کرونا پس از بهبودی نیز دست از سر افراد برنمی‌دارد

سرعت انتشار کرونا در این روزها بسیار بالاست اما با این حال برخی به این فکر می‌کنند که شاید با ابتلای زودتر به این ویروس دوره بیماری را طی کنند و از شر نگرانی‌های کرونا در امان بمانند

کرونا به بحث اول حوزه بهداشت همه دنیا تبدیل شده است و همه در تلاشند تا درمان قطعی یا واکسن این ویروس خوفناک را پیدا کنند؛ زیرا  کرونا به‌شدت رنگ عوض می کند.

با وجود این، این ویروس عوارضی برای بدن ایچاد می‌کند که مشخص نیست تا چه زمانی ادامه داشته و تا چه زمان پس از بهبودی بدن را تحت تأثیر قرار دهد.

کرونا این روزها یکه‌تازی می کند و به قاتل جان هزاران انسان تبدیل شده و سرعت انتشار آن روزبه‌روز افزایش پیدا می‌کند.

اما پزشکان معتقدند که به این راحتی نمی‌توان از شر عوارضی که کرونا ایجاد می‌کند در امان ماند؛ زیرا علاو بر اینکه بیش از 14 روز فرد را با انواع سردرد، بدن‌درد و مشکلات ریوی و گوارشی همراه می‌کند و گاهی فرد را تا مرگ پیش می‌برد عوارض دیگری نیز به دنبال دارد که این عوارض تا مدت‌ها پس از بهبودی گریبان بیمار را رها نمی‌کند.

مشکلات تنفسی، آسیب‌های ریوی، مشکلات شدید تنفسی، سرفه، ابتلا به اختلالات روانی، افسردگی، بی‌خوابی، خستگی و ضعف و اختلالات فکری از عوارضی است که بسیاری از بیماران بهبودیافته از کرونا آن را تا مدت‌ها تجربه می‌کنند.

بررسی‌ها نشان می‌دهد تا ۶ هفته پس از مرخص‌شدن از بیمارستان ۸۸درصد بهبودیافتگان همچنان علائم آسیب‌های ریوی را دارند و تا هفته دوازدهم ۳۹درصد از این افراد همچنان مشکلات تنفسی دارند.

ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید
ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

از اینکه دیدگاه خود رو با ما در میان گذاشتید، خرسندیم.