اس نیوز نوشته، ویسکانسین یکی از آن سه ایالتی است که ترامپ در انتخابات ۲۰۱۶ با اختلاف فقط ۲۲۷۴۸ رأی توانست بر هیلاری کلینتن پیروز شود و راه خود را برای ورود به کاخ سفید هموار کند. شمارش آرای غیابی منطقه میلواکی که بزرگ‌ترین شهرستان ایالت از جمله خود شهر میلواکی است، باعث شد بایدن با ۱۱ هزار رأی بیشتر از ترامپ پیش بیفتد. اگر آرای غیابی کنوشا و گرین بی هم از راه برسد، به احتمال زیاد بایدن ویسکانسین را می‌برد. مردم این دو شهر معمولا به دموکرات‌ها رأی می‌دهند.

ترامپ برای از دست ندادن آرای ویسکانسین دست‌کم ۱۰ سفر تبلیغاتی و انتخاباتی به این ایالت کلیدی داشت که پنج مورد آن در ۲۰ روز اخیر بود. رئیس‌جمهوری آمریکا یک همایش بزرگ در شب انتخابات در کنوشا برگزار کرد. بایدن هم سه بار به ویسکانسین رفت و شامگاه جمعه گذشته در میلواکی بود. گفته می‌شود تیم ترامپ به شیوه شمارش و آمار آرای ویسکانسین به شدت معترضند.

ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید
ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

از اینکه دیدگاه خود رو با ما در میان گذاشتید، خرسندیم.