افتتاح بزرگ‌ترین سایت امداد هوایی غرب و جنوب‌غرب کشور

با حضور رییس جمعیت هلال احمر در لرستان انجام شد

رئیس جمعیت هلال‌احمر عصر روز گذشته هفدهم آبان‌ماه به منظور افتتاح سایت هوایی، حضور در جلسه شورای اداری استان، دیدار با نماینده مقام معظم رهبری در استان و استاندار و همچنین گفت‌وگو با امدادگران و نجاتگران، داوطلبان و جوانان وارد استان لرستان شد. او در بدو ورود مورد استقبال امدادگران و نجاتگران جمعیت هلال‌احمر قرار گرفت و سفر خود به استان لرستان را با دیدار با امام جمعه خرم‌آباد آغاز کرد.

با حضور رئیس جمعیت هلال‌احمر، استاندار و نماینده ولی‌فقیه در استان لرستان و با اختصاص بالگرد MI17 بزرگ‌ترین سایت غرب و جنوب‌غرب کشور افتتاح شد. در حاشیه افتتاح سایت هوایی لرستان دو دستگاه خودروی فوسو به استان لرستان اختصاص یافت و اعتبار لازم برای راه‌اندازی ساختمان EOC از سوی رئیس جمعیت هلال‌احمر برای استان تأمین و زمینه‌ مطالعه برای احداث ساختمان آنست نیز فراهم شد.

دکتر همتی در این مراسم با بیان اینکه افتتاح بزرگ‌ترین سایت امداد هوایی غرب و جنوب‌غرب کشور در لرستان، توفیق الهی بوده، تأکید کرد: «کار اصلی در جمعیت هلال‌احمر را امدادگران و نجاتگران داوطلب انجام می‌دهند که انتظار است مجلس شورای اسلامی و دولت به ما کمک کنند تا مشکلات آنها را حل کنیم.»

رئیس جمعیت هلال‌احمر سیاست اصلی خود در دوره حضور و مدیریت در جمعیت هلال‌احمر را تمرکززدایی و اختصاص امکانات امدادی و لجستیکی به استان‌های مختلف کشور عنوان کرد و افزود: «استان لرستان داروخانه هلال‌احمر ندارد، حتی مرکز جامع توانبخشی هم ندارد. بنابراین حتما باید برای رفع این مشکلات تلاش کنیم تا بتوانیم توسعه‌نیافتگی دیرین این منطقه و دیگر مناطق را جبران کنیم.»

دکتر همتی همچنین با اشاره به موضوع بیمه امدادگران و نجاتگران هلال‌احمر، خاطرنشان کرد: «بحث بیمه امدادگران را پیگیری و با سازمان تأمین اجتماعی جلسات متعدد برگزار کردیم و بعد از ۴۰سال که کاری دراین خصوص انجام نشده بود، آن را اجرایی می‌کنیم.»

منطقه کوهستانی زاگرس با اختصاص بالگرد امدادی هلال تجهیز شد

خادمی، استاندار لرستان در حاشیه افتتاح سایت هوایی این استان گفت: «یکی از کارهای مهم که از سوی دولت سفارش شده بود، توسط دکتر همتی انجام و منطقه کوهستانی زاگرس با این سایت بزرگ و استراتژیک تجهیز شد.»

او افزود: «استقرار بالگرد مستقل در لرستان بسیار لازم بود و انتظار داریم با توجه به حادثه‌خیزبودن استان، بالگرد دیگری هم به این استان اختصاص یابد.»

مطالبه جدی مردم لرستان؛ راه‌اندازی داروخانه هلال‌احمر است

ویسکرمی، نماینده مردم خرم‌آباد و دوره چگنی در مجلس شورای اسلامی نیز در حاشیه این مراسم با تقدیر از توجه ویژه رئیس جمعیت هلال‌احمر به مناطق کمتر توسعه‌یافته اظهار کرد: «مطالبه جدی مردم لرستان بحث راه‌اندازی داروخانه هلال‌احمر در مرکز استان است که خوشبختانه دکتر همتی موافقت کرد و درصورت اخذ مجوز سازمان غذا و دارو این امر نیز محقق می‌شود.»

او تأکید کرد: «استرس‌ها و فشارهای روانی در عملیات‌ها و بحران‌ها همچون سیل، امدادگران را به مظلوم‌ترین قشر تبدیل کرده است. مطالبه جدی ما که دولت و مجلس هم باید همراه شود، مسأله جذب امدادگران است تا همواره با عشق و علاقه به فعالیت در هلال‌احمر و خدمت‌رسانی به مردم آسیب‌دیده ادامه دهند.»

