ظریف در قلب آمریکای لاتین

تأکید بر روابط خوب ایران با کوبا و ونزوئلا

محمدجواد ظریف، وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران، در اولین مقصد سفرش به سه کشور آمریکای لاتین وارد ونزوئلا شد

شهروند آنلاین: محمدجواد ظریف، وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران، در اولین مقصد سفرش به سه کشور آمریکای لاتین وارد ونزوئلا شد و مورد استقبال «خورخه آریزا» همتای ونزوئلایی قرار گرفت.

خبرگزاری فرانسه گوشزد می‌کند که ایران و ونزوئلا هر دو تحت تحریم‌های سخت آمریکا قرار دارند. آقای خورخه آریزا، وزیر خارجه ونزوئلا در توییتر نوشت که «در ساعت ۳ و ۴۵ دقیقه بامداد به استقبال برادرمان محمدجواد ظریف رفتیم.»

او نوشت: «دیدارهای مقامات دو کشور اتحاد استراتژیک و برادری ما را تعمیق می‌بخشد.

او با بیان اینکه ایران و ونزوئلا همبستگی و شجاعت خود را در مقابله با تهدیدات و حملات نشان داده‌اند، عنوان کرد که ظریف در مدت حضورش در ونزوئلا برنامه کاری فشرده‌ای خواهد داشت.

دو روز قبل در تهران، سعید خطیب‌زاده، سخنگوی وزارت خارجه، گفته بود که ظریف به بولیوی، کوبا و ونزوئلا سفر خواهد کرد. قرار است که او در بولیوی در مراسم تحلیف «لوئیس آرسه» رئیس‌جمهوری جدید این کشور شرکت کند.

خطیب‌زاده گفت که کوبا و ونزوئلا از دیرباز با جمهوری اسلامی همکاری‌های گسترده داشته‌اند. به گفته او «ونزوئلا یکی از مقاصد اصلی صدور خدمات فنی و مهندسی کشورمان است و بخش‌ خصوصی ایرانی پروژه‌های مختلفی را در این کشور در دست اجرا دارد.» او همچنین از افتتاح اولین فروشگاه زنجیره‌ای ایران در کاراکاس خبر داد.

در ماه‌های اخیر، ایران به رغم مخالفت آمریکا به ونزوئلا سوخت تحویل داده است. ایران در کنار روسیه، ترکیه، چین و کوبا یکی از متحدان اصلی رژیم ونزوئلاست.

ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید
ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

از اینکه دیدگاه خود رو با ما در میان گذاشتید، خرسندیم.