قهرمان ابرقهرمانان کیست؟ بتمن؟ سوپرمن؟ اسپایدرمن؟

درآمدهای چندمیلیارد دلاری اسپایدرمن

سال گذشته عایدی محصولات مختلف اسپایدرمن برای شرکت مارول یک‌میلیارد و 300میلیون دلار بوده، که حدود چهاربرابر درآمدهای 325میلیون دلاری اونجرز بوده است.

فکر می‌کنید سودآورترین ابرقهرمان تاریخ کیست؟ «سوپرمن»؟ «مرد آهنی»؟ «بتمن»؟

نه؛ اشتباه نکنید. نه بتمن، نه مرد آهنی و نه سوپرمن هیچ‌کدام این مقام را در اختیار ندارند. البته تا همین یک‌سال پیش بتمن این مقام را در اختیار داشت، اما امسال بازی عوض شده و درحال حاضر «اسپایدرمن» عنوان پرسودترین ابرقهرمان تاریخ را در اختیار دارد.

قهرمان ابرقهرمانان

در هفته‌های اخیر آماری منتشر شد که حکایت از این داشت که پرسود‌ترین ابرقهرمان دنیا اسپایدرمن یا همان «مرد عنکبوتی» معروف است. شخصیتی سودآورتر از تمامی شخصیت‌های دیگر دنیای کتاب‌های مصور. حتی بتمن هم که تا یک‌سال پیش سودآورترین شخصیت برگرفته از کتاب‌های مصور بود، حالا در قیاس با اسپایدرمن کم آورده است. در واقع بعد از ۵۷سالی که از اولین ظهورش می‌گذرد، حالا دیگر می‌شود با اطمینان گفت که اسپایدرمن از نظر محبوبیت از بتمن و سوپرمن سبقت گرفته و حالا با فاصله محبوب‌ترین کاراکتر ابرقهرمانی تاریخ است.

مردان چندمیلیارد دلاری

رسانه‌هایی که به شکل تخصصی اخبار مربوط به کتاب‌های مصور و آثار هنری- سرگرمی برگرفته از این کتاب‌ها را پوشش می‌دهند، می‌گویند که تنها در یک‌سال اخیر محصولات اسپایدرمن (تمامی محصولات، از فیلم، بازی، نمایش، کتاب، اسباب‌بازی و…) سودی در حدود یک‌میلیارد و 300میلیون دلاری برای کمپانی مارول به ارمغان آورده‌اند. وقتی به این موضوع فکر کنید که درآمدهای «اونجرز» یا همان «انتقام‌جویان» برای مارول در حدود ۳۲۵میلیون دلار بوده، محبوبیت عجیب اخیر اسپایدرمن بهتر مشخص می‌شود. رقم درآمدهای بتمن هم در این بازه زمانی حدود ۴۹۴میلیون دلار بوده است. رقابتی که باعث شده کمپانی مارول و مالک فعلی آن، دیزنی، و البته کمپانی برادران وارنر که حق رایت آثار سینمایی از محصولات کتاب‌های مصور را در اختیار دارد، در چندسال اخیر بدل به غول‌هایی چندمیلیارد دلاری شوند.

منابع درآمدی

شرکت مارول در فاصله سال‌های ۲۰۱۵ و ۲۰۲۰ توانسته 11 فیلم بر اساس این شخصیت‌ها را اکران کند. در این میان با اینکه بخش اعظم درآمدهای شخصیت‌های کتاب‌های مصور از فیلم‌های سینمایی به دست آمده، اما به گزارش «هالیوود ریپورتر» اقلام دیگر مبتنی بر این شخصیت‌ها، به خصوص رایت‌های مختلف نیز در سودآورکردن ابرقهرمانان نقش مهمی دارند و حتی می‌توان این رایت را  با درآمدهای سینمایی هم قیاس کرد.

ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید
۱ دیدگاه
  1. دکتر منهتن می‌گوید

    خیلی خیلی بد بود سوپرمن و اسپایدرمن برابرن امسال پس انقدر دیسی رو نکوبونین

ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

از اینکه دیدگاه خود رو با ما در میان گذاشتید، خرسندیم.