دیدار رئیس جمعیت هلال‌احمر با امام جمعه خرم‌آباد

رئیس جمعیت هلال‌احمر در دیدار با حجت‌الاسلام والمسلمین شاهرخی، گفت: «به منظور ارزیابی شرایط جمعیت هلال‌احمر لرستان، به این استان سفر کردم. در چندسال گذشته استان لرستان با بلایای طبیعی متعددی مواجه بوده و ضرورت دارد به این استان نگاهی ویژه داشته باشیم.»

او درباره توزیع بسته‌های کمک معیشتی از زمان شیوع ویروس کرونا در کشور، اظهار داشت: «از زمان شیوع کرونا در کشور، بخشی از مردم دچار مشکلات معیشتی شدند و ما در جمعیت هلال‌احمر به لطف خدا و کمک خیران توانستیم به تعداد قابل توجهی از آسیب‌دیدگان کمک‌های نقدی و غیرنقدی داشته باشیم.»

دکتر همتی با تأکید بر اجرای طرح «آمران سلامت» از سوی این جمعیت در سراسر کشور، بیان کرد: «جمعیت هلال‌احمر پس از فرمایشات مقام معظم رهبری با اجرای طرح «آمران سلامت» به کمک وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی شتافت تا مردم را به رعایت پروتکل‌های بهداشتی دعوت کند. در این طرح ۱۳هزار داوطلب مشارکت داشتند.»

او با اشاره به اجرای طرح خانه‌های هلال در سراسر کشور، افزود: «ابتکار خانه‌های هلال‌احمر با استفاده از ظرفیت داوطلبان، کاری ماندگار خواهد بود که به جمعیت هلال‌احمر برای رسیدن به جامعه‌ای تاب‌آور کمک خواهد کرد و ما مصمم هستیم تا پایان دولت دوازدهم تعداد خانه‌های هلال را به پنج‌هزار خانه افزایش دهیم.»

هدیه به مردم استان لرستان

رئیس جمعیت هلال‌احمر به افتتاح سایت هوایی جمعیت هلال‌احمر استان لرستان اشاره کرد و گفت: «هزینه هر بالگرد حدود 13ونیم میلیون دلار بوده و فردا سایت هوایی در استان لرستان افتتاح می‌شود که این سایت، هدیه جمعیت هلال‌احمر به مردم غیور این استان است.»

در ادامه این دیدار حجت‌الاسلام و‌المسلمین شاهرخی، امام جمعه خرم‌آباد ضمن تشکر از زحمات، تلاش‌ها و موفقیت‌های جمعیت هلال‌احمر خطاب به دکتر همتی، گفت: «تلاش‌های شما کاملا روشن و مبرهن است. نقش جمعیت هلال‌احمر به خصوص در بلایای طبیعی، بسیار برجسته و تسکین‌بخش است.»

او به سیل سال 98 استان لرستان اشاره کرد و افزود: «شهرستان‌های استان لرستان در اسفند 97 و فروردین 98 شاهد سیل بی‌سابقه‌ای بود که منجر به تخریب زیرساخت‌های این استان شد. خوشبختانه نظام جمهوری اسلامی و جمعیت هلال‌احمر در این سیل به کمک مردم استان آمدند که جا دارد از آنها تشکر کنیم.»

هلال‌احمر نیازمند افراد دانا و توانمند

امام جمعه خرم‌آباد تأکید کرد: «هرکس به‌گونه‌ای عمل کند که مردم امیدوار شوند، در حقیقت با پیامبر مکرم اسلام(ص) بیعت کرده است. جمعیت هلال‌احمر هم جمعیتی مردم‌نهاد و انسان‌دوست است که در حوادث گوناگون در کنار مردم حضور دارد و آنها را به آینده دلگرم و امیدوار می‌کند.»

او با تأکید بر اینکه جمعیت هلال‌احمر نیازمند افراد دانا و توانمند است، بیان کرد: «هر مسلمانی که به همنوع خودش فکر و کمک نکند، مسلمان نیست؛ بنابراین هلال‌احمر نیازمند افراد دانا و توانمند است که خودشان را با نیازهای زمان تطبیق دهند و به کمک همنوعانشان برآیند. فلسفه جمعیت هلال‌احمر به‌گونه‌ای است که به افراد دانا، توانا و دانشمند نیاز دارد که خوشبختانه این جمعیت در این مسیر گام برمی‌دارد.»

