هالیوود خطاب به ترامپ: تو اخراجی!

واکنش هالیوود به پایان دوره دونالد ترامپ

واکنش‌های جالب زیاد بودند؛ از جمله ریکی جرویز که نوشت: «همه‌ چیز تمام شد و حالا می‌توانم به استحضار شما برسانم که این من بودم که خفاش خوردم»! تایکا وایتیتی هم از احمق ژولیده نفرت‌انگیز خداحافظی کرد!

پولاد امین، شهروند آنلاین: پیروزی «جو بایدن» در انتخابات ریاست‌جمهوری آمریکا و پایان دوره «دونالد ترامپ» باعث واکنش شادمانه سینماگران و ستارگان هالیوود شده و اکثر آنها از شکست ترامپ اظهار خوشحالی کرده‌اند. در حقیقت، به گفته رسانه‌های غربی سینماگرانی که سال‌ها علیه دونالد ترامپ جنگیده بودند، حالا در حال برگزاری جشن پیروزی هستند (و در این میان حتی از توهین‌های شخصی هم رویگردان نبوده‌اند). ورزشکاران و دیگر چهره‌ها هم در این مسیر با هالیوود همراهند. مثلا «لبرون جیمز» اسطوره بسکتبال آمریکا پس از شکست دونالد ترامپ یک توییت جالب تصویری منتشر کرد که توجهات زیادی به خود جلب کرد.

ترامپ علیه هالیوود

در چهارسال ریاست‌جمهوری دونالد ترامپ بارها شاهد درگیری لفظی او با شخصیت‌های برجسته سینمای هالیوود بوده‌ایم. دلیل این اتفاق هم اغلب انتقادات تند و تیز سینماگران و بازیگرانی چون «رابرت دنیرو»، «مریل استریپ» و «برد پیت» از ترامپ بوده- که واکنش متقابل دونالد ترامپ را موجب شده است.

ترامپ در این چندسالی که در کاخ سفید سر کرده، مریل استریپ را «عاشق هیلاری» توصیف کرده و گفته که برایش «غیرمنتظره نیست» که «افراد لیبرال صنعت فیلم» به شخصیتش حمله کنند.

ترامپ، «اسپایک لی»، کارگردان سیاه‌پوست را هم به «حمله نژادپرستانه علیه رئيس‌جمهوری» متهم کرده است.

رئیس‌جمهوری آمریکا «دبرا مسینگ» را هم بعد از اینکه از هالیوود خواست تا حامیان مالی ترامپ را بایکوت کند، «بازیگر بد، دبرا داغون مسینگ» نامید که «به دردسر افتاده و می‌خواهد فهرست سیاهی از طرفداران ترامپ ایجاد کند».

«ساشا بارون کوهن» هم از انتقادات ترامپ در امان نمانده و به خاطر ساخت فیلم جدید «بورات» که ترامپ و وکیلش «رودی جولیانی» را به بدترین شکل ممکن نشان داده از نگاه دونالد ترامپ «یک آدم مسخره که به نظر من اصلا خنده‌دار نیست» نامیده شده است. ترامپ همچنین گفته که «در نظر من او یک آدم منحرف بود».

«جیمی کیمل»، مجری مراسم اسکار 2018، رابرت دنیرو، براد پیت و فیلم انگل دیگر چهره‌ها و فیلم‌هایی هستند که ترامپ از آنها انتقاد کرده است. اتفاقی که باعث شده تصویری از او به‌عنوان «یک سیاستمدار ضد اشراف لیبرال هالیوود» در بین هوادارانش ایجاد شود.

هالیوود علیه ترامپ

اما حالا ساعاتی بعد از اعلام پیروزی قریب‌الوقوع جو بایدن، هالیوود هم به این اتفاق واکنش نشان داده است.

«نیویورک‌تایمز» با اشاره به اینکه «ترامپ درحالی خبر پیروزی بایدن را شنید که عازم زمین گلف بود» عملا بی‌مسئولیتی رئیس‌جمهوری را به شوخی گرفته است.

«پل شریدر» نویسنده «گاو خشمگین» و «راننده تاکسی» عکسی از ترامپ درحال بازی گلف به اشتراک گذاشت که کنایه‌ای به خبر نیویورک‌تایمز بود که نوشته بود دونالد ترامپ پس از اعلام پیروزی بایدن به زمین گلف خود رفت.

