کمک 5 میلیارد تومانی مردم برای اجرای طرح «آمران سلامت»

در این طرح در 11 روز تعداد یک میلیون و 55 هزار عدد ماسک توزیع و 81 هزار و 256 لیتر ضدعفونی‌کننده به کار گرفته شد

محمد نصیری، سخنگوی جمعیت هلال احمر از کمک 5 میلیارد و 184 میلیون تومانی مردم به جمعیت هلال احمر در طرح آمران سلامت خبر داد.

بر اساس فرمایشات اخیر رهبر معظم انقلاب مبنی بر ورود نیروهای جوان و داوطلب به میدان مبارزه با کرونا و خدمت به مردم، طرح آمران سلامت با محوریت جوانان داوطلب در آبان 98 به وسیله جمعیت هلال احمر جمهوری اسلامی ایران آغاز شد.

طرحی که بسیاری از المان‌های یک طرح مدرن را داشت و به جای برخوردهای قهری توانست با استقبال مردم نیز رو به رو شود و حتی مردم نیز در راستای هر چه بهتر برگزارشدن این طرح به کمک جمعیت هلال احمر آمدند.

اثر مثبت آمران سلامت

در این طرح حتی مقرر شد که در صورت اعلام نیاز اماکن شلوغ ازجمله فروشگاه‌ها، ادارات و سازمان‌ها برای حضور آمران سلامت و تذکر رعایت نکات بهداشتی، این افراد در اماکن شلوغ نیز حضور پیدا کنند. طرحی که به نظر می‌رسد با وجود برگزاری کوتاه‌مدت اما توانسته اثرات مثبتی داشته باشد و شاید نیاز باشد تا وزارت بهداشت از این ظرفیت در سایر عرصه‌ها بهره‌گیری کند.

آماده برای خدمت به مردم

محمد نصیری، سخنگوی جمعیت هلال احمر، در این زمینه گفت: «هلال احمر در زمینه قرنطینه اتباع خارجی در مرزها، کنترل افراد مشکوک، درمان و دارو هیچ ورودی ندارد؛ زیرا متولی این امر وزارت بهداشت است. ما آماده هر نوع کمک‌رسانی به مردم در صورت نیاز هستیم..

او افزود: «آنچه که انجام می‌دهیم بنا به درخواست وزارت بهداشت است و طرح آمران سلامت نیز بنا به دستور مقام معظم رهبری در راستای ورود جوانان و داوطلبان و بهره‌گیری از ظرفیت آنها اجرا شده است..

خدمت به 70 هزار نفر در طرح آمران سلامت

نصیری با اشاره به اقلام اهدایی به شهروندان و کمک‌های مردمی در راستای هر چه بهتر برگزار‌شدن این طرح افزود: «در این طرح در 11 روز تعداد یک میلیون و 55 هزار عدد ماسک توزیع و 81 هزار و 256 لیتر ضدعفونی‌کننده به کار گرفته شد. در این میان شهروندان نیز همچون همیشه در کنار ما بوده و مبلغ 5 میلیارد و 184 میلیون تومان به جمعیت هلال احمر برای اجرای طرح کمک کردند.»

ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید
ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

از اینکه دیدگاه خود رو با ما در میان گذاشتید، خرسندیم.