تهران به تعطیلات می‌رود؟

تهران چشم‌انتظار تصمیم‌گیری ستاد ملی مقابله با کروناست

کرونا بی‌پروا جولان می‌دهد و به شهرها سرک می‌کشد و هر روز رکورد جدیدی ثبت می‌کند و حالا روزانه بیش از 400 قربانی می‌گیرد. شرایط تهران بحرانی است و فرمانده ستاد مقابله با کرونا در تهران خواستار «آرایش جنگی» همه دستگاه‌های کشور شده است.

شهروندآنلاین: تهران به تعطیلات می‌رود؟ این سوالی است که ماه‌‌هاست اهالی پایتخت را به خود مشغول کرده است.

ایرانیان پاییز سیاه قرن را پشت‌ سر می‌گذارند. در این میان پایتخت با 14 میلیون جمعیت چهارراه تبادل کرونا در کشور شناخته می‌شود. کرونا بی‌پروا جولان می‌دهد و به شهرها سرک می‌کشد و هر روز رکورد جدیدی ثبت می‌کند و حالا کرونا روزانه بیش از 400 قربانی می‌گیرد. شرایط تهران بحرانی است و فرمانده ستاد مقابله با کرونا در تهران خواستار «آرایش جنگی» همه دستگاه‌های کشور شده است.

علیرضا زالی آمارهای بستری کرونایی در تهران را نگران‌کننده دانسته است: «رکورد بستری‌های کرونایی در تهران پس از هشت ماه شکسته شد.» زالی از آمار بالای بیماران بدحال می‌گوید: «احتمال افزایش فوتی‌های کرونایی در تهران وجود دارد.» به گفته او نباید تا سه ‌هفته آینده انتظار کاهش فوتی‌های کرونایی را داشت.

«افزایش ابتلا و فوتی‌های کرونا در حالی است که سازمان هواشناسی از تداوم آلودگی هوا در شهر‌های پرجمعیت خبر می‌دهد.»

فرمانده ستاد مقابله با بیماری کرونا معتقد است اجرانشدن صحیح و قطعی برخی از مصوبات از معضلاتی است که باید مد نظر قرار گیرد. به باور او با شتاب بیماری در تهران بهتر است تهران به تعطیلی دو هفته‌ای برود: «برای تجدید قوای نیروی بهداشتی و درمانی دوهفته تعطیل برای تهران نیاز است.»

علی رغم تمام این اظهارنظرها باید دید آیا بالاخره تهران به تعطیلات می‌رود؟

تصویب طرح تعطیلی تهران به معنای تعطیلی تمام دستگاه‌های اجرایی تهران اعم از دولتی، خصوصی به جز دستگاه‌های امدادی است. هر چند محدودیت‌هایی برای تردد مردم در سطح شهر اعمال می‌شود تا مردم در این مدت در منازل خود بمانند

آمارهای ابتلا و فوتی که میل به افزایش پیدا کردند طرح تعطیلی دو هفته‌ای تهران مطرح شد؛ طرحی که تصمیم دارد زنجیره ابتلا را قطع کند و جلوی رکوردزنی کرونا را بگیرد. پیشنهاد تعطیلی تهران را کمیته سلامت تهران ارایه داد؛ کمیته‌ای متشکل از شورای اسلامی شهر، ستاد مدیریت بیماری کرونا تهران، استانداری و کمیسیون بهداشت مجلس شورای اسلامی.

تصویب طرح تعطیلی تهران به معنای تعطیلی تمام دستگاه‌های اجرایی تهران اعم از دولتی، خصوصی به جز دستگاه‌های امدادی است.

هر چند محدودیت‌هایی برای تردد مردم در سطح شهر اعمال می‌شود تا مردم در این مدت در منازل خود بمانند.

رئیس کمیته سلامت مجمع نمایندگان استان تهران معتقد به تعطیلی دو هفته‌ای تهران است. عبدالحسین روح‌الامینی از تأکید کمیته سلامت شهر تهران بر تعطیلی دو هفته‌ای خبر می‌دهد. به گفته روح‌الامینی کمیته سلامت ملاحظات اقتصادی، اجتماعی و امنیتی این مسأله را هم مد نظر قرار داده است. به باور  او تنها راه قطع زنجیره و بازسازی توان مدافعان سلامت و امکانات بهداشتی درمانی شهر تهران این راهکار است.

آمار‌ها نشان می‌دهد اوضاع کرونا در تهران به‌شدت نگران‌کننده است و اگر قرار بر تعطیلی است، باید تعطیلی شهر با قفل‌کردن ورودی‌ها و خانه‌نشینی مردم همراه باشد.

ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید
ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

از اینکه دیدگاه خود رو با ما در میان گذاشتید، خرسندیم.