رمزگشايي از لوگوي عجيب جام‌جهاني

همه آن‌چه بايد از طراحي نماد قطر 2022 بدانيد

در فاصله بيش از 2‌سال تا برگزاري جام‌جهاني 2022 و همچنين در آستانه آغاز رقابت‌هاي انتخابي در قاره‌هاي مختلف قطري‌ها از لوگوي اين جام رونمايي کردند.

با ابتکاري جالب اين لوگو ساعت 20:22 سه‌شنبه‌شب به وقت دوحه رونمايي شد؛ لوگويي که نکته‌هاي زيادي را در خود جاي داده و براي درک آن ميزبان جام‌جهاني 2022 در 8 بند توضيحاتي را ارايه کرده است.  اين لوگو در نگاه اول تمام دنيا را به هم وصل کرده و همچنين درعين حال اين نماد داراي عناصر از فرهنگ محلي و منطقه‌اي عرب است. البته که شکل آن را مي‌توان تقريبا مانند جام‌جهاني فوتبال دانست که هر دوره توسط کاپيتان تيم قهرمان بالاي سر برده مي‌شود. توپي که بالاي جام است، شکلي هندسي بوده که در فرهنگ عربي وجود دارد.

برجستگي‌هاي بالاي لوگو نماد شال عربي است که همواره توسط مردمان کشورهاي حوزه خليج‌فارس استفاده مي‌شود. نقطه‌هاي بالاي اين لوگو هم نشان‌دهنده نقطه‌هاي موجود در الفباي زبان عربي است که بالا و پايين کلمات نوشته مي‌شوند. سه‌بعدي‌بودن آن هم، توسط ميزبان به‌عنوان اهميت بالاي مسابقات و براي جذابيت بيشتر اين لوگو طراحي شده تا تماشاگران را به وجد بياورد. دايره سه‌بعدي آن، هم نماد کروي‌بودن کره‌زمين است و هم توپ فوتبال را نشان مي‌دهد. منحني‌هاي خميده لوگو نمايانگر عايق‌هاي تپه‌هاي بياباني است.

بيش از همه شايد گلدوزي‌هاي روي اين لوگو به چشم بيايد که قطري‌ها آن را براي نشان‌دادن فرهنگ و هنر اصيل خود طراحي کرده‌اند. اگر کمي توجه کنيد، متوجه مي‌شويد که اين لوگو به نوعي عدد 8 را هم نشان مي‌دهد. اين عدد هم به معناي 8 ورزشگاهي است که جام‌جهاني 2022 برگزار خواهد شد. همچنين اين لوگو به علامت بي‌نهايت هم تشبيه شده که از علاقه‌مندي بالاي مردم دنيا به جام‌جهاني خبر مي‌دهد.

قطري‌ها سعي کردند در فضاي مجازي بعد از رونمايي از اين لوگو سروصداي زيادي به پا کنند و با استفاده از پتانسيل خيلي از ستاره‌هاي فوتبال آن را به همه مردم دنيا نشان دهند.

ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید
ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

از اینکه دیدگاه خود رو با ما در میان گذاشتید، خرسندیم.