تهران بارانی می‌شود

مدیرکل بیش‌بینی و هشدار سریع سازمان هواشناسی در گفت‌وگو با «شهروند»

دمای هوا در برخی مناطق کشور بین ۳ تا ۷ درجه سانتیگراد کاهش می‌یابد این در حالی است که سازمان هواشناسی پیش‌بینی کرده که استان‌های قزوین و البرز و تهران در دور روز آینده شاهد بارش باران خواهند بود.

صادق ضیاییان، مدیرکل بیش‌بینی و هشدار سریع سازمان هواشناسی در گفت‌وگو با «شهروند» توضیح داد که یک جبهه هوای سرد وارد کشور شده که سبب بارش در سواحل دریای خزر و بارش باران در سواحل کردستان، کرمانشاه و گیلان می‌شود.

او با تأکید بر اینکه ارتفاعات البرز مرکزی نیز پوشیده از برف می‌شود، ادامه داد: «از روز یکشنبه استان‌های گلستان و خراسان شمالی نیز شاهد بارش باران خواهند بود و ریزش باران در استان‌های گیلان و مازندران شدت بیشتری خواهد گرفت.»

کاهش دما در شرق کشور

ضیاییان با اشاره به اینکه دما در سواحل دریای خزر 3 تا 5 درجه کاهش پیدا خواهد کرد، تأکید کرد: «در روزهای یکشنبه و دوشنبه در شمال شرق و شرق کشور وزش باد شدید خواهیم داشت و دما در استان‌های شرقی 5 تا 7 درجه کاهش پیدا می‌کند.»

مدیرکل پیش‌بینی و هشدار سریع سازمان هواشناسی با اشاره به اینکه بارش‌ها در روز دوشنبه در مناطق گفته‌شده کم می‌شود، اظهار کرد: «اما جبهه هوای سرد دوشنبه از غرب کشور وارد شده و پیش‌بینی می‌شود که در لرستان و جنوب ایلام بارش باران شدت بیشتری داشته باشد.»

او تأکید کرد: «طی روز سه‌شنبه گستره فعالیت این سامانه دامنه‌های جنوبی البرز واقع در استان‌های قزوین، البرز و تهران را نیز فرا می‌گیرد.»

شرایط هوا در کشور سبب شده هوای تهران فردا کمی نسبت به روزهای گذشته کاهش پیدا کند و انتظار می‌رود هوای پایتخت فردا ابری و در برخی از مناطق با بارش باران همراه باشد.

هوا در تهران قابل قبول است

این در حالی است که شرکت کنترل کیفیت هوای تهران، در حال حاضر هوای پایتخت را با شاخص میانگین ۷۶ در شرایط قابل قبول اعلام کرده است.

بر اساس این گزارش، شاخص کیفیت هوا (AQI) به پنج دسته اصلی تقسیم‌بندی می‌شود؛ بر اساس این تقسیم‌بندی از عدد صفر تا ۵۰ هوا پاک، از ۵۱ تا ۱۰۰ هوا قابل قبول (سالم) یا متوسط، از ۱۰۱ تا ۱۵۰ هوا ناسالم برای گروه‌های حساس، از ۱۵۱ تا ۲۰۰ هوا ناسالم برای همه گروه‌ها، از ۲۰۱ تا ۳۰۰ هوا بسیار ناسالم و از ۳۰۱ تا ۵۰۰ شرایط کیفی هوا خطرناک است.

گفتنی است که کیفیت هوای تهران از ابتدای مهر تا کنون ۱۷ روز در شرایط ناسالم برای گروه‌های حساس و ۲۸ روز در شرایط قابل قبول گزارش شده است.

ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید
ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

از اینکه دیدگاه خود رو با ما در میان گذاشتید، خرسندیم.