«اسپایک لی» کارگردان آمریکایی با قطعی شدن نود و نه درصدی پیروزی بایدن در پنسیلوانیا، کلیپی از ترانه‌ «آزادی فیلادلفیا» اثر «التون جان» را در صفحه‌ اینستاگرامش به اشتراک گذاشت و نوشت: «سرانجام این انتظار دراز به سر آمد.»

 

 

 

 

 

 

«وایولا دیویس» بازیگر اسکاری هم نوشت: «ووووووووووووووووووو!!!!!! فیلادلفیا! آمریکا! سیاه‌پوستان! خدا به شما خیر دهد! حالا بیایید برای سنا بجنگیم!»

«کری واشینگتن» دیگر بازیگر سیاه‌پوست هم نوشت: «مردم حرفشان را زدند! همه آنهایی که از رأی‌شان استفاده کردند و با صدایشان تاریخ‌ساز شدند».

«مایکل مور» نیز که یکی از سرسخت‌ترین منتقدان دونالد ترامپ بود، در توییتر نوشت: «به آمریکایی‌ها تبریک می‌گویم! ترامپ شکست خورد! حالا باید چیزی را شکست دهیم که ترامپ را روی کار آورد».

«استیون کینگ» نویسنده ژانر وحشت نوشت: «یکی از بهترین روزهای زندگی‌ام». او در توییت دیگری اضافه کرد: «آمریکا خطاب به ترامپ: تو اخراجی».

«پاتریشا آرکت» نوشت: «شما هم احساس می‌کنید که ۱۰۰کیلو وزن از روی دوش‌تان برداشته شده؟ من چنین احساسی دارم»!

«کریس اوانز» بازیگر نقش «کاپیتان آمریکا» هم با نقل توییت او که ساعاتی پیش نوشت: «من این انتخابات را بردم، با اختلاف»؛ جواب داد: «نه نبردی. تو باختی»! این بازیگر پیش از این گفته بود که ترامپ دوبار درخواست او را برای ملاقات رد کرده است.

«ریکی جرویز» نیز نوشت: «همه ‌چیز تمام شد و حالا می‌توانم بگویم که این من بودم که خفاش خوردم»!

«کمیل نانجیانی» بازیگر فیلم «مرغ‌عشق‌ها» نوشت: «باید التیام پیدا کنیم. اما پیش از آن باید اعلام پیروزی کنیم. رونوشت: دونالد ترامپ».

«سم اسماعیل» کارگردان سریال «آقای ربات» نیز نوشت: «اول باید این کاخ سفید را گندزدایی کنیم و بعد بایدن را به آن‌جا بفرستیم». او و در توییت دیگری اضافه کرد: «پرزیدنت خرفت-خرفت خوشحالم که از پس کووید برآمدی. اگر نبودی و این روز را نمی‌دیدی امروز ویژه نمی‌شد».

«لولو وانگ» کارگردان فیلم «وداع» هم نوشت: «تمام محله‌ ما درحال فریاد‌زدن و سروصداست. بعد از بارانی که در لس‌آنجلس به‌شدت نیاز آن احساس می‌شد، هوا ابری است اما خورشید درحال برآمدن».

«ایوا دوورنی» کارگردان «سلما» نوشت: «فیلادلفیا متشکریم! از طرف همه مردم، از تو سپاسگزارم، سپاسگزارم».

«تایکا وایتیتی» کارگردان «ثور: رگنراک» هم نوشت: «خداحافظ احمق ژولیده نفرت‌انگیز».

«جاش گاد» بازیگر هم واکنش نشان داد و نوشت: «کابوس ملی به پایان رسید».

«بن شوارتز» کمدین و صداپیشه نوشت: «همه‌ خوشحالیم و خسته»!

خانم معاون واقعی

بسیاری از سلبریتی‌ها بر انتخاب سناتور «کاملا هریس» به‌عنوان اولین معاون رئیس‌جمهوری زن این کشور تأکید کردند.

«جولیا لویی-درایفس» که در سریال «ویپ» نقش اولین معاون رئیس‌جمهوری زن آمریکا را بازی کرده، با ارسال تصویری از هریس می‌نویسد: «خانم معاون رئیس‌جمهوری دیگر یک شخصیت خیالی نیست».

«الیزابت بنکس» بازیگر و کارگردان نیز نوشت: «خیلی احساس آرامش می‌کنم. تبریک به جو بایدن. از فکر اینکه کاملا هریس معاون رئیس‌جمهوری است دارم گریه می‌کنم».

 

 

ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید
ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

از اینکه دیدگاه خود رو با ما در میان گذاشتید، خرسندیم.