دیگر نیازی به ثبت درخواست هدیه ازدواج نیست

مدیرعامل سازمان تامین اجتماعی از الکترونیکی شدن 30 خدمت این سازمان خبر داد

بیش از 30 خدمت سازمان تامین اجتماعی غیرحضوری شد. الکترونیکی شدن بیشتر خدمات تامین اجتماعی درقالب طرح «3070» قرار است بیش از 70 میلیون مراجعه را کاهش دهد.

مصطفی سالاری مدیرعامل سازمان تامین اجتماعی با اشاره نیاز اساسای این سازمان در زمینه تحول الکترونیک و اقدامات این سازمان گفت:«قبلا هم اقداماتی در این زمینه انجام شده بود. اما در شرایط شیوع کرونا هم نیاز بود که مراجعه حضوری مردم به شعب را کاهش جدی دهیم و هم اینکه کاهش مراجعه مردم باعث کاهش هزینه و همچنین مانع از اتلاف وقت می شود.»
او که در نشست خبری به مناسبت آغاز نسخه نویسی الکترونیکی به موضوع کرونا و نیاز به کاهش مراجعات حضوری اشاره کرد و گفت:« برنامه ریزی زمانبندی فشرده و مستمر صورت گرفته و امروز زمان شروع این برنامه زمانبندی است. از ماه‌های گذشته تمهید مقدمات صورت گرفته و غیرحضوری شدن ۳۰ خدمت قرار است ۷۰ میلیون مراجعه را کاهش دهد و به همین علت طرح ۳۰۷۰ نامگذاری شده. است.»
آن طور که مدیرعامل سازمان تامین اجتماعی می گوید این سازمان درحال حاضر ۹۶ میلیون مراجعه حضوری دارد که با اجرای این طرح ۷۰ میلیون مراجعه کاهش می یابد. بخش دیگر از مراجعات با طرح نسخه الکترونیک کاهش پیدا خواهد کرد.
او با بیان اینکه اجرای آزمایشی نسخه نویسی الکترونیک نیز از امروز شروع می‌شود، اظهار کرد: حذف کامل نسخ کاغذی بستگی به مشارکت همه بخش ها دارد. ما آمادگی کامل داریم و هر پزشکی نسخه نویسی الکترونیک را انحام دهد همان زمان تسویه می کنیم یا ۳۰ درصد سهم داروخانه ها همان روز پرداخت می شود. امیدواریم نسخه نویسی الکترونیکی را با پوشش صد درصدی محقق کنیم و بتوانیم خدمات دهی را بهبود بخشیم.
به گفته سالاری غیرحضوری شدن این خدمات تا آخر بهمن ماه طبق برنامه زمانبندی به طور کامل محقق می‌شود و به این ترتیب بیش از ۷۵ درصد مراجعه مردم را به شعب کاهش می‌دهد.
مدیرعامل سازمان تامین اجتماعی همچنین خبرخوشی هم برای زوج های در شرف ازدواج داشت:« از امروز پرداخت هدیه ازدواج غیرحضوری می شود و از این بعد بیمه شدگانی که ازدواج می‌کنند برای اخذ کمک هزینه ازدواج نیاز به مراجعه و حتی نیاز به درخواست ندارند، زیرا با ثبت احوال در تعامل هستیم و ازدواج های ثبت شده و احراز شرایط به صورت سیستمی انجام و همان روز پرداخت صورت می گیرد.»

ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

از اینکه دیدگاه خود رو با ما در میان گذاشتید، خرسندیم.