یک شاخه نیلوفر برای محسن چاوشی

کمک محسن چاوشی به آزادی یک‌سری زندانی و اعدامی دیگر

به گفته مدیرعامل انجمن حمایت از زندانیان امسال ۲۰ زندانی مالی و پنج زندانی محکوم به اعدام دیگر با کمک محسن چاوشی و علاقه‌مندانش آزاد شده‌اند.

شهروندآنلاین: محسن چاوشی و هوادارانش که گفته می‌شود در یکی، دو سال اخیر باعث آزادشدن بیش از ۵۰ زندانی مالی و نجات چند اعدامی از چوبه دار شده‌اند، در سال‌جاری هم این رویه را ادامه داده‌اند، چنان که به گفته مدیرعامل انجمن حمایت از زندانیان شهرستان اسدآباد، ۲۰ زندانی مالی و پنج زندانی محکوم به اعدام دیگر در این شهرستان با همت محسن چاوشی و علاقه‌مندان به او آزاد شده‌اند.

سلطان هادی گفت: «۲۰ زندانی مالی شهرستان در مجموع با بدهی ۱۲۵ میلیون تومان در حبس بودند که امسال با موافقت رئیس دادگستری توانستیم با کمک «محسن چاووشی» خواننده معروف پاپ از طریق اینستاگرام او برای فراخوان به خیرین به منظور شرکت در این امر خیرخواهانه نسبت به آزادی این تعداد زندانی مالی اقدام کنیم.»

به گفته مدیرعامل انجمن حمایت از زندانیان شهرستان اسدآباد «محسن چاووشی علاوه بر کمک به آزادی ۲۰ زندانی مالی از طریق صفحه اینستاگرامی خود و فراخوان خیرین برای کمک به این زندانیان، ناجی پنج زندانی اسدآبادی محکوم به اعدام در سال جاری بوده است که برخی از این زندانیان ۲۰۰ تا ۳۰۰ میلیون بابت پرداخت دیه دارای مشکل بودند.»

مدیرعامل انجمن حمایت از زندانیان شهرستان اسدآباد یاد آور شد: «با تأمین دیه این تعداد افراد محکوم به اعدام در حال حاضر رضایت طرف اعدامی گرفته و دیه فرد واریز شده است.»

 

یک مسیر دو ساله

محسن چاوشی در دو سال اخیر باعث آزادی بیش از ۵۰ زندانی که برخی از آنها فاصله چندانی هم با چوبه دار نداشته‌اند، شده است. با کمپینی که او به راه انداخته، شاید بسیاری از زندانیان و خانواده‌هایشان به فکر افتاده باشند که از این طریق مبلغ بدهی یا دیه خود را تهیه کنند و از زندان خلاص شوند. اما توجه باید داشت که درخواست هر فرد زندانی لزوما مورد پذیرش چاوشی قرار نمی‌گیرد و این خواننده روند مشخصی برای کمک به زندانیان و خانواده‌هایشان دارد.

مشاور رسانه‌ای این خواننده با اشاره به اینکه در حال حاضر ۸۰ نفر در نوبت گلریزان چاوشی هستند، می‌گوید: «برای انتخاب افراد اولویت‌هایی داریم، مثلا سن زندانی مهم است، عمد یا غیرعمد بودن یا برخی حساسیت‌ها و ملاحظات عرفی و فرهنگی.»

در حقیقت روند کار طبق توضیحات مشاور رسانه‌ای چاوشی به این ترتیب است که «خانواده مقتول نامه‌ها و مجوزهای مورد نیاز را با تأیید رسمی و مهر و امضای دادستانی آماده می‌کند. این پروسه گاهی چند ماه زمان می‌برد. ولی‌دم باید یک ویدیو تهیه کند و در اختیار گروه چاوشی قرار دهد که بر اساس آن اعلام رضایتش را با نام و مشخصات دقیق قاتل و مقتول اعلام کرده‌ باشد. بعد از دریافت همه مجوزها و اعلام رضایت، شماره تماس گروه چاوشی در اختیار بانک قرار می‌گیرد تا پیامک‌های واریزی به حساب ولی‌دم، یعنی همان رقم‌هایی که طرفداران واریز می‌کنند، به شماره تلفن‌همراه گروه چاوشی ارسال شود و آن وقت است که محسن ‌چاوشی به طرفدارانش شماره حساب بانکی را اعلام می‌کند و گلریزان آغاز‌ می‌شود.»

 

پرخواننده‌ترین ایرانی

گفتنی است در ماه‌های اخیر محسن چاوشی از نظر حرفه‌ای نیز روزهای خوشی را گذرانده. او چند هفته پیش با ثبت رکورد ۱۴۶ هزار شنونده ماهانه در اسپاتیفای، نام خود را به‌عنوان پرشنونده‌ترین خواننده فارسی‌زبان این رسانه بین‌المللی در ماه سپتامبر ثبت کرد. پیشتر این رکورد در اختیار محسن یگانه قرار داشت. چاوشی خبر مربوط به شکسته‌شدن این رکورد را در صفحه اینستاگرامش منتشر کرد و در بخش استوری اینستاگرامش نوشت: «هواداران محسن چاوشی رکورد اسپاتیفای را با ۱۵۰ هزار شنونده در میان خوانندگان داخلی شکستند.»

گفتنی است که بخش «بیشترین شنونده‌های ماهانه» از جذاب‌ترین بخش‌های اسپاتیفای است که بسیاری از هنرمندان و رسانه‌های جهان برای محبوبیت خواننده‌ها به آن استناد می‌کنند. آمارهای این بخش در کشورهای آمریکا و انگلستان، در کنار آمارهای فروش وب‌سایت بیلبورد، موثق‌ترین آمارها برای ارزشیابی خوانندگان و موزیسین‌های جهان است، بنابراین آمار اعلام شده را می‌توان موفقیتی غیرقابل کتمان برای محسن چاوشی به شمار آورد.

چاوشی البته در سال‌جاری بابت همکاری با یک‌سری نهادهای خاص مورد اعتراض همراهان و هوادارانش نیز قرار گرفته بود که با پاسخی تند به کسانی که همکاری‌های سفارشی او را زیرسوال برده بودند، انتقاد رسانه‌ها و کارشناسان را موجب شد.

ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید
ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

از اینکه دیدگاه خود رو با ما در میان گذاشتید، خرسندیم.