جیل بایدن؛ از معلمی تا بانوی اول آمریکا

از جیل بایدن که قرار است به زودی به‌عنوان بانوی اول آمریکا در کاخ سفید حاضر شود، چه می‌دانیم؟

جیل بایدن، در طول مبارزات انتخاباتی در کنار همسرش جو بایدن بود. آقای بایدن در یک سخنرانی درباره ویژگی‌های بالقوه او به‌عنوان همسر رئیس‌جمهوری آمریکا، گفت: «همه شما در سراسر کشور، معلم محبوب‌تان را به یاد بیاورید، کسی که به شما اعتمادبه‌نفس داد تا به خودتان ایمان بیاورید. این ویژگی بانوی اول است… و جیل بایدن چنین خواهد بود.»

اما ما از این زن که قرار است به زودی به‌عنوان بانوی اول آمریکا به همسرش در کاخ سفید ملحق شود، چه می‌دانیم؟

جیل بایدن

زندگی شخصی

جیل جاکوبز در سال ۱۹۵۱ در ایالت نیوجرسی آمریکا متولد شد. در میان پنج خواهرش از همه بزرگ‌تر بود و در محله ویل گروو در حومه فیلادلفیا بزرگ شد.

قبل از ازدواج با جو بایدن، جیل با همکلاسی دوران کالج بیل استیونسون ازدواج کرده بود.

در سال ۱۹۷۲، جو بایدن، همسر اولش نیلیا و دختر کوچکش نائومی را در یک تصادف رانندگی از دست داد. دو پسر خردسال او هانتر و بو از این تصادف جان سالم به دربردند.

جیل بایدن

جیل می‌گوید سه‌سال پس از این حادثه او از طریق برادر جو بایدن با او آشنا می‌شود. آن زمان درحالی که جیل هنوز به کالج می‌رفت، جو بایدن سناتور بود.

جیل در مصاحبه با مجله ووگ درباره اولین دیدارشان گفته بود: «آن موقع من با پسر‌هایی قرار می‌گذاشتم که شلوار جین و تیشرت می‌پوشیدند، وقتی جو بایدن مقابل در ظاهر شد، یک کت اسپرت و کفش لوفر بدون بند پوشیده بود. با خودم فکر کردم، خدای من غیرممکنه که رابطه ما به جایی برسد.»

جیل بایدن

«او 9سال از من بزرگ‌تر بود. اما با هم رفتیم فیلم فرانسوی «یک مرد و یک زن» را در سینما تئاتر فیلادلفیا تماشا کردیم، آره واقعا با هم گرم گرفتیم.»

او می‌گوید قبل از اینکه پیشنهاد ازدواج جو بایدن را بپذیرد، پنج‌بار درخواست ازدواج او را رد کرده بود.

جیل توضیح می‌دهد: «نمی‌توانستم کاری کنم که بچه‌های بایدن یک‌بار دیگر از دست‌دادن مادر را تجربه کنند. برای همین باید صددرصد مطمئن می‌شدم.»

این زوج در سال ۱۹۷۷ در نیویورک با هم ازدواج کردند. اشلی دختر آنها در سال ۱۹۸۱ متولد شد.

خانم بایدن در طول مبارزات انتخاباتی بار‌ها از خانواده و مشکلاتی که با آن روب‌ رو شدند، صحبت کرد.

پسر جو بایدن، بو در سال ۲۰۱۵ در ۴۶سالگی در پی ابتلا به سرطان مغز درگذشت.

خانم بایدن درباره همسرش گفت: «می‌دانم اگر ملت را به دست جو بسپاریم، او برای خانواده‌های شما همان کاری را خواهد کرد که برای ما کرده است، ما را در کنار هم نگه داشت و در زمانی که نیاز داشتیم، کمک کرد که پیش برویم.»

دوران معلمی

خانم بایدن ۶۹ساله، برای دهه‌ها سابقه کار معلمی دارد.

او علاوه بر مدرک لیسانس، دو فوق لیسانس و یک مدرک دکتری آموزش از دانشگاه دلاور دارد.

قبل از اینکه به واشنگتن دی‌سی نقل‌مکان کند، او در یک کالج عمومی، یک دبیرستان دولتی و همچنین یک بیمارستان روانپزشکی مخصوص نوجوانان تدریس می‌کرد.

او در جریان مبارزات انتخاباتی در مدرسه‌ای در شهر دلاور که از سال ۱۹۹۱ تا ۱۹۹۳ تدریس می‌کرد، حاضر شد و با جو بایدن سخنرانی کردند.

زمانی که همسرش معاون اول رئیس‌جمهوری آمریکا بود، خانم بایدن در کالج ویرجینیای شمالی استاد زبان انگلیسی بود.

او در ماه آگوست و قبل از سخنرانی در مدرسه قدیمی در یک توییت نوشت: «آموختن کاری نیست که من آن را انجام می‌دهم. آموختن وجود من است.»

جیل بایدن

سیاست

خانم بایدن از سال ۲۰۰۹ تا ۲۰۱۷ زمانی که همسرش معاون اول رئیس‌جمهور آمریکا بود، عنوان بانوی دوم را داشت.

فعالیت خانم بایدن در آن دوران بیشتر شامل تقویت موسسات آموزشی منطقه‌ای (کالج‎‌های محلی)، حمایت از خانواده نظامیان و افزایش آگاهی‌رسانی درباره پیشگیری از سرطان پستان بود.

او همچنین همراه با میشل اوباما، بانوی اول وقت آمریکا گروهی را برای حمایت از کهنه‌سربازان و سربازان آسیب‌دیده آمریکایی و تهیه برنامه‌های تحصیلی و آموزشی برای خانواده‌های آنها و فراهم‌کردن زمینه اشتغال تشکیل داده بودند.

او در سال ۲۰۱۲ یک کتاب کودکان با عنوان «فراموش نکنید، خدا سربازان ما را حفظ کند» بر اساس تجربه‌های نوه خود از زندگی در یک خانواده نظامی نوشته و منتشر کرد.

جیل بایدن در طول مبارزات انتخاباتی سال ۲۰۲۰ فعالانه از همسرش حمایت کرد و در کنارش ایستاد و در تمام فعالیت‌های انتخاباتی، برگزاری مراسم و جمع‌آوری کمک به شکلی موثر حضور داشت.

جیل بایدن

ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید
ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

از اینکه دیدگاه خود رو با ما در میان گذاشتید، خرسندیم.