مرگ‌های تلخ در بامداد خونین کشور

چهار حادثه خونین در چهار شهر مختلف 10 کشته و 21 مجروح برجای گذاشت

تماشای صحنه تصادف، سقوط در تالاب، برخورد با تیر چراغ‌برق و تصادف با تانکر حامل سوخت بامداد تلخی را در چهار نقطه کشور رقم زد. حادثه‌هایی که 10 کشته داشت، 21 نفر را نیز راهی بیمارستان کرد. مصدومانی که حال تعدادی از آنان خوب نیست و حتی بعضی‌هایشان دچار قطع عضو نیز شده‌اند.

تماشای صحنه تصادف، فاجعه به بار آورد

برخورد یک خودرو اپتیما به ماشین در حال خدمت آمبولانس یک کشته برجای گذاشت. همچنین دو نفر دیگر نیز دچار قطع عضو از ناحیه پا شدند. این دو مصدوم در حال تماشای صحنه تصادف بودند.

این حادثه بامداد روز جمعه رخ داد. یک تصادف بین خودرو پژو ۴۰۵ با نیسان در زیرگذر پل شورا در کرج رخ داد. بلافاصله نیروهای امدادی اورژانس در محل حادثه حاضر شدند. یک دستگاه آمبولانس اورژانس البرز برای امدادرسانی به مصدومان حادثه به محل اعزام شد.

تکنیسین‌های اورژانس در حال انجام اقدامات اولیه درمانی برای مصدوم حادثه بودند. یک خودرو اپتیما با سرعت بالا نیز در حال عبور از مسیر بود. این خودرو ناگهان صحنه وحشتناکی را در آن محل به تصویر کشید.

این خودرو به شدت با تکنیسین‌های اورژانس، یک موتورسیکلت و دو عابر حاضر در سر صحنه تصادف قبلی برخورد کرد. بلافاصله موضوع باز هم به اورژانس اطلاع داده شد و پنج دستگاه آمبولانس به محل سانحه اعزام شد.

خالدی، سخنگوی اورژانس کشور درباره این حادثه گفت: «دو عابر تماشاگر حادثه به شدت مصدوم و از ناحیه پا دچار قطع عضو شدند. در حال حاضر یکی از مصدومان در بیمارستان فوت کرده و دیگری در بخش مراقبت‌های ویژه بستری است، همچنین سه نفر از مصدومان بعد از انجام مراحل درمان از بیمارستان مرخص شدند و مداوا روی سه مصدوم دیگر ادامه دارد.»

این حادثه در مجموع ۱۰ مصدوم داشت. هفت نفر از مصدومان پس از انجام اقدامات اولیه درمانی توسط تکنیسین‌های اورژانس البرز به بیمارستان شهید مدنی و سه نفر دیگر به بیمارستان امام‌حسین(ع) منتقل شدند.

یک نفر از مصدومان که عابر و مردی حدودا شصت ساله بود، دچار قطع عضو از ناحیه پا شده بود. او با وجود انتقال به بیمارستان به علت شدت جراحات وارده جان باخت. در این حادثه یک عابر دیگر نیز دچار آسیب بسیار شدید هر دو عضو از ناحیه پا شد.

پایان زندگی یک خانواده در تالاب شادگان

بامداد جمعه باز هم با فاجعه همراه بود. این بار از خوزستان خبر تلخی رسید. یک خانواده هفت نفره پس از سقوط به تالاب شادگان جان خود را از دست دادند.

ساعت ۱:۱۹ روز شانزدهم آبان‌ماه، خبر حادثه واژگونی یک خودرو ساینا به مرکز ارتباطات اورژانس ۱۱۵ آبادان اطلاع داده شد. محل حادثه حوالی روستای رگبه در محور شادگان-دارخوین بود. در پی این گزارش بلافاصله سه تیم عملیاتی امدادونجات با سه دستگاه آمبولانس به محل حادثه اعزام شدند. خودرو به تالاب سقوط کرده بود. بررسی‌ها نیز نشان داد که این خودرو هفت سرنشین داشته است.

