نرخ دلار می‌تواند تا ۲۰ هزار تومان عقب بکشد

ریزش قیمت‌ طلا و سکه همچنان ادامه دارد

هر آنچه که فعلا بازار ارز را توضیح می‌دهد، متأثر از انتخابات آمریکاست. پیشتر در سال ۹۲ نیز انتخاب حسن روحانی باعث شده بود تا دلار در مدت چند ماه، حدود ۲۵ درصد از ارزشش را از دست بدهد. اما آیا انتخاب بایدن هم می‌تواند همان کارکرد را داشته باشد؟

شهروندآنلاین: در بازار سبزه‌میدان، قیمت نیم‌سکه بهار آزادی ۶ میلیون و ۸۰۰ هزار تومان، ربع‌سکه بهار آزادی ۴ میلیون و ۷۰۰ هزار تومان و سکه گرمی ۲ میلیون و ۶۰۰ هزار تومان تعیین شده است و به فروش می‌رسد.

قیمت طلای ۱۸ عیار در هر گرم هم یک‌میلیون و ۱۶۹ هزار تومان، قیمت طلای ۲۴ عیار در هر گرم یک‌میلیون و ۵۶۲ هزار تومان و هر مثقال طلا ۵ میلیون و ۶۵ هزار تومان ارزش‌گذاری شده است.

دیشب دلار در معاملات پشت‌خطی، در میانه کانال ۲۴ هزار تومان به کار خود پایان داد. با توجه به نرخ صرافی ملی، می‌توان موج فروش دیگری را نیز برای بازار این هفته پیش‌بینی کرد. در تابستان، زمانی که فاصله نرخ صرافی از بازار آزاد قابل توجه شده بود، صف‌های طویلی مقابل صرافی‌ها برای دلار ارزان شکل گرفته بود. خریداران آن زمان دلار را در کانال ۲۲ هزار تومان خریداری کرده بودند. با توجه به فضای احساسی و جو روانی حاکم بر بازار، احتمالا آنها نیز به صرافی‌ها برای فروش دلار مراجعه خواهند کرد، چراکه در شرایط حاضر، نرخ دلار می‌تواند تا ۲۰هزار تومان هم عقب بکشد.

دیشب نرخ درهم نیز در سطح ۶،۸۲۰ تومان به کار خود پایان داد. در این سطح، دلار ۲۵ هزار تومان می‌ارزد. اما تا زمانی که درهم زیر ۷ هزار تومان است، روندش نزولی است و می‌تواند سطوح پایین‌تری را به خود ببیند. بر این اساس، امروز هدف اولیه دلار در بازار آزاد، در ۲۴،۲۰۰ تومان قرار دارد. شکست این سطح به سمت پایین، می‌تواند دلار را برای ورود به کانال پایین‌تر مهیا کند.

هر آنچه که فعلا بازار ارز را توضیح می‌دهد، متأثر از انتخابات آمریکاست. پیشتر در سال ۹۲ نیز انتخاب حسن روحانی باعث شده بود تا دلار ذر مدت چند ماه، حدود ۲۵ درصد از ارزشش را از دست بدهد. اما آیا انتخاب بایدن هم می‌تواند همان کارکرد را داشته باشد؟

 

ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید
ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

از اینکه دیدگاه خود رو با ما در میان گذاشتید، خرسندیم.