سقوط آزاد قیمت ارز و طلا

دلار ۲۲ هزار تومانی و سکه 11 میلیونی هم خریدار ندارد

قیمت دلار در صرافی‌های بانکی با کاهش نسبت به قیمت‌های پایانی روز کاری قبل ۲۲ هزار و ۸۹۰ تومان و سکه ۱۱ میلیون و ۷۰۰ هزار تومان گزارش شده است

شهروند آنلاین: برخلاف هفته‌های قبل از روزهای قبل بازار ارز نزولی شده است؛ سیر نزولی قیمت ها در حالی در بازار ارز از عصر چهارشنبه 14 آبان ماه آغاز شده و همچنان ادامه دارد که قیمت دلار با کاهش حدود 7 هزار تومانی همراه بوده و دلار از 30 هزار تومان ظهر چهارشنبه به 23 هزار تومان در صبح امروز یک‌شنبه 18 آبان رسیده است.

مهمترین عامل تأثیرگذار در بازار ارز از دیدگاه فعالان حاضر در خیابان فردوسی، چشم انداز مثبت به آینده بازار است؛ از آنجایی که از ماه قبل بازار به انتخابات امریکا چشم دوخته بود و براساس نظرسنجی‌های قبل از انتخابات جهت‌گیری ارز مشخص می شد با نهایی شدن گزینه ریاست جمهوری آمریکا، سناریوهای بدبینانه برای آینده کنار رفته و بازار با امیدواری به آینده شاهد ریزش قیمت هاست.

هم اکنون قیمت فروش دلار در صرافی ها با کاهش نسبت به قیمت های پایانی روز کاری قبل 22 هزار و 890 تومان و قیمت فروش یورو نیز با کاهش  معادل 27 هزار تومان اعلام شده است.نرخ خرید و فروش دلار و یورو در صرافی های بانکی و بازار متشکل ارزی متغییر است و متناسب با نوسانات بازار آزاد در طول روز چند بار تغییر می کند.

همچنین قیمت سکه امروز در اتحادیه طلا و جواهر، ۱۱ میلیون و ۷۰۰ هزار تومان گزارش شده است. سکه دلار را در این قیمت ۲۵،۵۰۰ تومان می‌بیند، قیمتی که دیروز در بازار ارز مبادله می‌شد. اما به نظر می‌آید قیمت ارز امروز کف ۲۴ هزار تومان را هم ببیند. در این شرایط، باید منتظر سکه ۱۱ میلیون تومانی در دومین روز هفته بود. البته این اتفاق در حالی رخ خواهد داد که حباب سکه به مرز صفر برسد.

اما همچنان یک عامل برای رشد قیمت سکه وجود دارد: اونس جهانی. انتخاب بایدن به معنای تزریق نقدینگی بیشتر به بازار‌ها خواهد بود و این مسئله می‌تواند اونس طلا را بار دیگر به مرز ۲ هزار رساند. کمااینکه در هفته گذشته با افزایش شانس نامزد دموکرات‌ها برای پیروزی در انتخابات، قیمت هر اونس طلا وارد کانال ۱۹۰۰ دلاری شد و تا ۱۹۵۰ دلار نیز پیش رفت. اگر فرض شود که اونس به ۲ هزار دلار برسد و دلار نیز تا ۲۲ هزار تومان عقب‌نشینی کند، باز هم سکه می‌تواند وارد کانال ۱۰ میلیون تومانی شود. در نتیجه آنچه که آینده کوتاه‌مدت سکه را رقم می‌زند، را باید در بازار ارز جست‌وجو کرد.

ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید
ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

از اینکه دیدگاه خود رو با ما در میان گذاشتید، خرسندیم.