حساب ویژه «ترامپِ شکست‌خورده» بسته می‌شود

یک دعوای جدید توییتری در آمریکا

دعوای توییتر با ترامپ به مرحله حساسی رسیده است. این شبکه اجتماعی اعلام کرده که در صورت شکست ترامپ در انتخابات ریاست‌جمهوری حساب کاربری ویژه او بسته خواهد شد.

شهروند آنلاین: دونالد ترامپ، رئیس‌جمهوری آمریکا، به دلیل نقض مکرر قوانین توییتر از طریق توییت‌هایی با محتواهای گمراه‌کننده یک اخطار ویژه از شرکت توییتر دریافت کرد. بر اساس این اخطار در صورتی که ترامپ در انتخابات ریاست‌جمهوری شکست بخورد، حساب ویژه او در ماه ژانویه بسته خواهد شد.

این شبکه اجتماعی برخورد متفاوتی با رهبران سیاسی نسبت به کاربرهای معمولی در مقابل نقض قوانینش دارد. رهبران سیاسی اغلب توییت‌هایی پست می‌کنند که ناقض سیاست توییتر است و به همین دلیل توییتر به جای آنکه کاربر را مجبور به پاک‌کردن این توییت‌ها بکند در کنار آنها یک برچسب اخطار قرار می‌دهد.

این بخشی از روش توییتر است تا مردم بتوانند نظرات رهبران سیاسی دنیا را بدانند حتی وقتی که پست‌های جنجال‌برانگیزی منتشر می‌کنند که حاوی اخبار غلط هستند.

اما سیاستمداران بدون پست و مقام مشمول این سیاست توییتر نمی‌شوند؛ با حساب‌های کاربری سیاستمدارانی که دیگر در قدرت نیستند، مثل باراک اوباما، ریاست‌جمهوری پیشین ایالات متحده، اگر قوانین توییتر را نقض کنند و پیام‌هایی منتشر کنند که محتوای نفرت‌پراکنانه دارد یا پست‌هایی که مشوق خشونت هستند یا محتواهایی که شامل اطلاعات غلط هستند مثل اطلاعات غلطی که برای سلامتی خطرناکند، مانند سایر کاربران عادی رفتار می‌شود.

حالا با اخطار توییتر اگر ترامپ در ماه ژانویه مجبور به ترک کاخ سفید شود، جزو سیاستمداران بدون پست و مقام شمرده می‌شود و در صورت نقض قوانین توییتر محتوای مورد نظر به جای برچسب‌خوردن به کلی پاک می‌شود.

در صورت تکرار موارد نقض قوانین، مشمول قانون «برخورد» می‌شود که بر اساس آن مجازات‌های اعمال‌شده از سوی توییتر افزایش می‌یابد و به مسدودکردن موقت حساب توییتر تعلیق یا حتی محرومیت دايم از توییتر منجر می‌شود.

از زمان بسته‌شدن باجه‌های اخذ رأی در آمریکا در سه‌شنبه شب توییتر هشت توییت دونالد ترامپ را پنهان کرده است. اغلب این توییت‌ها سعی در زیر سوال‌بردن اعتبار نتایج انتخابات را داشتند؛ با عنوان‌کردن این موضوع که برگه‌های رأی دستکاری شده یا دموکرات‌ها در حال تلاش برای «دزدیدن» نتایج ریاست‌جمهوری هستند.

دونالد ترامپ پس از این اخطار در توییترش نوشت که این شبکه اجتماعی از کنترل خارج شده است.

 

ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید
ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

از اینکه دیدگاه خود رو با ما در میان گذاشتید، خرسندیم.