وداع تلخ با امیرکبیر فوتبال ایران

محمود یاوری، سرمربی اسبق تیم‌ملی ایران در 81 سالگی دار فانی را وداع گفت

یاوری که سابقه مربیگری در تیم‌ملی ایران و تعداد زیادی از تیم‌های باشگاهی را داشت، بعد از تحمل یک دوره بیماری در زادگاه خود درگذشت

محمود یاوری درگذشت. خبر تلخ بود و کوتاه. شاید باورش برایمان سخت بود که بدانیم این پیشکسوت فوتبال ایران هشتادویک ساله شده و در بستر بیماری است. او تا همین چند سال قبل با صلابت در لیگ برتر فوتبال تیم می‌گرفت و تا همین چند ماه قبل هم خیلی کارشناسانه لیگ برتر و بازی‌های ملی را دنبال می‌کرد، اما به یکباره با یک بیماری سخت مواجه شد که چندان نتوانست در برابر آن دوام بیاورد. او نزدیک  20 روز بود که در بخش آی‌سی‌یوی یکی از بیمارستان‌های شهر اصفهان بستری شده بود.

رسول کربکندی، دیگر پیشکسوت فوتبال اصفهان به یاوری لقب امیرکبیر فوتبال را داده و وداع با او را یک ضایعه بزرگ برای فوتبال ایران دانسته است.

محمود یاوری هجدهم مهر سال 1318 در شهر اصفهان متولد شد. محمود یاوری فوتبالش را از تیم شاهین اصفهان شروع کرد؛ تیمی که بعدها سپاهان نام گرفت. او از سال 1342 تا 1350 در تیم پاس تهران توپ زد و در این سال بود که کفش‌ها را آویزان کرد.

محمود یاوری سال 1363 به بالاترین درجه مربیگری رسید و هدایت تیم‌ملی فوتبال ایران را در 6 بازی برعهده گرفت که تیم‌ملی فوتبال ایران در هر 6 بازی به پیروزی رسید. او سال 1356 مربیگری تیم‌ملی جوانان را برعهده گرفت و یک سال بعد هم حضور در تیم‌ملی امید و ب را تجربه کرد. این آخرین فعالیت مربیگری او در تیم‌ملی نبود. هدایت تیم‌ملی جوانان در سال 1370 و 1371 و بر عهده گرفتن مدیریت فنی این تیم در سال 1384 از دیگر حضورهایش در تیم‌های ملی بود.

محمود یاوری اما در تیم‌های باشگاهی زیادی حضور داشته؛ تیم‌هایی چون سپاهان، ذوب‌آهن، فجر سپاسی، برق شیراز، شاهین بوشهر، تراکتورسازی تبریز، ابومسلم مشهد، صبای قم، استقلال اهواز، پاس، استیل‌آذین، راه‌آهن، مس کرمان و … و شاگردان زیادی را تحویل فوتبال کشور داده است. آخرین تیم محمود یاوری هم در لیگ برتر تیم فجر سپاسی شیراز بود.

ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید
ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

از اینکه دیدگاه خود رو با ما در میان گذاشتید، خرسندیم.