بایدن در انتظار معجزه میشیگان

چرخش شگفت شمارش آرای غیابی و پستی

فاصله حدود 8درصدی جو بایدن با دونالد ترامپ در ایالت میشیگان با نهایی‌شدن شمارش ۹۰درصد آرا به سه‌دهم درصد کاهش یافته و کمتر از ۱۵ هزار رأی است.

شهروندآنلاین: تبریک زودهنگام رئیس‌جمهوری آمریکا به خودش برای پیروزی در انتخابات ریاست‌جمهوری با چرخش شگفت شمارش آرای غیابی و پستی دارد اثر عکس می‌گذارد. چند ساعت پس از اعلام پیروزی ترامپ، آرای رقیب دموکرات در ایالت ویسکانسین از او پیشی گرفت و بایدن فاصله هفت‌دهم درصدی را تا شمارش ۹۵ درصد آرا نگه داشته است.

اوضاع در ایالت میشیگان برای ترامپ بدتر به نظر می‌رسد؛ جایی که ۱۶ رأی الکترال آن به احتمال فراوان می‌تواند سرنوشت انتخابات ۲۰۲۰ را تعیین کند. هر چند رئیس‌جمهوری آمریکا و هواداران او تا چند ساعت پیش می‌توانستند با احتمال نزدیک به یک در این ایالت اعلام پیروزی کنند، اما حالا که شمارش آرا به ۹۰ درصد رسیده، فاصله دو نامزد فقط سه‌دهم درصد است؛ کمی بیش از ۱۳ هزار رأی. در نوادا هم ۶۷درصد آرا شمرده شده و بایدن در این بازه زمانی شش‌دهم درصد از ترامپ پیش است. گفته می‌شود ادامه شمارش آرای این ایالت تا فردا متوقف شده است.

نامزد حزب دموکرات تا این لحظه ۲۳۸ رأی الکترال دارد و برای ورود به کاخ سفید ۳۲ الکترال کالج دیگر می‌خواهد. اگر بایدن بتواند ۱۰ رأی ویسکانسین و 6 رأی نوادا را به دست آورد، با ۱۶ رأی میشیگان به مرز ۲۷۰ می‌رسد و بدون ادامه شمارش آرا در ایالت‌های جرجیا، کارولینای شمالی و پنسیلوانیا رئیس‌جمهوری آمریکا می‌شود. فاصله ترامپ با بایدن در پنسیلوانیا با شمارش ۶۴ درصد آرا بیش از ۱۲درصد است، اما دو رقابت دو نامزد در جورجیا و کارولینای شمالی شانه‌به‌شانه پیش می‌رود.

ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید
ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

از اینکه دیدگاه خود رو با ما در میان گذاشتید، خرسندیم.