در مسیر دریافت ۳۰۰ رأی الکترال

بایدن: ما دونالد ترامپ را با ۴ میلیون رأی بیشتر شکست دادیم

نامزد حزب دموکرات با تأکید بر اینکه در ایالت‌های کلیدی از برتری برخوردار است، از اعلام پیروزی زودهنگام خودداری کرد و گفت: مردم آمریکا در این انتخابات «تغییر» را انتخاب کردند

شهروندآنلاین: جو بایدن شامگاه جمعه در نطق انتخاباتی پس از سه روز شمارش آرا این مطلب را مطرح کرد و با بیان اینکه هنوز اعلامیه پایانی پیروزی را نداریم، اظهار کرد: «اما ارقام بسیار روشن هستند. ما این رقابت را خواهیم برد، فقط به آنچه از روز گذشته اتفاق افتاد، نگاه کنید.»

معاون اول دولت سابق آمریکا یادآور شد: «در ۲۴ ساعت گذشته ما در جورجیا عقب بودیم و در این ایالت پیروز خواهیم شد، ۲۴ ساعت قبل، ما در پنسیلوانیا عقب بودیم و اکنون در حال برنده‌شدن پنسیلوانیا هستیم.»

بایدن با بیان اینکه در آریزونا و نوادا هم پیروز شده است، خاطرنشان کرد: «ما در مسیر دریافت ۳۰۰ رأی الکترال هستیم. به آمار سراسر کشور نگاه کنید، ما در این رقابت با اکثریت آشکار پیروز می‌شویم. ملت پشت سر ما هستند. ما ۷۴ میلیون رأی دریافت کرده‌ایم.»

او این تعداد رأی را بیشتر از هر رئیس‌جمهوری در تاریخ آمریکا دانست و افزود: «این آرا همچنان در حال افزایش است. ما دونالد ترامپ را با چهار میلیون رأی بیشتر شکست دادیم. این فاصله همچنان رو به رشد است.»

نامزد حزب دموکرات اظهار کرد: «نخستین نامزد دموکراتی هستم که آریزونا را پس از ۲۴ سال برنده شدم و دموکراتی هستم که جورجیا را پس از ۲۰ سال بردم.»

بایدن با بیان اینکه در آریزونا و نوادا هم پیروز شده است، خاطرنشان کرد: «ما در مسیر دریافت ۳۰۰ رأی الکترال هستیم. به آمار سراسر کشور نگاه کنید، ما در این رقابت با اکثریت آشکار پیروز می‌شویم. ملت پشت سر ما هستند. ما ۷۴ میلیون رأی دریافت کرده‌ایم.»

او این تعداد رأی را بیشتر از هر رئیس‌جمهوری در تاریخ آمریکا دانست و افزود: «این آرا همچنان در حال افزایش است. ما دونالد ترامپ را با ۴ میلیون رأی بیشتر شکست دادیم. این فاصله همچنان رو به رشد است.»

نامزد حزب دموکرات اظهار کرد: «نخستین نامزد دموکراتی هستم که آریزونا را پس از ۲۴ سال برنده شدم و دموکراتی هستم که جورجیا را پس از ۲۰ سال بردم.»

بایدن اعداد مطرح شده در شمارش آرا را نماینده افراد جامعه دانست که از هر نژاد، مذهب و عقیده‌ای تغییر را انتخاب کرده‌اند. این به ما مأموریتی برای اقدام در موضوعاتی همچون کووید، اقتصاد، تغییرات آب‌وهوایی و نژادپرستی نظام‌مند می‌دهد.

او افزود: «آنها روشن ساختند که این کشور باید گرد هم آید، نه اینکه هر قسمتی به سویی کشیده شود. بیش از ۷۴ میلیون نفر با صدای بلند سخن گفتند. در حالی که ما منتظر نتیجه نهایی هستیم، اما برای اقدام منتظر نمی‌مانیم.»

نامزد حزب دموکرات در انتخابات ریاست جمهوری با اشاره به نشست روز گذشته خود و سناتور هریس با تعدادی از کارشناسان بهداشتی و اقتصادی برای بحرانی که کشور با آن مواجه است، گفت: «همان‌طور که می‌دانید همه‌گیری در سراسر کشور بدتر شده است.»

بایدن افزود: «آمار مبتلایان روزانه روند صعودی دارد، این باور هنوز وجود دارد که می‌تواند به عدد ۲۰۰ هزار مبتلا در هر روز برسد. تعداد کل جانباختگان ناشی از این ویروس به ۲۴۰ هزار نفر رسیده است.»

او تصریح کرد: «ما در روز نخست طرح خود را برای کنترل این ویروس اجرا خواهیم کرد. ما نمی‌توانیم جان آنهایی که از دست رفته‌اند، نجات دهیم، اما می‌توانم نجات‌بخش جان‌های زیادی در ماه‌های پیش‌رو باشیم.»

معاون اول رئیس‌جمهوری دولت باراک اوباما با اشاره به بیکاری ۲۰ میلیون نفر در اثر کرونا و همچنین مشکلاتی که در زمینه پرداخت اجاره منزل ایجاد شده است، اظهار کرد: «طرح اقتصادی ما بهبود قوی اقتصاد است.»

بایدن به افزایش تنش پس از انتخابات هم توجه کرد و افزود: «به یاد داشته باشید که باید آرام و صبور باشیم و اجازه دهیم کار شمارش آرا با شمارش همه آرا به پایان برسد. ما بار دیگر تثبیت می‌کنیم که دموکراسی ۲۲۴ ساله این کشور همچنان کارایی دارد. آرای شما باید شمرده شود.»

او گفت: «مهم نیست که تلاش می‌کنند تا این کار را متوقف سازند، اما ما اجازه نخواهیم داد این اتفاق بیفتد. صدای مردم باید شنیده شود. ممکن است اختلاف داشته باشیم، اما دشمن هم نیستیم. ما آمریکایی هستیم. مسئولیت من به عنوان رئیس‌جمهوری نمایندگی از تمام کشور خواهد بود. من برای آنهایی که به من رأی ندادند هم به همان میزان کسانی که به من رأی دادند، با جدیت کار می‌کنم.»

نامزد حزب دموکرات در انتخابات ریاست جمهوری با بیان اینکه به اندازه کافی مشکلاتی همچون کووید، اقتصاد و تغییرات آب‌وهوایی دارند، خاطرنشان کرد: «نباید زمان را برای جنگ حزبی هدر داد. ما یک فرصت باورنکردنی برای ساخت آینده داریم.»

بایدن که در شهر ویلمینگتون (Wilmington) در شمال ایالت دلاویر سخنرانی می‌کرد، وعده داد که بار دیگر با مردم آمریکا سخن خواهد گفت.

ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید
ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

از اینکه دیدگاه خود رو با ما در میان گذاشتید، خرسندیم.