انتخابات فوتبال قبل از 2021؛ این بار واقعی است؟!

جدیدترین وعده مسئولان برگزاری انتخابات فدراسیون فوتبال قبل از شروع سال نوی میلادی است

رئیس کمیته ملی المپیک معتقد است دوره سرپرستی فدراسیون فوتبال بیش از یک سال نخواهد شد و به‌زودی از رئیس جدید فوتبال ایران رونمایی می‌شود.

هشتم دی‌ماه سال 98 بود که مهدی تاج رسما استعفای خود را از ریاست فدراسیون فوتبال تقدیم وزیر ورزش و هیأت رئیسه فدراسیون کرد. آن مقطع مسئولان گفتند جای نگرانی نیست و انتخابات فدراسیون را حتی زودتر از موعد مقرر که اردیبهشت ماه 99 بود، برگزار می‌کنند. حتی بیست‌وپنجم اسفندماه به عنوان تاریخ انتخابات بعد از نام‌نویسی از کاندیداها مشخص شد، اما اصرار وزیر ورزش و دیگر مسئولان باعث نشد تا فیفا اجازه برگزاری انتخابات را بدهد.

فیفا به اساسنامه فدراسیون ایراد گرفت و از مسئولان ایرانی خواست تا بندهای زیادی را اصلاح‌کنند. این روند اصلاح اساسنامه ماه‌های زیادی است که طول کشیده و حالا بیش از 10ماه است که فدراسیون فوتبال با سرپرستی حیدر بهاروند اداره می‌شود.

بارها اساسنامه بین فدراسیون فوتبال ایران و فیفا رفت و برگشت داشته؛ تا اینکه حالا گویا به تأیید نهایی رسیده است. بلاتکلیفی فوتبال ایران در همه بخش‌ها نمود پیدا کرده و اهالی فوتبال خواهان هر چه سریع‌تر برگزارشدن انتخابات هستند.

صالحی امیری، رئیس کمیته ملی المپیک در مصاحبه امروز خود وعده جدیدی را داده و می‌گوید: با آقای نبی صحبت کردم و او تمهیدات لازم را برای انتخابات فراهم می‌کند. قرار است آذرماه انتخابات برگزار شود و تا قبل از پایان سال میلادی پرونده انتخابات بسته شود. ما در حال حاضر احساس خطر نمی‌کنیم. حداکثر با تأخیر اگر انتخابات آذر برگزار نشود، دی‌ماه این اتفاق رخ خواهد داد.»

تنها مسأله‌ای که هنوز روشن نشده، این است که انتخابات با همان کاندیدای قبلی برگزار می‌شود که بعید به نظر می‌رسد، چون اساسنامه نسبت به آن مقطع تغییرات زیادی داشته و ممکن است نفرات جدیدی بخواهند با شرایط جدید کاندیدای ریاست شوند.

از سویی اگر قرار به نام‌نویسی دوباره باشد، قطعا زمان بیشتری برای برگزاری انتخابات نیاز است و بعید است وعده صالحی امیری برای برگزاری انتخابات در سال 2020 محقق شود.

ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید
ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

از اینکه دیدگاه خود رو با ما در میان گذاشتید، خرسندیم.