یک سقف برای داوطلبی

ساماندهی و ایجاد ۳ هزار خانه هلال از ابتدای سال تا کنون

رئیس جمعیت هلال احمر گفت: «از ابتدای سال جاری تا کنون 3 هزار خانه هلال با هدف، آموزش، امدادرسانی و دپوی اقلام امدادی ساماندهی شده است.»

توسعه و ساماندهی خانه‌های هلال و ‏ارتقای سطح آموزش‌ همگانی امداد از اولویت‌های هلال ‌احمر برای ارتقای تاب‌آوری جامعه است. از سوی دیگر، اگر به رویکرد جامعه‌محوری و محله‌محوری به‌ عنوان رویکردی موثر ‏در مدیریت بحران در دنیا اهمیت بدهیم، گریزی نداریم جز اینکه به خانه‌ هلال توجه بیشتری داشته باشیم. به همین دلیل جمعیت هلال‌ احمر تلاش می‌کند سطح کمی و کیفی خانه‌های هلال را ارتقا دهد. برای رسیدن به این هدف نیز آموزش در محور آن قرار می‌گیرد. افزایش امکانات در این بخش می‌تواند ما را به هدف نهایی نزدیک کند.

هدف آموزش همگانی

مسأله‌ای که کریم همتی، رئیس جمعیت هلال احمر، نیز به آن اشاره دارد. او درباره طراحی و ایجاد خانه‌های هلال اظهار کرد: «در طرح احداث خانه‌های هلال هدف بحث آموزش همگانی است. طبق برنامه قرار است تا ۱۴۰۰ خانه هلال افتتاح شود که از ابتدای سال جاری تا کنون 3 هزار خانه هلال احداث شده است.»

ساماندهی خانه‌های هلال

او با اشاره به اینکه آموزش افراد محلی می‌تواند در کاهش آسیب‌ها در هنگام بلایا موثر باشد، گفت: «در همه ۳۷ هزار روستایی که دهیاری داریم احداث خانه‌های هلال به مرور زمان انجام خواهد شد. ما ۱۷ هزار خانه بهداشت داریم. قرار است خانه‌های هلال بیشتر از خانه‌های بهداشت شود.»
رئیس جمعیت هلال احمر تصریح کرد: «احداث و ایجاد خانه‌های هلال هیچ هزینه‌ای برای دولت نداشته است. مبنای آن کار داوطلبانه است.
لازم به ذکر است این بهره‌برداری برای ایجاد یک شبکه فراگیر و گسترده از داوطلبان آموزش‌دیده و سازماندهی‌شده است‌. این ساماندهی باعث افزایش تاب‌آوری جوامع محلی در بحران‌ها احتمالی در آینده خواهد شد‌.»
ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید
ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

از اینکه دیدگاه خود رو با ما در میان گذاشتید، خرسندیم.