این حادثه بر اثر انحراف و واژگونی خودرو ساینا و نبود گاردریل و به دنبال آن سقوط خودرو به تالاب شادگان رخ داده بود که منجر به مرگ هفت عضو یک خانواده بر اثر غرق‌شدگی شد. جانباختگان این حادثه یک مرد  سی ساله، دو کودک هفت و سیزده ساله و چهار زن بین بیست‌وپنج تا هفتاد ساله بودند.

دکتر امین منصور، رئیس اورژانس پیش‌بیمارستانی و مرکز مدیریت حوادث و فوریت‌های پزشکی دانشکده علوم‌پزشکی آبادان در پی این حادثه گفت: «با توجه به شرایط اقلیمی منطقه و مجاوربودن شهرستان‌های آبادان، خرمشهر و شادگان به دریا، در فصل‌های پاییز و زمستان، شاهد وقوع پدیده مه صبحگاهی و کاهش دید افقی خواهیم بود. انتظار می‌رود به منظور جوگیری از حوادث ترافیکی مشابه، هم‌استانی‌ها حتی‌الامکان از رانندگی‌کردن در چنین شرایط آب‌وهوایی خودداری کنند.»

حادثه مرگبار در شیراز

این بار در شیراز حادثه‌ای مرگبار رقم خورد. برخورد یک خودرو سواری با ستون برق در شیراز دو کشته و دو مصدوم برجای‌گذاشت.

این حادثه در بلوار خرمشهر رخ داد. خودرو به علت نامعلوم پس از انحراف از مسیر اصلی وارد شانه‌ خاکی جاده و طی برخورد با ستون برق از حرکت متوقف شده بود.

آتش‌نشانان با توجه به گیرکردن دو نفر از سرنشینان در اتاقک خودرو به سرعت عملیات را آغاز کردند. آنها بعد از ایمن‌کردن محل حادثه با استفاده از ابزار نجات و هولماترو اقدام به بیرون آوردن این دو سرنشین از داخل اتاقک خودرو کردند و آنها را تحویل امدادگران اورژانس دادند.

محمدهادی قانع، رئیس سازمان آتش‌نشانی شیراز با اعلام مرگ هر دو نفر توسط امدادگران اورژانس گفت: «در این حادثه دو مرد حدودا سی ساله نیز مصدوم شدند. آنها توسط امدادگران اورژانس تحت معاینات اولیه قرار گرفتند و برای مداوا به مرکز درمانی انتقال یافتند.»

تصادف پژو با تانکر حمل سوخت

از بم نیز خبر رسید که یک تصادف خونین 10 نفر را راهی بیمارستان کرده؛ 10 نفری که گفته می‌شود حال چهار نفرشان وخیم است. این اتفاق بر اثر حادثه برخورد خودرو پژو ۴۰۵ با تانکر حمل سوخت رخ داد. حادثه در جاده بم ـ نرماشیر، روبه‌روی ارگ جدید اتفاق افتاد.

فریدون علیپور، رئیس اورژانس ۱۱۵ بم درباره جزئیات این ماجرا گفت: «ساعت ۲۳ و ۱۵ دقیقه پنجشنبه شب طی تماسی با مرکز فوریت‌های پزشکی بم از برخورد خودرو پژو ۴۰۵ با تانکر حمل سوخت در جاده بم ـ نرماشیر، روبه‌روی ارگ جدید باخبر شدیم. بلافاصله چهار دستگاه آمبولانس اورژانس ۱۱۵ بم به محل حادثه اعزام شدند. در این حادثه ۱۰ نفر مصدوم شدند. مسافران این پژو که همگی اتباع افغانستانی و آقا بودند به بیمارستان پاستور بم اعزام شدند.»

علیپور سن آنها را ۴۰ تا ۱۶ سال عنوان کرد و گفت: «حال چهار نفر از این مصدومان نامساعد اعلام شده است.»

ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید
ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

از اینکه دیدگاه خود رو با ما در میان گذاشتید، خرسندیم.