آیا بایدن رئیس‌جمهوری می‌شود؟

ترامپ 214- بایدن 265 ؛ کار به ایالت نوادا کشید

رئیس مجلس نمایندگان آمریکا بامداد پنجشنبه در نامه‌ای به نمایندگان دموکرات نوشت: «بایدن به اندازه کافی رأی الکترال برای پیروزی در کاخ سفید دارد.»

شهروند آنلاین: با توجه به رقابت تنگاتنگ نامزد دموکرات‌ها و جمهوریخواهان، مقامات ایالت نوادا بامداد پنجشنبه اعلام کردند که نتایج انتخابات ریاست‌جمهوری آمریکا در این ایالت تا فردا (جمعه به وقت ایران) به طول خواهید کشید.

به گزارش شبکه سی‌ان‌ان، مقامات انتخاباتی نوادا می‌گویند که آنها انتظار دارند آخرین نتایج انتخابات در این ایالت که دارای ۶ رأی الکترال است، روز پنجشنبه (به وقت محلی) منتشر شود.

«جنیفر راسل» مدیر ارتباطات ایالت نوادا در این‌باره به سی‌ان‌ان گفت: «نتایج نهایی انتخابات این ایالت در ظهر پنجشنبه اعلام خواهد شد.»

براساس گزارش خبرگزاری آسوشیتدپرس، رقابت انتخاباتی در ایالت نوادا بسیار نزدیک است و مقامات انتخاباتی تا کنون ۷۵درصد از آرا را شمرده و بایدن تا کنون توانسته ۵۸۸ هزار و ۲۵۲ رأی معادل ۴۹.۳درصد از آرای را به خود اختصاص دهد.

ترامپ نیز با عقب‌افتادن از بایدن تا کنون ۵۸۰ هزار و ۶۰۵ رأی معادل ۴۸.۷درصد آرای را کسب کرده است.

به طول انجامیدن شمارش آرا در ایالت نوادا بیشتر به علت شمارش زیاد آرای پستی بوده است. گفته می‌شود هر چه به تعداد آرای پستی در ایالت‌های کلیدی و چرخشی آمریکا مانند نوادا افزوده می‌شود، شانس ترامپ برای کسب پیروزی در انتخابات کاهش می‌یابد.

بنابر آخرین آمار نتایج انتخابات ریاست‌جمهوری ۲۰۲۰ آمریکا و تا این لحظه، جو بایدن با 265رأی الکترال در برابر ۲۱۴ رأی الکترال دونالد ترامپ پیش است.

زمان انتخابات ۲۰۲۰ آمریکا شامگاه سه‌شنبه در همه ایالت‌ها به پایان رسید و مقام‌های انتخاباتی همچنان در حال شمارش آرا هستند.

فرماندار ایالت پنسیلوانیا در ساعت اولیه بامداد روز چهارشنبه به وقت محلی در پیامی توییتری نوشت: «هنوز بیش از یک میلیون برگه رأی پستی برای شمارش در این ایالت داریم.» او افزود: «به پنسیلوانیایی‌ها قول می‌دهم که همه آرا شمارش شود.»

پلوسی: بایدن به اندازه کافی رأی الکترال برای پیروزی دارد

از سوی دیگر رئیس مجلس نمایندگان آمریکا بامداد پنجشنبه در نامه‌ای به نمایندگان دموکرات نوشت: «بایدن به اندازه کافی رأی الکترال برای پیروزی در کاخ سفید دارد.»

به گزارش شبکه ان‌بی‌سی‌نیوز، نانسی پلوسی در این نامه تأکید کرد که مردم آمریکا صدای خود را به وضوح در صندوق‌های رأی به تصویر کشاندند و جو بایدن و کامالا هریس را به کاخ سفید می‌فرستند.

این برای نخستین‌بار است که پلوسی با اشاره به رقابت‌های سخت برای حفظ قدرت دموکرات‌ها در مجلس نمایندگان در مورد وضعیت رقابت‌های ریاست‌جمهوری اظهار نظر می‌کند.

پلوسی همچنین از همکارانش خواست تا هنگام شمارش آرای نهایی و تکمیل رقابت‌ها صبور باشند.

حرکت به سمت کسب بیش از ۷۰میلیون رأی

بایدن پس از کسب پیروزی در ویسکانسین و میشیگان عصر چهارشنبه در سخنانی که شبیه به خطابه پیروزی بود، افزود: «من و سناتور هریس در حال حرکت به سمت کسب بیش از ۷۰میلیون رأی هستیم که در تاریخ بی‌سابقه است.»

او اذعان کرد: «این کارزار انتخاباتی برای ما و کشور سنگین بوده است. پس از انتخابات باید دوباره آشتی کرد و حرف‌های انتخاباتی را پشت سر گذاشت و دوباره به یک ملت متحد تبدیل شد.»

بایدن وعده داد: «من رئیس‌جمهوری تمام کشور خواهم بود و برای همه آمریکایی‌ها کار خواهم کرد، چه آنهایی که به من رأی دادند و چه کسانی که رأی نداده‌اند.»

نامزد دموکرات‌ها مدعی شد: «اینجا مردم حکومت می‌کنند و آنها هستند که رئیس‌جمهوری را انتخاب می‌کنند.»

بایدن افزود: «من درباره پنسیلوانیا هم خیلی مطمئن هستم و همه رأی‌ها باید شمارش شود.»

ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید
ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

از اینکه دیدگاه خود رو با ما در میان گذاشتید، خرسندیم.