اخاذی مأمور قلابی از دختران دم‌بخت و مردان جویای کار

خواستگار قلابی 10 نفر را سرکیسه کرد

مرد جوانی که به بهانه ازدواج و استخدام از قربانیان خود اخاذی می‌کرد، از سوی پلیس پایتخت دستگیر شد. این خواستگار قلابی توانست از 10 نفر پول میلیونی به جیب بزند. چهار نفر از شاکیان، مرد هستند که به بهانه استخدام به متهم پول دادند.

اول آبان ماه امسال زن جوانی با مراجعه به دادسرای ناحیه 16 تهران از فردی به نام عمران سی‌وپنج ساله به اتهام اغفال و اخاذی با جعل عناوین دولتی اعلام شکایت کرد.

پرونده با موضوع جعل عنوان تشکیل شد و برای رسیدگی با دستور بازپرس دادسرای ناحیه ۱۶ تهران در اختیار کارآگاهان اداره پنجم پلیس آگاهی برای دستگیری متهم و بررسی‌های تخصصی قرار گرفت.

شاکی با حضور در اداره پنجم گفت: «حدود چهار ماه پیش با مرد جوانی به نام عمران آشنا شدم. او شغل خود را مأمور پلیس معرفی کرد و اکثر اوقات با لباس یکدست مشکی (نوپو) او را می‌دیدم. به واسطه این موضوع به خانواده‌ام اطلاع دادم. به او اعتماد کردم و قرار شد به خواستگاریم بیاید. بعد از قرار گذاشتن برای خواستگاری او ادعا کرد که برایش مشکل مالی پیش آمده است. از آنجا که عمران توانسته بود در این مدت اعتماد کامل من را جلب کند، مبلغ ۱۲۰ میلیون تومان به همراه خودرو ۲۰۶ شخصی‌ام را در اختیارش قرار دادم. اما پس از دو روز دیگر پاسخگوی تلفنم نبود و ناپدید شد.»

اعتراف به جرم

کارآگاهان به دنبال اظهارات شاکی طی انجام اقدامات پلیسی و کارآگاهی مخفیگاه مأمور قلابی را در محدوده جنوب تهران شناسایی کردند و با هماهنگی قضائی متهم پرونده در یکم آبان ماه دستگیر و خودرو شاکی به همراه البسه پلیسی مورد استفاده نیز کشف و به اداره پنجم منتقل شد.

متهم در بازجویی‌های پلیس گفت: «تبهکار جوان ضمن اعتراف به جرم خود به ۱۰ سرقت بدین شیوه معترف شد که با تحقیقات کارآگا‌های ۶ نفر از شاکیان در این رابطه شناسایی شدند.»

سرهنگ کارآگاه احمد نجفی، معاون مبارزه با سرقت‌های خاص پلیس آگاهی تهران بزرگ با بیان اینکه چهار نفر از مالباختگان مرد هستند، افزود: «متهم به بهانه استخدام از آنها مبالغی دریافت کرده است، یکی از مالباختگان اظهار کرد که ۱۱۹ گرم طلا به امید استخدام به او پرداخته است.»

نجفی در پایان گفت: «متهم با صدور قرار مجرمیت برای تکمیل تحقیقات در اختیار اداره پنجم قرار دارد.»

ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید
ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

از اینکه دیدگاه خود رو با ما در میان گذاشتید، خرسندیم.