نترسید؛ هر تنگی نفسی کرونا نیست

امروزه فوبیای کرونا بر زندگی همه افراد سایه انداخته است. هر سرماخوردگی، هر سردرد و هر تنگی نفسی را به سرعت به کرونا متصل می‌کنیم و ترس ابتلا به کرونا بر همه وجودمان سایه می‌اندازد

شهروندآنلاین: این روزها خیلی از افراد تنگی نفس ناشی از اضطراب و آلودگی هوا را با تنگی نفس کرونا اشتباه می‌گیرند، اما نترسید؛ هر تنگی نفسی کرونا نیست . باید به این نکته اشاره کرد که هر تنگی نفسی به کرونا وصل نمی‌شود و دانستن تفاوت این دو می‌تواند ترس از ابتلا به کرونا را تاحدودی کم کند.

بسیاری از متخصصان بر این باورند که تنگی نفس اضطرابی خطری ندارد و با تنگی نفس کرونا تفاوت دارد. وقتی فردی دچار تنگی نفس اضطرابی می‌شود، به یکباره دچار تنگی نفس می‌شود و این تنگی نفس سبب به سرفه افتادن او نمی‌شود. اما تنگی نفس کرونا با انجام فعالیت بدنی بیشتر می‌شود و معمولا با سرفه همراه است، به همین دلیل نباید نگران این موضوع بود و اگر نفس‌تان تنگ می‌شود، اما سرفه ندارید، فکر کرونا را از سرتان بیرون کنید.

در ضمن این روزها آلودگی هوا نیز آمار تنگی نفس را بالا برده است، به همین دلیل اگر در هوای آلوده دچار تنگی نفس شوید، نگران ابتلا به کرونا نباشید. کمی محیط‌تان را تغییر دهید، بهتر می‌شوید.

چه زمانی به بیمارستان بروید؟

اما اگر ابتلا به کرونایتان قطعی است و در خانه خودتان را قرنطینه کرده‌اید، باید بدانید که اگر شرایط‌تان حاد نیست، نیاز به حضور در بیمارستان ندارید.

اما اگر بیش از چهار روز تب بالای ۳۸ درجه یا سرفه ممتد بیشتر از یک ساعت داشته باشید، باید با ۴۰۳۰ تماس بگیرد و بپرسد که رفتن به بیمارستان لازم است یا خیر.

علایم گوارشی نیز در این میان مهم است، یعنی اگر 48 ساعت اسهال شدید داشتید یا به خاطر استفراغ و تهوع زیاد نمی‌توانستید غذا بخورید باید به مرکز درمانی مراجعه کنید.

افت فشار یا خواب‌آلودگی زیاد برای افراد بالای ۶۰ سال نیز یکی از مواردی است که مراجعه به مرکز درمانی را ضروری می‌کند.

کرونا و قرنطینه خانگی

اگر قرار شد خودتان را در خانه قرنطینه کنید با اینکه هوا در حال سردشدن است، اما حتما پنجره‌ها را باز بگذارید تا هوا تهویه شود و وقتی در اتاق قرنطینه تنها هستید، ماسک نزنید، همچنین روزی دوبار ۲۰ دقیقه بدون ماسک به پشت‌بام یا تراس بروید، فقط حواس‌تان باشد کسی در شعاع ۸ متری شما نباشد.

ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید
ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

از اینکه دیدگاه خود رو با ما در میان گذاشتید، خرسندیم.