درباره ساکنان قدیمیِ کوچک‌ترین قاره جهان

با این ادعا که کانگورو سمبل استرالیاست، هیچ‌کس مخالفتی ندارد

جمعیت کانگوروها خیلی ‌زیاد است، چون کانگوروهای ماده تقریبا همیشه باردارند! به محض اینکه یک نوزاد کانگورو، کمی از آب و گل دربیاید، کانگوروی مادر دوباره باردار می‌شود!

در ادامه حقایق جالبی را درباره این موجود که جمعیت زیادی از پوشش حیوانی استرالیا را در برمی‌گیرد، با شما در میان خواهیم گذاشت.

عرض اندام نرها برای بردن دل ماده‌ها!

– اینکه آقایان اصرار دارند جلوی خانم‌ها زور بازویشان را نشان بدهند، فقط عادت انسان‌ها نیست! کانگوروهای نر هم با نشان‌دادن عضله‌هایشان سعی می‌کنند در رقابت با دیگر کانگوروها، بیشتر به چشم کانگوروهای ماده بیایند تا به‌عنوان جفت انتخاب شوند!

– در معده‌ کانگوروها، نوع خاصی از باکتری وجود دارد که مواد غذایی را بدون تولید متان هضم می‌کند. این هم به نفع محیط‌زیست است، هم دستگاه گوارش کانگوروها! امید می‌رود دانشمندان از این باکتری‌ها متناسب با معده‌ گاوها هم پیدا کنند تا میزان متان آسیب‌زننده به محیط‌زیست، روز به روز کمتر شود!

– انسان‌ها تنها موجوداتی نیستند که یک دست غالب دارند. این مکانیزم را کانگوروها هم دارند. کانگوروهای وحشی برای کارهایی مثل نظافت و تغذیه از دست چپ‌شان استفاده می‌کنند!

تصادفات جاده‌ای بلای جان کانگوروها

– در استرالیا ٨٠‌درصد حیواناتی که با خودرو‌ها تصادف می‌کنند، کانگوروها هستند. اگر شما با خودروی کرایه‌ای در شب رانندگی کنید و با یک کانگورو تصادف کنید، حق بیمه به شما تعلق نمی‌گیرد، چون احتمال تصادف با کانگورو در این کشور زیاد است.

– با اینکه کانگوروها شکارچی چندانی ندارند، اما گاهی از گزند حمله‌ انسان‌ها و دینگوها درامان نیستند. تاکتیک دفاعی کانگوروها این است که مهاجم را دنبال خودشان به طرف آب می‌کشانند و سعی می‌کنند او را غرق کنند! در غیراین صورت، کانگوروها جلوی یک درخت می‌ایستند و لگد می‌زنند! قدرت لگدشان برای ترساندن یا کشتن یک انسان کافی‌ است!

– ویژگی منحصربه‌فرد کانگوروی مادر این است که می‌تواند تا زمانی ‌که نوزادش کیسه را ترک نکرده، رشد جنین بعدی که در رحم دارد را متوقف کند. بعد از اینکه نوزاد کیسه را ترک کرد، بارداری از سر گرفته می‌شود!

کانگوروهای درختی، در حال انقراض

– برخی کانگوروها روی درخت زندگی می‌کنند. این کانگوروها برخلاف دیگر گونه‌های اصلی، ‌درختی‌اند! آنها بومی گینه‌نو و شمال‌شرقی کوئینزلند هستند و متأسفانه جمعیت نادرشان به دلیل جنگل‌زدایی و شکار، درحال کم‌شدن است.

– تا ‌سال ٢٠١٥، در مقایسه با ٢٤‌میلیون نفری که در استرالیا زندگی می‌کردند، ٤٤‌میلیون کانگورو در این کشور وجود داشت! این رقم جهش زیادی داشته است، چراکه در‌ سال ٢٠٠٩، تنها ٢٧‌میلیون کانگورو در استرالیا زندگی می‌کردند!

– کانگوروها غدد مولد عرق ندارند. زمانی ‌که هوا گرم می‌شود، ترجیح می‌دهند زیر سایه بمانند و استراحت کنند. اگر بخواهند خودشان را خنک کنند، ساعدشان را لیس می‌زنند تا موهایشان خیس شود. یا اینکه پنجه‌هایشان را لیسیده و رطوبتش را روی سینه‌‌شان می‌مالند!

گوشت کانگورو، ارزان، زیاد، محبوب

– پیداکردن «کانگورو برگر» در منوی رستوران در استرالیا اصلا چیز عجیبی نیست. این فست‌فود از دید استرالیایی‌ها، اتفاقا غذایی سالم و مقوی‌ به شمار می‌رود. گوشت این حیوان سرشار از پروتیین و با چربی کم است! جمعیت بالای کانگوروها و نبودِ خطر انقراض، مزید بر علت شده و خیال استرالیایی‌ها را برای سفارش این غذا راحت کرده است!

– دم کانگوروها بزرگ و عضلانی ا‌ست و به همین دلیل آنها نمی‌توانند به عقب بپرند! استرالیایی‌ها این ویژگی را خاص و نماد ملتی می‌دانند که هرگز به عقب برنمی‌گردند و فقط رو به جلو حرکت می‌کنند!

– در استرالیا به کانگوروهای نر «بومر»، به کانگوروهای ماده «فلایر» و به بچه‌کانگوروها نیز «جویی» گفته می‌شود. به گروه کانگوروها «اوباش» و «سربازها» هم گفته می‌شود! کانگوروها حیواناتی اجتماعی هستند و به شکل گروهی زندگی می‌کنند.

برگردان از فکت سایت

ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید
ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

از اینکه دیدگاه خود رو با ما در میان گذاشتید، خرسندیم.