شمارش معکوس برای بازگشت هیجان به مستطیل ‌سبز

لیگ بیستم فوتبال از روز جمعه با برگزاری دیدار سایپا-پرسپولیس استارت می‌خورد

از روز جمعه هیجان به فوتبال ایران برمی‌گردد و 16 تیم لیگ‌ برتری ماراتن جذابی را آغاز خواهند کرد.

حداقل در تاریخ لیگ‌ برتر سابقه نداشته که مسابقات از پاییز و آن هم در آبان‌ماه آغاز شود، اما کرونا اتفاقاتی را رقم زد که شروع لیگ بیستم به نیمه آبان کشیده و حالا همه امیدوارند که هیچ توقفی در ادامه مسیر خود نداشته باشد. با اینکه یک هفته مسابقات به خاطر کرونا به تعویق افتاد و به خاطر برخی محدودیت‌ها شایعاتی مبنی بر تعویق دوباره لیگ بیستم هم به وجود آمده بود، اما طبق اعلام مسئول کمیته مسابقات سازمان لیگ قطعا روز جمعه لیگ استارت می‌خورد.

سوت آغاز لیگ بیستم، در ورزشگاه دستگردی به صدا درمی‌آید؛ ‌جایی که سایپا در هفته اول از پرسپولیس میزبانی خواهد کرد. این اتفاق برای اولین بار رخ خواهد داد که یک تیم تهرانی از پرسپولیس در دستگردی میزبانی می‌کند، چون معمولا با میزبانی این ورزشگاه از بازی‌های استقلال و پرسپولیس مخالفت می‌شد، اما این بار به خاطر نبود تماشاگران موافقت صورت گرفته است.

سرخپوشان به عنوان قهرمان چهار فصل اخیر فوتبال ایران، بدون شک باز هم مدعی اصلی قهرمانی خواهند بود؛ هر چند یحیی گل‌محمدی چند مهره کلیدی خود را نسبت به فصل قبل در اختیار ندارد؛ یعنی شجاع خلیل‌زاده، علی علیپور و مهدی ترابی. سایپا هم که به مربی جوان خود یعنی ابراهیم صادقی اعتماد کرده، امیدوار است در گام اول شکست را تجربه نکند.

ذوب‌آهن و فولاد با دو مربی نسبتا جوان که در تیم‌ملی هم‌بازی بودند،‌دیگر بازی همزمان با افتتاحیه لیگ بیستم را در فولادشهر اصفهان برگزار خواهند کرد. دوئل رحمان رضایی و جواد نکونام قطعا دیدنی خواهد بود.

آلومینیوم اراک در اولین تجربه لیگ ‌برتری خود مقابل نساجی مازندران قرار می‌گیرد. البته که قائمشهری‌ها هم با یک مربی نسبتا ناشناخته پای به لیگ گذاشتند.

یکی دیگر از بازی‌های حساس هفته اول که روز جمعه برگزار می‌شود، تراکتور از نفت مسجدسلیمان میزبانی خواهد کرد. تیم پرستاره تراکتور بعد از فتح جام حذفی، در فصل جدید با علیرضا منصوریان پای به لیگ می‌گذارد و باز هم هدفش کسب اولین قهرمانی است.

 

برنامه بازی‌های هفته اول لیگ برتر به شرح زیر است:

 

جمعه 16 آبان

ذوب‌آهن اصفهان – فولاد خوزستان – ساعت 16:30 – ورزشگاه فولاد شهر اصفهان

سایپا تهران – پرسپولیس – ساعت 16:30 – ورزشگاه دستگردی تهران

آلومینیوم اراک – نساجی مازندران – ساعت 16:40- ورزشگاه امام خمینی (ره) اراک

تراکتورتبریز- نفت مسجدسلیمان – ساعت 16:45 – ورزشگاه یادگار امام (ره) تبریز

 

شنبه 17 آبان

شهرخودرو مشهد – ماشین‌سازی تبریز – ساعت 15:50- ورزشگاه امام رضا(ع) مشهد

گل‌گهرسیرجان – فولاد مبارکه سپاهان – ساعت 16:20 – ورزشگاه امام علی(ع) سیرجان

استقلال تهران – مس رفسنجان – ساعت 16:30 – ورزشگاه آزادی تهران

صنعت نفت آبادان – پیکان تهران – ساعت 16:45 – ورزشگاه تختی آبادان

ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید
ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

از اینکه دیدگاه خود رو با ما در میان گذاشتید، خرسندیم.