نیشخندهای بوریس جانسون، میت رامنی و نانسی پلوسی به ترامپ

فعالان مخالف ترامپ و طرفداران بایدن درحال برنامه‌ریزی برای برگزاری یک جشن بزرگ

عکس‌العمل‌های عاقلانه از سوی هم‌صنفان جهانی ترامپ، جمهوری‌خواهان، دموکرات‌ها و مردم نسبت به پیروزی قریب‌الوقوع بایدن

شهروند آنلاین: پیروزی قریب‌الوقوع بایدن اگرچه ترامپ را آشفته کرده و رفتارهای نابخردانه‌ای از خود نشان داده، اما عکس‌العمل‌های عاقلانه‌ای را نیز در پی داشته است؛ چه از سوی هم‌صنفان جهانی، چه از سوی جمهوری‎خواهان، چه دموکرات‌ها و چه مردم!

واکنش جانسون به ادعای تقلب ترامپ: به نهادهای ناظر بر انتخابات اعتماد کامل دارم

بوریس جانسون نخست‌وزیر انگلیس در واکنش به ادعای دونالد ترامپ درباره تقلب در انتخابات ریاست‌جمهوری آمریکا گفت، به نهادهای ناظر بر این رویداد مهم در آمریکا اعتماد کامل دارد. جانسون که از رهبران اروپایی نزدیک به ترامپ است، روز جمعه در گفت‌وگو با رسانه‌ها تصریح کرد که تا پایان شمارش آرای ریاست‎جمهوری آمریکا باید منتظر ماند.

سناتور جمهوری‌خواه: ترامپ نمی‌تواند مدعی تقلب در انتخابات شود

میت رامنی سناتور جمهوری‎خواه جمعه‌شب با انتقاد از ادعاهای پی درپی ترامپ مبنی بر تقلب در انتخابات ۲۰۲۰ گفت: «رئیس‌جمهوری حق دارد خواستار بازشماری آرا و انجام تحقیقات در مورد برگ‌های رأی شود اما نمی‌تواند بدون سند و مدرک مدعی ‌سرقت آرا و انجام تقلب در انتخابات شود.» رامنی سناتور ایالت «یوتا» در پیام توییتری نوشت: «‌اظهارات ترامپ در مورد سرقت آرا و وجود تقلب در انتخابات می‌تواند آزادی در کشور و سرتاسر جهان را خدشه‌دار کند.»

او در ادامه افزود:‌ ‌«رئیس‌جمهوری حق دارد خواستار بازشماری آرا و انجام تحقیقات در مورد برگ‌های رأی شود اما نمی تواند بدون سند و مدرک مدعی سرقت آرا و انجام تقلب در انتخابات شود.

به نوشته رامنی،‌ انجام چنین کارهایی می‌تواند آزادی در کشور و سرتاسر جهان را خدشه‌دار کند و باعث تضعیف نهادهایی که در بنیان جمهوری قرار دارند، شود و بی‌پروا احساسات مخرب و خطرناک را ملتهب می‌کند.

پلوسی، بایدن را «رئیس‌جمهور منتخب» خواند

«نانسی پلوسی» رئیس مجلس نمایندگان آمریکا «جو بایدن» را رئیس‌جمهوری منتخب خطاب کرد و گفت او از حمایت مجلس برخوردار خواهد بود.

درحالی که نتیجه انتخابات ریاست‌جمهوری آمریکا هنوز مشخص نشده، رئیس مجلس نمایندگان آمریکا از عنوان «رئیس‌جمهور منتخب» برای اشاره به سمت «جو بایدن» استفاده و از او اعلام حمایت کرد.

به نقل از «الجزیره»، پلوسی در یک کنفرانس مطبوعاتی گفت روشن است که جو بایدن، رئیس‌جمهوری بعدی آمریکا خواهد بود و او را رئیس‌جمهوری منتخب خواند.

او افزود: «ما همه نبرد را نبردیم اما در نهایت پیروز شدیم. بایدن رئیس‌جمهوری است که آمریکا را متحد خواهد کرد.»

رئیس مجلس نمایندگان آمریکا در ادامه تأکید کرد: «رئیس‌جمهوری منتخب جو بایدن از حمایت رئیس مجلس نمایندگان آمریکا برخوردار خواهد بود.»

او همچنین گفت: «بسیاری نگران آسیبی هستند که ترامپ در دوره بین باخت در انتخابات و تحویل قدرت وارد خواهد کرد.»

جشن خیابانی در فیلادلفیا

با نزدیک‎شدن به اتمام شمارش آرا در پنسیلوانیا و احتمال بالای اعلام پیروزی بایدن، فعالان مخالف ترامپ و طرفداران بایدن درحال برنامه‌ریزی برای برگزاری یک جشن بزرگ در خیابان‌های فیلادلفیا هستند.

فیلادلفیا بزرگ‌ترین شهر ایالت پنسیلوانیا است. تا چندساعت پیش ترامپ در این ایالت پیشتاز بود، اما با ادامه شمارش آرا، جو بایدن گوی سبقت از رقیب جمهوری‌خواه خود در این ایالت را هم ربود.

یکی از فعالان مخالف ترامپ با خشنودی از شکست رئیس‌جمهوری آمریکا در برابر بایدن به واشنگتن پست گفت: «ترامپ به پایان رسیده است، ما جشن می‌گیریم.»

با از سرگیری شمارش آرا در ایالت پنسیلوانیا تاکنون، بایدن نامزد دموکرات‌ها توانسته با کسب سه‌میلیون و ۳۰۸هزار و ۴۲ رأی معادل ۴۹.۵درصد از آرا پیشتاز دونالد ترامپ نامزد دموکرات‌ها باشد.

ترامپ نیز توانسته تاکنون سه‌میلیون و ۲۹۵هزار و ۵۴۵ رأی معادل ۴۹.۳درصد از آرا را به خود اختصاص دهد.

طبق گزارش خبرگزاری آسوشیتدپرس، تاکنون ۹۸درصد از آرای ایالت پنسیلوانیا شمرده شده است.

شمارش آرای فیلادلفیا باعث برتری بایدن در پنسیلوانیا شد، درحالی که ترامپ روز گذشته در یک یادداشت توییتری مدعی شد او پیروز آرای قانونی در این ایالت شده است.

ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید
ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

از اینکه دیدگاه خود رو با ما در میان گذاشتید، خرسندیم.