بیماریابی محله‌ به‌‌ محله

یکی از دستورات مقام معظم رهبری حرکت بیماریابی زودرس، افزایش تست‌ها و قرنطینه‌ به‌موقع بود

طرح بیماریابی محله‌محور و خانواده‌محور به کمک بسیج جامعه پزشکی، هلال‌ احمر و سازمان‌های مردم‌نهاد از تاریخ بیستم آغاز خواهد شد.

طرح بیماریابی محله‌ و خانواده‌محور از بیستم آبان آغاز می‌شود.

طرحی که به گفته وزیر بهداشت قرار است به کمک بسیج جامعه پزشکی، هلال‌ احمر و سازمان‌های مردم‌نهاد اجرایی‌شدن را به خود ببیند. سعید نمکی از روزهایی می‌گوید که کووید-19 در مرحله اول قرار داشت. «در کمتر از 60 روز مرگ‌ومیرها به کمتر از 30 نفر در روز و بستری‌ها به یک‌پنجم کاهش یافتند.»

به گفته نمکی، با همکاری‌های بین‌بخشی برای پرسنل لباس و برای مردم ماسک تهیه شد؛ البته رعایت پروتکل‌ها و شیوه‌نامه‌ها هم انجام شد. به باور وزیر بهداشت ما از دو چیز رنج می‌بریم؛ یکی مراعات‌نکردن پروتکل‌ها و همکاری‌‌نکردن لازم و دوم مشکلات مالی که در دانشگاه‌های علوم پزشکی داشتیم و توجیه نیازها نبود.

نمکی معتقد است بسیاری از مصوباتی که به ستاد کرونا می‌رفت، متأسفانه یا درست اجرا نمی‌شدند یا اینکه اصلا به اجرا نمی‌رسیدند. او ادامه داد: «از طرف دیگر فشار مالی و اقتصادی در شرایطی بود که ما میزان تست‌های آزمایشگاهی را از هزار و ۲۰ مورد به ۲۵هزار مورد رساندیم.»

طرحی با کمک بسیج جامعه پزشکی، هلال ‌احمر و سازمان‌های مردم‌نهاد آماده شد و از تاریخ بیستم این حرکت محله‌محور و خانواده‌محور را آغاز خواهیم کرد

نمکی گفت: «در جلسه‌ ستاد ملی خدمت مقام معظم رهبری و رئیس‌جمهوری رفتیم و باعث شد تا آن نشست مهم و تاریخی را داشته باشیم.» به گفته او، در این نشست چند موضوع مورد توجه ویژه قرار گرفت و دستورات جدیدی صادر شد.

نمکی ادامه داد: «در کنار حمایت‌های بی‌بدیل که رهبری از ما داشتند، ایشان برای تأمین اعتبارات و  نیروی انسانی در بخش سلامت و بخش باقیمانده سهم صندوق، دستوراتی را درباره شیوه‌های مدیریت صادر کردند.»

به گفته وزیر بهداشت، یکی از این دستورات این بود که وزارت بهداشت محور اصلی تأمین مصادیق محدودیت‌ها باشد و همه باید آن را اجرا کنند. «وزارت بهداشت باید به‌ عنوان محور موارد آموزش و اغنای همگانی باشد.» او گفت: «از همه مهم‌تر ایجاد یک قرارگاه اجرایی برای اجرای مصوبات ستاد ملی بود که مبتنی بر پیشنهادات وزارت بهداشت و تصویب در آن ستاد مسئولیت اجرا را بر عهده بگیرد.»

نمکی ادامه داد: «یکی از دستورات دیگر مقام معظم رهبری این بود که ما بتوانیم با یک حرکت جدید، حرکت بیماریابی زودرس، افزایش تست‌ها و قرنطینه‌ به‌موقع را انجام دهیم.»

نمکی گفت: «در این راستا طرحی با کمک بسیج جامعه پزشکی، هلال ‌احمر و سازمان‌های مردم‌نهاد آماده شد و از تاریخ بیستم این حرکت محله‌محور و خانواده‌محور را آغاز خواهیم کرد.»

 

ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید
ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

از اینکه دیدگاه خود رو با ما در میان گذاشتید، خرسندیم.