تصمیمات دولت برای اجرای کامل طرح اقدام ملی مسکن

تصویب آیین‌نامه اجرایی سازوکار کشف قیمت در صورت وجود انحصار

هیأت وزیران در راستای تسهیل و تسریع تأمین مالی پروژه‌های بخش مسکن و تقویت عرضه مسکن در کشور و اتمام پروژه‌های طرح اقدام ملی مسکن، سازمان بورس و اوراق بهادار را مکلف کرد زمینه لازم برای انتشار اوراق خرید دِین کالایی مصالح ساختمانی را فراهم کند.

شهروندآنلاین: در جلسه امروز هیأت دولت، اجرای کامل طرح اقدام ملی مسکن مورد بحث و بررسی قرار گرفت و تصمیماتی در این‌باره اتخاذ شد.

به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی دفتر هیأت دولت، در جلسه امروز چهارشنبه هیأت دولت به ریاست حجت‌الاسلام‌والمسلمین حسن روحانی، رئیس‌جمهوری اجرای کامل طرح اقدام ملی مسکن مورد بحث و بررسی قرار گرفت و تصمیماتی در این‌باره اتخاذ شد.

هیأت وزیران در راستای تسهیل و تسریع تأمین مالی پروژه‌های بخش مسکن و تقویت عرضه مسکن در کشور و اتمام پروژه‌های طرح اقدام ملی مسکن، سازمان بورس و اوراق بهادار را مکلف کرد زمینه لازم برای انتشار اوراق خرید دِین کالایی مصالح ساختمانی را فراهم و ضوابط و مقررات لازم در این‌باره را حداکثر در مدت دو ماه از تاریخ ابلاغ این مصوبه، تعیین و ابلاغ کند.

همچنین بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران مکلف شد با لحاظ مسئولیت‌های اصلی بانک مسکن در بخش مسکن، امکان تأسیس صندوق‌های زمین و ساختمان توسط بانک مسکن را در اسرع وقت بررسی کند و با تسهیل شرایط، اقدامات لازم را به عمل آورد.

امهال یا بخشودگی اجاره‌بهای اماکن واگذارشده به بخش خصوصی

هیأت وزیران با توجه به محدودیت‌های مقرر از سوی ستاد ملی مقابله با کرونا و نبود امکان انتفاع از اماکن استیجاری (و به تبع آن، تحقق‌نیافتن دین ناشی از قرارداد اجاره) با امهال یا بخشودگی اجاره‌بهای اماکن واگذارشده توسط دستگاه‌های اجرایی به بخش خصوصی تا پایان اسفند ماه ۱۳۹۹ موافقت کرد.

تصویب آیین‌نامه اجرایی سازوکار کشف قیمت در صورت وجود انحصار

دولت در اجرای قانون حداکثر استفاده از توان تولیدی و خدماتی کشور و حمایت از کالای ایرانی و با هدف مقابله با انحصار در بازار، آیین‌نامه اجرایی مربوط به «سازوکار کشف قیمت در صورت وجود انحصار» را به تصویب رساند.

به موجب آیین‌نامه فوق، در شرایطی که مشمولین قانون یادشده، ضرورتی برای تأمین کالاها یا خدمات خارجی که مشابه محصول داخلی دارند، داشته باشند، چنانچه وضعیت محصول مورد نظر در بازار بنا به پیشنهاد وزارت صنعت، معدن و تجارت و تأیید شورای رقابت، مشمول شرایط انحصار در ساخت شود، مطابق الگوی تعیین‌شده، قیمت مناسب محصول درِ کارخانه (EXW) برآورد می‌شود.

نرخ تسعیر ارزهای خارجی به ریال برمبنای نرخ اعلامی در سامانه نظارت ارز بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران محاسبه می‌شود.

در صورتی که قیمت تولیدکننده کالا یا عرضه­‌کننده خدمات بیش از قیمت تعیین‌شده باشد، هیأت نظارت مجاز به موافقت با واردات کالا یا خدمت توسط متقاضی مشمول قانون است.

دولت در ادامه، ضمن اعلام نظر درباره تعدادی از طرح‌های نمایندگان مجلس شورای اسلامی، نمایندگان خود را برای پیگیری طرح‌های مورد نظر تعیین کرد.

بررسی موادی دیگر از لایحه اصلاح قانون مالیات‌های مستقیم

هیأت وزیران در ادامه جلسه، بررسی موادی دیگر از لایحه اصلاح قانون مالیات‌های مستقیم را در دستور کار خود قرار داد.

ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید
ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

از اینکه دیدگاه خود رو با ما در میان گذاشتید، خرسندیم.