دعوت به اعتیاد با صرف سریال

اگر می‌خواهید معتاد نشوید، این سریال‌ها را نبینید!

در پژوهشی که اخیرا به انجام رسیده معلوم شده که در تمام دنیا سریال «چرنوبیل» یکی از محبوب‌ترین سریال‌ها بوده و کسانی که اولین قسمت آن را دیده‌اند، دیگر نتوانسته‌اند دست از تماشای قسمت‌های بعدی بکشند.

پولاد امین: اعتیادآورترین سریال‌های تاریخ معرفی شدند. در این پژوهش که در مورد ۲۰ سریال تلویزیونی پرمخاطب و پرحرف‌وحدیث این سال‌ها به انجام رسیده، سریال پنج قسمتی «چرنوبیل» در صدر فهرست اعتیادآورترین سریال‌های تلویزیونی تاریخ قرار گرفته است.

چرنوبیل

مینی‌سریال «چرنوبیل» که با همکاری شبکه‌‌های HBO و Sky تولید شده، داستانی درباره فاجعه‌ هسته‌ای چرنوبیل در سال ۱۹۸۶ را روایت می‌کند. در واقع این سریال به بررسی برخی از روایات ناشناخته یا کمتر مورد توجه قرار گرفته در مورد این فاجعه بزرگ انسانی- محیطی می‌پردازد. ازجمله تلاش‌های مردانی که برای جلوگیری از انفجار دوم داوطلب ورود به زیرزمین نیروگاه می‌شوند -که بنا بر گزارش‌های موجود اگر این کار انجام نمی‌شد، انفجار حرارتی قطعی می‌توانست صدها کیلومتر مربع را آلوده کند.

«چرنوبیل» سال گذشته در مراسم  امی موفق شد ۱۰ جایزه در بخش‌های مختلف، ازجمله جایزه بهترین مینی‌سریال، بهترین کارگردان تلویزیونی و بهترین فیلمنامه را به دست آورد.

مافیایی‌های محبوب

در این پژوهش که البته تولیدات «نت‌فلیکس» و «آمازون» در آن نادیده گرفته شده‌اند، پس از «چرنوبیل»، درام جنایی و ایتالیایی «گومورا» در جایگاه دوم نشسته است. گومورا محصول شبکه اسکای ایتالیاست که در سال ۲۰۱۴ بر اساس رمانی تحقیقی به همین نام ساخته شده است؛ تصاویری تلخ و تکان‌دهنده از فعالیت‌های مافیای شهر ناپل ایتالیا به بینندگان ارایه می‌دهد. نویسنده این رمان – ‌فیلمنامه «روبرتو ساویانو» است، یک روزنامه‌نگار ایتالیایی که این کتاب را بر اساس تحقیقاتش در مورد انجمن تبهکاری کامورا، مافیای ناپل، اقتصاد ایتالیا و زندگی مردم شهر ناپل نوشته است.

چند سال پیش بر اساس کتاب «گومورا» یک فیلم سینمایی نیز جلوی دوربین رفته که توانسته اسکار بهترین فیلم خارجی‌زبان را به دست آورد.

بازگشت پزشک قانونی

در جایگاه سوم فهرست اعتیادآورترین سریال‌های تاریخ هم سریال «معماهای دکتر بلیک» قرار گرفته است. «معماهای دکتر بلیک» سریالی استرالیایی است، درباره پزشکی به نام ویلیام بلیک که در سال‌های دهه ۱۹۵۰ بعد از سی سال غیبت به ملبورن بازمی‌گردد و به عنوان پزشک اداره پلیس کار می‌کند. این سریال که از سال ۲۰۱۳ روی آنتن رفته، در پنج فصل ساخته شده و در سال ۲۰۱۷ به پایان راه رسیده است. پایان بخش سریال یک فیلم تلویزیونی بود که در سال 2017 تمام داستان‌ها و خرده‌داستان‌ها را به فرجام رساند و نقطه پایانی بر تمام رخدادها و شخصیت‌ها گذاشت.

 

هزارتوی بادیگارد

بعد از این سه سریال، تریلر ۶ قسمتی «بادیگارد»، اکشن پلیسی «هاوایی فایو-او» و کمدی-درام «وراثت» در جایگاه‌های بعدی نشسته‌اند.

«بادیگارد» محصول شبکه‏‌ بی‌بی‌سی که توسط نتفلیکس در آمریکا پخش شد، یک تریلر سیاسی است که «جاد مرکوریو» خالق نام‌آشنای درام‌های سیاسی- پلیسی آن را جلوی دوربین برده است. این مینی‌سریال به عنوان تلفیقی از یک قصه پلیسی با تریلر سیاسی، هزارتویی از معما‌های در‌هم‌پیچیده را به مخاطب ارایه می‌کند که راه فراری از آن نیست. گفتنی است که «بادیگارد» در اپیزود آخرش توانست بیش از ۱۱میلیون بیننده را پای تلویزیون‏‌ها بنشاند که یک رکورد عالی بود.

مأموریت در هاوایی

«هاوایی فایو او» یا «هاوایی فایو-زیرو» که به نام «مأموریت در هاوایی» هم شناخته می‌شود، یک مجموعه تلویزیونی پلیسی-اکشن آمریکایی است که در سال 2010 بر اساس یک سریال قدیمی‌تر به همین نام (که از سال ۱۹۶۸ تا ۱۹۸۰ پخش می‌شد) جلوی دوربین رفت.

داستان این سریال دربارهه یک گروه ویژه پلیسی است که برای مبارزه با جنایات بزرگ در ایالت هاوایی (که پنجاهمین ایالت آمریکاست- و نام سریال هم به همین اشاره دارد) تشکیل شده‌ است.

امپراتوری رسانه‌ای

«وراثت» نیز کمدی- درامی آمریکایی، اثر «جسی آرمسترانگ» است که اولین قسمتش در ژوئن 2018 از شبکه اچ‌بی‌او پخش شد. داستان «وراثت» درباره خانوادهه از هم پاشیده‌ای است که مالک یک امپراتوری رسانه‌ای هستند و با توجه به وضعیت نامشخص سلامت پدر خانواده، کشمکش‌های بزرگی برای کنترل شرکت میان‌شان وجود دارد.

«وراثت» که در سال ۲۰۱۸ یکی از برندگان جایزهه 10 برنامه تلویزیونی برتر بنیاد فیلم آمریکا شد؛ سال بعدش توانست جوایزی مانند بهترین برنامه بین‌المللی در جوایز بفتا، بهترین فیلنامه سریال درام در مراسم امی و بهترین مجموعه درام در مراسم گلدن گلوب را به دست آورد.

روی دیگر سکه

این سکه البته یک روی دیگر نیز دارد و به سریال‌هایی می‌پردازد که مخاطبان در میانه راه ولشان کرده‌اند.

در میان این سریال‌های شکست‌خورده؛ رتبه اول را سریال انگلیسی «خسته شدم» در اختیار دارد که داستان یک راننده تاکسی تنها و خیانت‌دیده را روایت می‌کند که با عمه پیرش زندگی می‌کند.

دومین سریالی هم که بیشتر مخاطبان از ادامه تماشاکردنش دست کشیده‌اند، «پنی دردفول: شهر فرشتگان» بوده و «جنگجو» نیز در رتبه سوم قرار گرفته است.

ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید
ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

از اینکه دیدگاه خود رو با ما در میان گذاشتید، خرسندیم.