بیکاری مشکل استان لرستان

حجت‌الاسلام والمسلمین شاهرخی افزود: «سیل به وضعیت معیشتی خانواده‌ها آسیب زیادی وارد کرد. مشکل عمده این استان بیکاری بوده و نیازمند توجه ویژه است.»

او با بیان اینکه استان لرستان همچون پادگان برای جمهوری اسلامی کار کرد و با تقدیم 6هزار و 300 شهید، حافظ این نظام بوده است و برای تداوم آن همواره تلاش می‌کند، خطاب به دکتر همتی، گفت: «از جنابعالی به‌عنوان متخصصی آشنا و دلسوز که به زوایای استان اشراف دارید، انتظار داریم به استان لرستان کمک کنید و در سطح ملی برای کاهش مشکلات ما تلاش کنید.»

کمک نقدی و غیرنقدی به آسیب‌دیدگان

رئیس جمعیت هلال‌احمر در دیدار با حجت‌الاسلام والمسلمین شاهرخی، گفت: «به منظور ارزیابی شرایط جمعیت هلال‌احمر لرستان، به این استان سفر کردم. در چند سال گذشته استان لرستان با بلایای طبیعی متعددی مواجه بوده و ضرورت دارد به این استان نگاهی ویژه داشته باشیم.»

او درباره توزیع بسته‌های کمک معیشتی از زمان شیوع ویروس کرونا در کشور، اظهار داشت: «از زمان شیوع کرونا در کشور، بخشی از مردم دچار مشکلات معیشتی شدند و ما در جمعیت هلال‌احمر به لطف خدا و کمک خیران توانستیم به تعداد قابل توجهی از آسیب ‌یدگان کمک های نقدی و غیرنقدی داشته باشیم.»

 دکتر کریم همتی همتی همچنین در دیدار با دکترسیدموسی خادمی استاندار لرستان، گفت: «حضور پررنگ اخیر جمعیت هلال‌احمر در قالب اجرای طرح «آمران سلامت» برای دعوت مردم به رعایت پروتکل‌های بهداشتی در پیشگیری از کرونا، لبیک به دعوت مقام معظم رهبری برای ورود داوطلبان بود.»

دکتر همتی: جمعیت هلال‌احمر در بحث کرونا، هیچ کمکی از دولت دریافت نکرده و همه کارهای ارزشمندی که در این مدت انجام شده، با کمک خیران بوده است.

رئیس جمعیت هلال‌احمر به خریداری بخشی از ونتیلاتورهای مورد نیاز کشور با کمک خیرین هلال‌احمری، اشاره کرد و افزود: «در دوران شیوع کرونا، خیرین برای خرید بیش از 100 دستگاه ونتیلاتور به هلال‌احمر کمک کردند. به‌علاوه ۱۷۵ محموله بین‌المللی هم که به جمعیت هلال‌احمر اهدا شده بود، در اختیار وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی قرار دادیم.»

قدردانی از جمعیت هلال‌احمر

در ادامه این دیدار دکتر سیدموسی خادمی خطاب به رئیس جمعیت هلال‌احمر، گفت: «حضور شما در استان لرستان، فرصت مغتنمی است. از زحمات مجموعه هلال‌احمر در بحران‌های استان لرستان تشکر و قدردانی می‎‌کنم.»

او افزود: «از مدیریت پرتوان دکتر کریم همتی و نگاه انسان‌دوستانه او برای کمک به استان‌های محروم که جنگ تحمیلی را تجربه کردند. سال‌ها برای حفاظت از مملکت از جان خود گذشتند، بسیار تشکر می کنم.»

به گفته استاندار لرستان، هنوز برخی فعالیت‌ها ناتمام مانده است. اگر منابعی وجود دارد؛ چه از کمک‌های مردمی و چه منابع دیگر، می‌توان به آسیب‌دیدگان از سیل کمک کرد.

افتتاح زمین بازی در شهرستان پلدختر

دکتر کریم همتی در سفری دو روزه به استان لرستان با نماینده مقام معظم رهبری در استان،استاندار لرستان، نمایندگان مجلس شورای اسلامی، نمایندگان امدادگران، داوطلبان و جوانان استان دیدار می کند.

رئیس جمعیت هلال‌احمر همچنین در این سفر دو روزه با حضور در جلسه شورای اداری استان به بررسی مسائل مربوط به جمعیت این استان می‌پردازد. افتتاح زمین بازی در شهرستان پلدختر و همچنین شرکت در جلسه شورای معاونان جمعیت هلال‌احمر استان لرستان از دیگر برنامه‌های سفر دکتر همتی به این استان است.

ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید
ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

از اینکه دیدگاه خود رو با ما در میان گذاشتید، خرسندیم.