تلاش هلال ‌احمر برای اخذ مجوز راه‌اندازی داروخانه در لرستان

تفاهم‌نامه همکاری مشترک میان هلال ‌احمر و استانداری لرستان امضا شد

با حضور دکتر همتی، تفاهم‌نامه همکاری مشترک میان جمعیت هلال ‌احمر و استانداری لرستان در محل استانداری امضا شد.

حجت‌الاسلام والمسلمین شاهرخی، امام جمعه و نماینده ولی فقیه در لرستان، در  مراسم انعقاد تفاهم‌نامه همکاری مشترک میان هلال ‌احمر و استانداری لرستان گفت: «جمعیت هلال احمر به جان‌های خسته از حوادث، نور امید و حیات می‌بخشد. در احادیث می‌خوانیم: این بهشت پاداش کسی است که به جهت فریادرسی به مردم قدم برمی‌دارد.»

او در ادامه افزود: «استان لرستان از گذشته با محرومیت مواجه بوده و لازم است این عقب‌ماندگی تاریخی در قیاس با استان‌های برخوردار جبران شود. جای سوال است که چرا استان لرستان تا کنون داروخانه هلال احمر و مرکز جامع توانبخشی نداشته است. انتظار داریم رئیس جمعیت هلال ‌احمر دراین زمینه ورود کند.» حجت‌الاسلام والمسلمین شاهرخی همچنین از رئیس جمعیت هلال احمر خواست تا به حمایت استان لرستان آمده و محرومان و آسیب‌دیدگان مخصوصا حادثه‌دیدگان در سیل و کرونا را دریابد.

با تمام توان برای خدمت به مردم تلاش می‌کنیم

رئیس جمعیت هلال احمر با تأکید بر اینکه علیرغم مشکلات متعددی که وجود دارد، خدمت در هلال احمر در این برهه حساس توفیق الهی بوده است، تأکید کرد: «بنده در استان محروم و مقاوم ایلام بزرگ شدم -ایلامی که قهرمانانه در دفاع مقدس درخشید و از کیان ایران دفاع کرد- سختی‌ها را تجربه کردم و در این دوران سخت نیز با تمام توان برای خدمت به مردم تلاش خواهم کرد.»

دکتر همتی افزود: «اعضای سرخ و سفیدپوش جمعیت هلال ‌احمر از همان روزهای ابتدایی شیوع کرونا، حتی در ایام نوروز، برای مقابله با این ویروس حضور پررنگ داشتند و توزیع حدود ۳۰۰ هزار بسته معیشتی و ۷۵۰ هزار بسته بهداشتی میان آسیب‌دیدگان از کرونا در لرستان ازجمله اقدامات جمعیت هلال ‌احمر در این دوران بوده است.»

او تأکید کرد: «باشیوع ویروس کرونا، ۳۷۰ میلیارد ریال نیز به دانشگاه علوم پزشکی برای مهار و کنترل این بیماری کمک کردیم.»

ضرورت راه‌اندازی داروخانه هلال‌ احمر در لرستان

رئیس جمعیت هلال احمر در ادامه با اشاره به اینکه این جمعیت بیش از ۱۵ مرکز درمانگاهی در سراسر دنیا از آمریکای لاتین تا آفریقا و آسیا دارد، ابراز امیدواری کرد که زمینه همکاری مشترک با هر استان فراهم شود تا این فرصت خوب، کاربردی شده و درمانگاه هلال ‌احمر در استان‌ها هم ایجاد شود.

دکتر همتی با اشاره به مشکلات مردم استان لرستان در تأمین داروهای مورد نیاز و لزوم سفر به تهران یا سایر استان‌ها برای تهیه برخی داروها تأکید کرد: «ما تلاش می‌کنیم تا با استفاده از مدیریت بومی و تا پایان ماه جاری، برای راه‌اندازی داروخانه هلال ‌احمر در استان، مجوزهای لازم را اخذ کنیم. تا مشکلات مردم به زودی در زمینه تأمین دارو رفع شود.»

مرکز جامع توانبخشی استان با کمک خیرین در حال راه‌اندازی است

رئیس جمعیت هلال احمر در ادامه با اشاره به اینکه اگر سازمان اورژانس بخواهد بالگرد دیگری در اختیار استان قرار دهد، می‌تواند از آشیانه جمعیت هلال‌ احمر استفاده کند، افزود: «لرستان مرکز جامع توانبخشی هم ندارد که خیرین برای تجهیز استان و راه اندازی مرکز توانبخشی هلال احمر لرستان در حال کمک‌کردن هستند که این اتفاق بسیار مبارک است.»

حجت‌الاسلام والمسلمین مبلغی، نماینده مردم کوهدشت در مجلس شورای اسلامی هم در این مراسم گفت: «هلال احمر نهاد خدمتگزاری است که در حوادث و بلایا به داد مردم می رسد. با توجه به اینکه مسیرهای رومشکان، کوهدشت و حد فاصل این شهرها صعب‌العبور است، انتظار داریم پایگاه امداد جاده‌ای رومشکان و گراب نیز در استان تأسیس شود. از طرفی راه‌اندازی و افتتاح شعبه هلال احمر رومشکان و اختصاص آمبولانس به این حوزه، از نیازهای اساسی است.»

تجهیز مناطق محروم استان برای مواجهه با حوادث و بلایا

نماینده مردم کوهدشت در مجلس شورای اسلامی با تقدیر از دکتر همتی برای افتتاح سایت هوایی هلال احمر استان تأکید کرد: «راه‌اندازی سایت امدادهوایی و داشتن بالگرد مستقل در مواقع حساس و مورد نیاز بسیار کاربردی است که به همین دلیل از تدابیر رئیس جمعیت هلال احمر سپاسگزار هستیم.»

کوتاه در مورد مفاد تفاهم‌نامه

لازم به ذکر است تفاهم‌نامه همکاری میان هلال احمر و استانداری لرستان با توجه به شرایط خاص استان و بروز حوادث غیرمترقبه و همچنین با هدف تعامل و گسترش همکاری های دوجانبه برای بهبود وضعیت امدادی و خدمات‌رسانی به مردم به امضا رسید.

از مهم‌ترین مفاد این تفاهم‌نامه می‌توان به تأمین اعتبار لازم برای ایجاد زیرساخت‌های مجتمع امدادی هلال احمر استان، تأمین زیرساخت‌های لازم برای پیشگیری و مقابله با بحران‌های احتمالی و ساخت خانه‌های هلال در روستاهای دارای دهیاری و همچنین حضور و استقرار امدادگران در برخی مناطق استان که فاقد نمایندگی هلال احمر هستند، اشاره کرد.

ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید
ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

از اینکه دیدگاه خود رو با ما در میان گذاشتید، خرسندیم.