خودرو‌ها در خانه بمانند

محسن هاشمی: «طرح ترافیک باید از در منازل انجام شود»

رئیس شورای شهر تهران یکی از دلایل فوتی در تهران و کلانشهرها را آلودگی هوا دانست. به باور هاشمی ‌رفسنجانی، باید طرح ترافیک تشدید شود و خودروها از در منزل اجازه خروج نداشته باشند. هر چند او می‌گوید شورا مخالفتی با لغو طرح ترافیک ندارد.

شهروندآنلاین: آلودگی هوا متهم اول فوتی‌های تهران و کلانشهرهاست. متهمی که تحقیقات داخلی و جهانی نشان می‌دهد انتشار کرونا را هم تشدید می‌کند، بنابراین باید خودرو‌ها در خانه بمانند.

رئیس شورای شهر تهران حالا خواهان تشدید طرح ترافیک است. «باید خودروها از در منزل اجازه خروج نداشته باشند.» به باور محسن هاشمی‌ رفسنجانی، برداشتن طرح ترافیک در روزهای نخست کرونا تأثیری در کم‌کردن خودروها نداشت.

هاشمی با اشاره به اینکه خودرو‌ها در خانه بمانند، می‌گوید شورا مخالفتی با لغو طرح ترافیک ندارد. «به اعتقاد من باید این طرح تشدید شود و خودروها از در منزل اجازه خروج نداشته باشند.»

او از تشکیل ستاد کرونا از اسفندماه در شهرداری می‌گوید. «اتوبوسرانی و مترو روزی چند بار ضدعفونی می‌شوند.»

رئیس شورای شهر بیشترین فعالیت ستاد کرونای شهرداری را در میادین میوه‌وتره‌بار، شهر سالم و ستاد پسماند و اتوبوسرانی و مترو  بیان می‌کند. «این ستاد در معابر هم فعال است.» او می‌گوید: «وزارت بهداشت و درمان در ضدعفونی معابر سهم دارد و بعد از آن تمامی کارکنان دستگاه‌های اجرایی باید رعایت کنند اما کمتر دیده می‌شود این کار اتفاق بیفتد.»

رئیس شورای شهر معتقد است باید تعطیلی دوهفته‌ای را در کاهش بیماران کرونایی تست کنیم. «در ووهان با شیوع کرونا حمل‌ونقل عمومی صفر و شهر را قرنطینه کردند.» به باور هاشمی، در اجرای پروتکل‌های بهداشتی با جدیت برخورد نشده است. «تعداد ابتلا به کرونا و فوتی‌ها بالا رفته است.» به گفته رئیس شورای شهر اگر تست‌ها بیشتر شود، عدد ابتلا در روز بیشتر از هشت‌ هزار نفر خواهد بود.

او می‌گوید: «هم شورای شهر تهران و هم مجمع تهران مشخصا درخواست‌شان تعطیلی دو هفته‌ای تهران است و ما هنوز هم بر آن اصرار داریم.» هاشمی ادامه می‌دهد: «وزارت بهداشت و درمان هم دنبال این موضوع است اما نمی‌دانم چرا محقق نمی‌شود.»

ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید
ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

از اینکه دیدگاه خود رو با ما در میان گذاشتید، خرسندیم.