نفوذ دوباره حیوانات خانگی به کاخ سفید

چمپ و ميجر سگ‌هاي جو بايدن یک صغحه توییتری با ده‌ها هزار دنبال‌کننده دارند

ترامپ نخستین و تنها رئیس جمهوری ایالات متحده در ۱۰۰ سال اخیر است که حتی یک حیوان خانگی ندارد اما جو بایدن با دو سگ ژرمن شپرد خود پا به کاخ سفید می‌گذارد

شهروند آنلاین : تقریبا تمام رئیسان جمهوری ایالات متحده در بیش از یک قرن اخیر سنت همراه آوردن حیوانات خانگی خود را به کاخ سفید رعایت کرده‌اند. جز ترامپ که سال ۲۰۱۷ بدون سگ و گربه آمد و حدود ۷۰ روز دیگر هم بدون یک حیوان خانگی از واشنگتن دی‌سی می‌رود و جای خود را به بایدن می‌دهد.

در این میان، پیداست که رئیس جمهوری تازه آمریکا بدون چمپ و میجر پا به کاخ سفید نمی‌گذارد. او یکی از این سگ ژرمن شپرد را از همسرش جیل پس از انتخاب شدن به سمت معاون رئیس جمهوری در سال ۲۰۰۸ هدیه گرفت. نام چمپ (مخفف قهرمان) را نوه‌های بایدن برای آن توله بامزه انتخاب کردند و خود او هم در یکی از سخنرانی‌های انتخاباتی‌اش گفت: «یادم می‌آید پدرم همیشه به من می‌گفت هر وقت شکست خوردی، دوباره بلند شو قهرمان!» میجر هم سال ۲۰۱۸ به خانه بایدن‌ها آمد. این دو سگ یک صغحه توییتری با ده‌ها هزار دنبال‌کننده دارند.

پیش از ترامپ، کاخ سفید دو مهمان به نام‌های بو و سانی داشت؛ سگ‌هایی که باراک اوباما همراه خودش آورده بود. بو را سناتور تد کندی در ۲۰۰۹ به دختران اوباما هدیه داد و سانی هم در ۲۰۱۳ به بو پیوست. در دوران بیل کلینتن، بادی و ساکس در کاخ سفید بودند؛ سگی قهوه‌ای و یک گربه سیاه و سفید که هیلاری کلینتن درباره رفتارها و رقابت‌های آنها یک کتاب به نام «ساکس عزیز، بادی عزیز» نوشته بود. جرج بوش هشت سال ریاست جمهوری خود را با حضور دو سگ تریر اسکاتلندی به نام بانو بیزلی و بارنی در کاخ سفید گذراند.

ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید
ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

از اینکه دیدگاه خود رو با ما در میان گذاشتید، خرسندیم.